PracaGrupypl.praca.dyskusje › minister pracy Patera a komusze podatki

  • 41. Data: 2004-09-09 11:14:12
    Temat: Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    Od: "Adam M. Piotrowski" <fuzz[]poczta.onet.pl>

    Pewnego dnia Józek napisał/a:

    > Nie przesadzaj prowadzenie DG wcale nie jest aż tak okropne i
    > uciążliwe, że aż niesamowite. Problemem jest czy znajdziesz, masz
    > pomysł aby się nie martwić o US i ZUS a zwłaszcza ZUS bo jak nie masz
    > dochodu to podatku nie płacisz.

    Nie twierdzę, że jest to jakaś niewyobrażalna potworność i koszmar. Po
    prostu proponuję zejście na ziemię tym, którzy twierdzą, że dla małej,
    rozpoczynającej działalność firmy większy ZUS to niezauważalne grosze.
    Powtarzam: załóż własną firmę, utrzymaj ją na rynku i żyj z niej. Po jakimś
    czasie przekonamy się, czy nadal będziesz popierał kolejne zwiększanie
    obciążeń dla firm, "bo przecież te wredne kapitalistyczne świnie śpią na
    pieniądzach i nie chcą się nimi podzielić z biednym narodem".
    Te "wredne kapitalistyczne świnie" to również pan Henio, dowożący starym
    Żukiem towar do swojego warzywniaka czy pani Hela jeżdżąca rowerem na swoje
    stoisko na bazarze. Naprawdę, bogaci prawie jak Bill Gates, więc niech płacą
    więcej, prawda?

    --
    Adam Piotrowski
    http://www.rebelstudio.com [ agencja interaktywna ]

  • 42. Data: 2004-09-09 11:41:13
    Temat: Re: minister pracy Patera a komusze podatki
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jarzynowski" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zeby bezrobocie malalo, firmy musza sie rozwijac i zatrudniac nowych
    > ludzi. Zeby sie rozwijac potrzebuja pieniedzy.
    > Na co pomagaja mniejsze podatki.
    >
    > Albi
    Nie prawda żeby się firma mogła rozwijać musi mieć większy zbyt.
    Aby mieć większy zbyt ludzie muszą mieć pieniądze, a więc prace lub więcej
    zarabiać.
    Z reguły moce przerobowe są wykorzystywane 70 -80% a czasowo 20% i nie ma
    problemu ab je uruchomić bez zatrudniania ludzi.
    Nikt nie będzie produkował do magazyny i mroził pieniędzy, co pokazały firmy
    samochodowe i poszły do Słowacji.

    Józek

  • 43. Data: 2004-09-09 12:04:01
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > naturalne, prawidlowe i niezmienne. Szukanie najlepszych rozwiazan zeby
    > to uzyskac (tj najlepszy efekt przy najmniejszym wysilku) nazywamy
    > inteligencja. W komunizmie oczekuje sie ze lduzie beda postepowac wbrew
    > swojej inteligencji i starali sie uzyskiwac jak najmniejsze efekty przy
    > jak najwiekszym wysilku.
    > Jest to mozliwe na dwa sposoby;
    > 1.zrobimy ludziom wode z mozgu.
    > 2.bedziemy ludzi scisle kontrolowac.
    > Oba rozwiazania byly stosowane z dobrym skutkiem, sa jednak niestabilne,
    > przez co system jest skazany na rozpad predzej czy pozniej.

    Zgoda, tylko że każdy system wcześniej czy pużniej się rozpada, czasami jest
    to rewolucja, wojna lub nie zauważalnie jak na zachodzie.
    Należy podkreślić że system w którym my się w te chwili znajdujemy nie służy
    już nawet większości ale całemu społeczeństwu.
    Służy jakiejś, to już nawet nie grupa ale bandzie chcących przejąć władze i
    majątek Polski, niestety szkoda że nie dostrzegają tego mieniący się
    inteligentnymi.
    Przykład: jak Kulczyk posiadając 5% Orlemu może nim rządzić??
    W jaki sposób służby specjalne mogą interweniować w firmie.
    W tym momencie bezrobocie jest celowym narzędziem.

    Józek

  • 44. Data: 2004-09-09 12:05:36
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Józek wrote:

    > Nie prawda żeby się firma mogła rozwijać musi mieć większy zbyt.
    > Aby mieć większy zbyt ludzie muszą mieć pieniądze, a więc prace lub
    > więcej zarabiać.

    Ogolnie, na dobre warunki zycia firmy sklada sie wiele rzeczy;
    1.wielkosc rynku
    2.podatki
    3.koszty pracy
    4.koszty inne (teren, polprodukt, sprzet itd itp)
    5.proste i wygodne procedury prawne i administracyjne
    6.dostep do wykwalifikowanych pracownikow i ich efektywnosc
    7.dobra ochrona przed monopolami i nieuczciwa konkurencja.
    I jeszcze troche.

    Wiekszy zbyt, czyli wiekszy rynek, bedzie kiedy wzrosnie srednia krajowa
    placa netto.
    Tyle ze skads ona sie musi wziasc. Panstwo nie moze rozdawac pieniedzy
    bo po pierwsze prowadziloby to do galopujacej inflacji, po drugie tych
    pieniedzy panstwo nie ma, ma za to dlug publiczny i dziure budrzetowa.
    Rozdanie pieniedzy nie zwiekszy sily nabywczej tylko zmniejszy wartosc
    pieniadza. Normalnym, zdrowym rozwiazaniem jest to, ze ludzie dostaja
    pieniadze z dzialnosci gospodarczej (wlasnej lub swojego pracodawcy) a
    nie z nieba.

    Jesli zmniejszylby sie np ZUS, przecietny dochod netto pojdzie w gore,
    wiec zwiekszy sie troche i ozywi rynek. Koszty pracy dla pracodawcy
    spadna wiec bedzie mu latwiej zatrudnoc nowych pracownikow przy tych
    samych pieniadzach jakie im sie dostana.

    Oczywiscie nie jest to taka prosta sztuczka bo system ubezpieczen
    spolecznych ledwie zipie a panstwowa sluzba zdrowia upada.

    Wladza musi realizowac 3 czesciowo sprzeczne cele;
    -pozwolic gospodarce sie rozwijac do czego potrzebne sa jak najnizsze
    podatki, i jak najsprawniejsze prawo, w tym prawo pracy korzystne dla
    (uczciwego) pracodawcy.
    -nie pozwolic budrzetowi panstwa upasc, co wymaga wiekszego dochodu z
    podatkow.
    -dbac o popularnosc w nastepnych wyborach czyli zaspokajac bierzace
    potrzeby najwiekszych grup spolecznych, co niekoniecznie pomaga i
    gospodarce i budrzetowi.
    Nie jest to proste zadanie, szczegolnie kiedy kazdy plan reform spotyka
    sie z oporem innych partii a znaczna czesc wspolrzadzacych jest
    powiazana w ukladach ktore nie maja nic wspolnego z dobrem panstwa.

    Wniosek - to ze w Polsce nie jest tak cudownie jak by sie chcialo nie
    jest wynikiem permanentnej zlej woli kogokolwiek czy jakichs
    niesamowicie zlych zalorzen systemowych. Poprostu jest bardzo trudno
    zrobic tak, zeby bylo dobrze.

    Albi

  • 45. Data: 2004-09-09 12:15:19
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam M. Piotrowski" <fuzz[]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obciążeń dla firm, "bo przecież te wredne kapitalistyczne świnie śpią na
    > pieniądzach i nie chcą się nimi podzielić z biednym narodem".

    Ja nie wiem czy śpią na pieniądzach ale na pewno nie chcą się z nimi
    podzielić, a zrobią wszystko aby taki stan utrzymać jak najdłużej.
    Z dwóch powodów :mogą robić co chcą .
    Drugi, mogą mieć wszystko za bezcen.

> [...]
    swoje
    > stoisko na bazarze. Naprawdę, bogaci prawie jak Bill Gates, więc niech

    Nie znam tej ustawy ale wydaje mi się że trzeba mieć odpowiednie dochody.
    Oczywiście to co wyżej napisałem nie dotyczy ani Henia ani Heli, bo ktoś
    jednak musi napędzać koniunkturę.

    Józek

  • 46. Data: 2004-09-09 12:21:06
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Józek wrote:

> [...]
    > Należy podkreślić że system w którym my się w te chwili znajdujemy nie służy
    > już nawet większości ale całemu społeczeństwu.

    System jest normalny. Nienormalny jest wysoki poziom korupcji i zla
    mentalnosc Polakow. Ale te rzeczy nie wynikaja z aktualnego kapitalizmu
    tylko z przeszlego komunizmu i jeszcze wczesniejszych zaborow i jeszcze
    wczesniejszego zepsucia szlachty.
    Polacy nie szanuja pracy i uczciwosci.
    Przecietny amerykanin chcialby miec dobra prace.
    Przecietny Polak chcialby miec dozu pieniedzy nic nie robiac.
    Przecietny europejczyk jest przeciwny lapowkarstwu i oszustwom.
    Przecietny polak uwaza za normalne kupowanie dokumentow, zalatwianie
    spraw urzedowych posmarowaniem w lape. Zaczyna od tego, ze uwaza za
    prawidlowe sciaganie na klasowkach.
    Przecietny polak uwaza za normalne ukrasc sobie z firmy jakies nieduze
    rzeczy jak sztucce z firmowej kuchni. Bo przeciez duzej firmie to nie
    zaszkodzi.
    Zaangarzowanie pracownika w sprawy firmy wykraczajacy poza scisle
    obowiazki i zestaw sluzbowych polecen natomiast Polak uwaza za przejaw
    naiwnosci i glupoty.
    Do tego Polak jest przekonany, ze cos mu sie nalezy od panstwa za fakt
    przyjscia na swiat i na nim obecnosci. Nie uwaza natomiast, zeby panstwu
    nalezalo sie cos od niego.
    Przecietny polak uwaza, ze wladza jest z natury skorumpowana i
    nieuczciwa. Nie spodziewa sie zobaczyc uczciwych politykow, a samemu
    zostajac politykiem wie, ze nikt nie oczekuje i nie spodziewa sie po nim
    ucziciwosci. Glosujac zaklada, ze kazdy ma cos na sumieniu wiec nie
    zwraca szczegolnej uwagi na takie szczegoly jak pare rozpraw w ktorych
    wlasnie wybierany posel jest oskarzony lub podejrzany czy jakiestam
    dawne niejasnosci. Przeciez to normlane.
    Itd.

    Oczywiscie nie dotyczy to wszystkich, jednakorz ludzi takich jak wyzej
    jest spora ilosc. Dopoki nie wymra w naturalny sposob, w kraju nie
    bedzie jakos zbyt rewelacyjnie.

    > Służy jakiejś, to już nawet nie grupa ale bandzie chcących przejąć władze i
    > majątek Polski, niestety szkoda że nie dostrzegają tego mieniący się
    > inteligentnymi.

    Wladza bierze sie z ludzi i jest wybierana przez ludzi. Jaki narod taka
    wladza.

    > Przykład: jak Kulczyk posiadając 5% Orlemu może nim rządzić??
    > W jaki sposób służby specjalne mogą interweniować w firmie.
    > W tym momencie bezrobocie jest celowym narzędziem.

    Czyim niby?

  • 47. Data: 2004-09-09 12:36:42
    Od: "Adam M. Piotrowski" <fuzz[]poczta.onet.pl>

> [...]

    > Ja nie wiem czy śpią na pieniądzach ale na pewno nie chcą się z nimi
    > podzielić, a zrobią wszystko aby taki stan utrzymać jak najdłużej.

    Mówię po raz trzeci - załóż działalność gospodarczą i przekonaj się sam, czy
    jako właściciel takiej malutkiej firmy będziesz spał na pieniądzach,
    będziesz chciał oddawać połowę tego, co zarobisz swoją ciężką pracą po
    kilkanaście godzin dziennie, czy będziesz mógł robić co chcesz i mieć
    wszystko za bezcen.
    Bo, wybacz, ale w tym momencie po prostu pieprzysz. Myli Ci się grupka
    szemranych biznesmenów zajmujących się układami i przekrętami z setkami
    tysięcy ludzi zarabiajacych ciężko na życie, którzy zamiast otrzymać
    wsparcie od Państwa, któremu powinno zależeć, żeby wiodło się im jak
    najlepiej i zatrudniali kolejnych pracowników, dostają od tego państwa
    kolejnego kopa w dupę. Na zasadzie "przyciśnijmy jeszcze trochę i zobaczmy,
    czy przeżyją".

    > Nie znam tej ustawy ale wydaje mi się że trzeba mieć odpowiednie
    > dochody. Oczywiście to co wyżej napisałem nie dotyczy ani Henia ani
    > Heli, bo ktoś jednak musi napędzać koniunkturę.

    Nie dotyczy? Dotyczy jak najbardziej, bo składki wzrosną wszystkim, tyle, że
    w różnym stopniu.
    Poza tym - właścicieli dużych firm ta podwyżka nie obejdzie w ogóle, oni
    mają to gdzieś. Po dupie dostaną najmniejsi i to oni zamkną firmy i pójdą po
    zasiłki. A skąd wziąć pieniądze na więcej zasiłków? Oczywiście, trzeba
    będzie znów podnieść składkę...
    EOT z mojej strony.

  • 48. Data: 2004-09-09 14:27:52
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > I jeszcze troche.
    >
    > Wiekszy zbyt, czyli wiekszy rynek, bedzie kiedy wzrosnie srednia krajowa

    Zgadzam się w pełni, jest zamknięte koło jak jeszcze dołożymy że brak jest
    dobrej woli co nie których to wyjdzie to co jest!!

> [...]
    > pieniadza. Normalnym, zdrowym rozwiazaniem jest to, ze ludzie dostaja
    > pieniadze z dzialnosci gospodarczej (wlasnej lub swojego pracodawcy) a

    Jestem przeciwny za jakimkolwiek rozdawnictwem i wiele czynników powoduje
    wzrost bezrobocia, między innymi polityka NBP.
    Bo zbyt mała ilość pieniądza na rynku powoduje zadłużanie się firm a w
    następstwie wzrost bezrobocia.(w skrócie)

> [...]
    > spadna wiec bedzie mu latwiej zatrudnoc nowych pracownikow przy tych
    > samych pieniadzach jakie im sie dostana.

    Nie prawda, moce przerobowe są tak duże że ten niby wzrost nie spowoduje
    wzrostu zatrudnienia, pozmieniano już wszystkie ustawy i podatki czy widzisz
    jakiś spadek bezrobocia.

> [...]
    > sie z oporem innych partii a znaczna czesc wspolrzadzacych jest
    > powiazana w ukladach ktore nie maja nic wspolnego z dobrem panstwa.

    Nie zgadzam się że jeszcze jakiekolwiek zmiany podatkowe i prawne mogą
    poprawić sytuacje gospodarczą w Polsce.
    Pazerność władz, biznesu, pracodawców jaka jest w Polsce i nie tylko jest
    wstanie skonsumować każdy wzrost gospodarczy.
    Jak dodamy do tego jeszcze korupcje i służby specjalne to koniec.
    Pazerność biznesu i pracodawców można usprawiedliwić bo oni muszą być
    egoistami.

> [...]
    > jest wynikiem permanentnej zlej woli kogokolwiek czy jakichs
    > niesamowicie zlych zalorzen systemowych. Poprostu jest bardzo trudno

    Właśnie że jest to zła wola politykierów, albo brak dobrej woli co na jedno
    wychodzi.

    Józek

  • 49. Data: 2004-09-09 14:51:50
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > będziesz chciał oddawać połowę tego, co zarobisz swoją ciężką pracą po
    > kilkanaście godzin dziennie, czy będziesz mógł robić co chcesz i mieć

    Może prowadziłem dużej niż TY jak zaszła taka potrzeba to pracowałem po 40
    godzin na dobę w piątek siwiątek mi Niedziele, i mam jakieś pojęcie o DG a
    że skończyły misie pomysły i rynek musiałem podziękować, właśnie dzięki ZUS.

    > Bo, wybacz, ale w tym momencie po prostu pieprzysz. Myli Ci się grupka
    > szemranych biznesmenów zajmujących się układami i przekrętami
    <
    Problem w tym że ta grópka ma apanaże większe niż całe społeczeństwo,
    jeśli Ty ich nie widzisz bo tak bardzo jesteś zajęty własnymi problemami to
    mi przykro.

> [...]
    > najlepiej i zatrudniali kolejnych pracowników, dostają od tego państwa
    > kolejnego kopa w dupę. Na zasadzie "przyciśnijmy jeszcze trochę i

    To jest Twoja wina bo widzisz problem nie tam gdzie trzeba, zrzucasz winę na
    tych co nie trzeba, słuchasz idiotów w telewizji którzy twierdzą że za
    bezrobocie są odpowiedzialni sami bezrobotni.
    Na pewno są winni bo nie potrafimy się zorganizować, i takim samym stopniu
    jak Ty, bo też głosujesz.

> [...]
    że
    > w różnym stopniu.
    > Poza tym - właścicieli dużych firm ta podwyżka nie obejdzie w ogóle, oni

    I ja o nich właśnie piszłem.

    <Po dupie dostaną najmniejsi i to oni zamkną firmy i pójdą po
    > zasiłki. A skąd wziąć pieniądze na więcej zasiłków? Oczywiście, trzeba
> [...]

    Józek

  • 50. Data: 2004-09-09 15:15:50
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przecietny polak uwaza za normalne kupowanie dokumentow, zalatwianie
    > spraw urzedowych posmarowaniem w lape. Zaczyna od tego, ze uwaza za

    A co ja pisałem o komunizmie pamiętasz, przypomnę ludzie są jacy są.
    A do tego ustroju widocznie też nie pasujemy.

> [...]
    > Do tego Polak jest przekonany, ze cos mu sie nalezy od panstwa za fakt
    > przyjscia na swiat i na nim obecnosci. Nie uwaza natomiast, zeby panstwu

    Należy się bo Polska to każdy Polak, i jeśli są jakieś dobra naturalne to
    każdy kto się TU urodził ma do nich prawo, i takim czymś jest żywność i
    mieszkanie a że jedno i drugie wymaga nakładu pracy to On też musi na to
    zapracować.
    Chyba że uważasz że chłop może zeżreć wszystko, a ktoś co ma całą masę
    pieniądzy wykupić wszystką ziemie i wszystkich z niej wyrzucić

    > Przecietny polak uwaza, ze wladza jest z natury skorumpowana i
    > nieuczciwa. Nie spodziewa sie zobaczyc uczciwych politykow,

    Bo widzisz największą siłe przebicia mają ludzie bez żadnych zahamowani,
    chodziby po trupach do celu.
    A reszta nie potrafi się zorganizować.
> [...]
    >
    > Oczywiscie nie dotyczy to wszystkich, jednakorz ludzi takich jak wyzej
    > jest spora ilosc. Dopoki nie wymra w naturalny sposob, w kraju nie

    Gwarantuje Ci że nie wymrą, chyba że potrafimy się z organizować.

    > Wladza bierze sie z ludzi i jest wybierana przez ludzi. Jaki narod taka
    > wladza.

    I tak i nie, jak wyżej.

    > Czyim niby?

    Władzy !!!