PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytania do osób prowadzących działalność

  • 1. Data: 2004-08-24 07:33:40
    Temat: pytania do osób prowadzących działalność
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    mam pytania do osób prowadzących działalność
    kolega otwiera działalność zarejestrowaną na dom-na razie nie chce niczego
    odliczać(mieszkanie, telefon itp.)można powiedzieć że nie będzie miał
    kosztów liczy się również z tym ze przez pierwsze 2 miesiące może niczego
    nie zarobić.
    Jaką formę rozliczenia z Urzędem Skarbowym -najprostszą w wypełnianiu (bo
    będzie to robił sam)może przyjąć?
    -nie będzie na vAcie bo produkty które będzie sprzedawał są na "0" vatu.
    -czy to prawda, że jeśli ktoś prowadzi inną działalność i z tej działalności
    jest np w 3- skali podatkowej to nie może mieć ryczałtu?
    - czy prowadzenie księgi przychodów i rozchodów jest trudne w
    wypełnianiu? -zastanawiało mnie jeśli nie ma żadnego obrotu- bo np. towar
    zamawia pod klienta a akurat klientów nie miał to co wpisze wszędzie "0"czy
    urząd nie będzie krzywo na to patrzył ?dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-08-24 17:57:44
    Temat: Re: pytania do osób prowadzących działalność
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 24 sie 2004 w liście [news:cger08$j8g$1@news.onet.pl] Anik
    [a...@w...pl] napisał(a):

    > Jaką formę rozliczenia z Urzędem Skarbowym -najprostszą w
    > wypełnianiu (bo będzie to robił sam)może przyjąć?

    Nie rozumiem. Teraz nie chce niczego odliczać, czy tylko przez np. dwa
    miesiące? Jeżeli wybierze ryczałt albo kartę podatkową, to nie będzie
    mógł wrzucać w kosztu niczego. Taka możliwość istnieje tylko przy
    prowadzeniu Podatkowej Książki Przychodów i Rozchodów (KPiR). Z resztą
    to są podstawy: niech przeczyta jakiś poradnik (ja tak zrobiłem),
    pogoogluj, itp.

    > - czy prowadzenie księgi przychodów i rozchodów jest
    > trudne w wypełnianiu?

    To zależy od np. orientowania się w bierzących wymysłach urzędu
    skarbowego, ZUS'u. W sumie to trzeba trochę przysiąść na początku, ale
    myślę że się opłaca w ogólnym rozrachunku.

    > -zastanawiało mnie jeśli nie ma żadnego
    > obrotu- bo np. towar zamawia pod klienta a akurat klientów nie
    > miał to co wpisze wszędzie "0"czy urząd nie będzie krzywo na to
    > patrzył ?dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

    Może wpisać składkę na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, zdrowotne,
    itp. - ok. 650 zł. Oczywiście trzeba to najpierw zapłacić, he he...

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki