PracaGrupypl.praca.dyskusje › losy ogloszen w sprawie pracy...

  • 31. Data: 2003-08-13 10:10:46
    Temat: Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    Od: Al <a...@t...pl>

    Nina M. Miller wrote:

    > a ja wspolczuje nieumiejetnosci odroznienia sytuacji: sprawdzenia
    > wlasnego CV i ubiegania sie o prace, gdzie WSZYSTKO swiadczy o tobie,
    > wersus pisania na newsy.

    Chodzi mi o pewne zasady ktorych Polacy jakos nie maja, jak mozna kogos
    upieprzyc (za przeproszeniem) za brak ortografi skoro sie samemu nie
    potrafi napisac kilku zdan zgodnie z ortografia. Jak mozna kogos oceniac w
    jakims temacie skoro sie samemu nie ma kompetencji w tej kwesti ???

    > ale to takie slodkie - przypieprzyc sie do kogos, jak juz sie nie ma o
    > co.

    Ja sie do nikogo nie przypieprzam ... tylko oceniam fakty ...

    > a przyszlo ci do glowy, ze moze ona po to wlasnie chce zatrudnic ta
    > sekretarke m. in. zeby jej i innym sprawdzala pisma pod wzgledem
    > ortografii?

    Mozliwe, tylko w jaki sposob ta kobieta moze obietywnie dokonac oceny ?

    > czy naprawde uwazasz, ze zeby zatrudnic kogos z okreslonymi
    > kwalifikacjami, to ty sam musisz byc w danej dziedzinie doskonaly?
    Nie uwazam ze tak jest, tylko mysle ze tym naszym pracodawcom sie w glowach
    poprzewracalo, teraz to chcieli by miec samych supermenow znajacych sie na
    wszystkim, wladajacych biegle 3 jezykami itp. Ja nie mowie ze to zle, ja
    tylko smiem zauwazyc, ze moda na gnojenie i pokazywanie niekompetencji
    innych stala sie u nas b. modna. A z reguly Ci co daja prace nie znaja sie
    na niczym! Lub wiele do przesluchiwanych kandydatow im brakuje.

    Mialem taki przypadek na studiach, gdzie upieprzyl mi pol punkta prowadzacy
    cwiczenia doktorant, za co? za to ze napisalem cos innego niz on chcial,
    mimo tego ze pokazalem mu odpowiednie RFC, ktore bylo znacznie blizsze temu
    co napisalem, niz temu co on chcial uslyszec, oceny nie zmienil, bo on
    chcial cos innego uslyszec, czy to jest normalne ? Uwazam ze Polacy uwazaja
    sie za madrzejszych a wogole nimi nie sa i gnojenie innych to juz u nas
    norma.

    Jak nie zmienimy mentalnosci, to czeka nas III swiat !

  • 32. Data: 2003-08-13 10:16:37
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Nie stawiamy kropki po podpisie! ania.
    > ^^^
    > Poza tym by się przydało imię pisać z wielkiej litery, przed wysłaniem
    > wiadomości sprawdzić błędy ortograficzne, o których Pani tyle już
    napisała.\
    A od kiedy to istnieją jakieś reguły przy podpisywaniu się nick'iem? Post to
    nie CV które ZAWSZE powinno byc BEZ ZARZUTU tak jak umyte zęby i nogi.

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 33. Data: 2003-08-13 10:21:32
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    Moja żona uczestniczyła w gimnazjalnych egazminach końcowych i co ciekawego
    zauważyła? Prawie 50% egzaminowanych miało papiery na: dysleksję,
    dysortografię, dys...
    Jeśli rodzice w taki sposób chronią swoje pociechy, to nie ma czemu się
    dziwić, że tak ciężko znaleźć dobrego pracownika.

    P.S. Kiedyś poszukiwaliśmy doświadczonego programisty, a kto przyszedł na
    rozmowę kwalifikacyjną? No kto?! Stolarz ze stoczni!

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 34. Data: 2003-08-13 10:23:10
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "news.onet.pl" <h...@t...by> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poza tym by się przydało imię pisać z wielkiej litery, przed wysłaniem
    > wiadomości sprawdzić błędy ortograficzne, o których Pani tyle już

    Jak to było już napisane wcześniej: więcej wyobraźni.

    Kropka tutaj może oznaczać koniec dyskusji, gdyż autorka nie ma ochoty dalej
    tutaj pisać. Zauważ że Anna odpisała tylko na ten post bo ją obraziłeś.

  • 35. Data: 2003-08-13 10:30:08
    Temat: Re: losy ogloszen w sprawie pracy...pl.hum.polszczyzna
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Nnnn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "byle jak" a nie "bylejak" :) wiem, wiem, to tylko grupa dyskusyjna i nie
    > sprawdza się treści przed wysłaniem

    moze dyskusje przeniesc na ta grupe? pl.hum.polszczyzna

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 36. Data: 2003-08-13 10:33:41
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czepiasz się a sprawa jest istotna. Popieram Anię. Ortografia i poprawne
    > wypowiedzi - studenci już chyba nie wiedzą o co chodzi. Zresztą dotyczy to
    > nie tylko studentów. Potrafię zrozumieć, że ktoś ma kłopoty ale ostatnio
    > słowo dysleksja czy dysortografia stały się bardzo modne i są zwykłą
    wymówką
    > na, po prostu, lenistwo.

    To nie moda, ale po prostu zwrócenie uwagi medycyny i pedagogiki na te
    częste zjawiska. Dysgrafia, dysortografia, dysleksja to zaburzenia, które
    dotyczą co najmniej 15% populacji. Są one dobrze udokumentowane i dziwi
    mnie, że je kwestionujesz, tym bardziej, że łatwo je zdiagnozować. Nie
    zmienia to faktu, że kandydat powienien zadbać o poprawność swojej oferty.

    Oczywiście osoba z takim zaburzeniem nie powinna być sekretarką - chyba, że
    ktoś będzie sprawdzał pisane przez nią listy, a to raczej mija się z celem.

    BTW - miałam okazje dwukrotnie przeprowadzać rekrutację i spośród ponad
    setki ofert, jakie przeczytałam, może 2-3 zawierały błędy ortograficzne...
    Dziwi mnie, że u Anny była to ponad połowa - to chyba raczej zbieg
    okoliczności niż reguła...

    Iza

  • 37. Data: 2003-08-13 10:36:56
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Niekiedy ten przecinek lub jego brak może oznaczać duże straty finansowe.

    No to żeś teraz pojechał...Sekretarka ma redagować skomplikowane umowy
    prawne ponosząc odpowiedzialność za byt firmy. To nie ministerstwo finansów,
    gdzie Kołodko rozdaje ulgi od darowizny.

    > Po pierwsze nie wiesz jaką pensję oferowała Anna, ale już ją osądziłeś...
    Po
    > drugie: rzeczywistość mamy taką a nie inną. Dla wielu osób stała praca za
    > 600 zł, to spełnienie marzeń.
    A nie wiesz po co zatrudnia się studentów???
    600 zł spełnienie marzeń??? Zartujesz sobie, czy z choinki się urwałeś???

    I to by było na tyle.
    Sławek

  • 38. Data: 2003-08-13 10:38:33
    Od: "Wojciech W." <n...@p...com>

    Jakież to smutne ale prawdziwe !!!! ze ktos kto wytyka bledy innym sam
    takie same popelnia - troche pokory !!!

    > ludzie twierdza, ze szukaja pracy, ale nie robia nic w tym kierunku zeby
    ja
    > znalesc...
    ^^^^^^^^^^

    Samemu sie nie umie pisac ! - polecam slownik ort

    > ale moze ja sie czepiam, albo mialam pecha???

    tak - czepiasz sie

    > pozdrawiam grupowiczow

    ja rowniez

    > ania.

    wojtek

  • 39. Data: 2003-08-13 10:46:58
    Od: "Pearl" <p...@a...bti.pl>

    Użytkownik "ANNA" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > pelna ochoty zatrudnienia kogos na stanowisko sekretarki zamiescilam
    > ogloszenie w wyborczej o tresci;
    > firma...... zatrudni studentke do obslugi sekretariatu ze znajomoscia
    > maszynopisania
    > niby nic... prawda?

    He, he...
    Sekretariat ze znajomością maszynopisania. :)

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 40. Data: 2003-08-13 10:49:58
    Od: "virtual" <f...@h...net>

    > CV które ZAWSZE powinno byc BEZ ZARZUTU tak jak umyte zęby i nogi.

    cenna uwaga.
    dodam jeszcze ze kobieta powinna sie 2x dziennie podmywac, a bron boze bez
    marynarki jak mezczyna pojdzie na rozmowe kw itd. itp. na uporczywe zas
    pocenie sie pach zalecam smarowanie ich uprzednio maka ziemniaczana. plamy
    wokol przegubow sa bowiem w siedzibie firmy absolutnie nie na miejscu (ich
    miejsce jest zupelnie gdzie indziej).

    ps. nie karmic trolli