PracaGrupypl.praca.dyskusjelosy ogloszen w sprawie pracy... › Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    From: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    Date: Wed, 13 Aug 2003 12:33:41 +0200

    Użytkownik "Marcin" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bhcvbm$3e6$1@news.onet.pl...
    > Czepiasz się a sprawa jest istotna. Popieram Anię. Ortografia i poprawne
    > wypowiedzi - studenci już chyba nie wiedzą o co chodzi. Zresztą dotyczy to
    > nie tylko studentów. Potrafię zrozumieć, że ktoś ma kłopoty ale ostatnio
    > słowo dysleksja czy dysortografia stały się bardzo modne i są zwykłą
    wymówką
    > na, po prostu, lenistwo.

    To nie moda, ale po prostu zwrócenie uwagi medycyny i pedagogiki na te
    częste zjawiska. Dysgrafia, dysortografia, dysleksja to zaburzenia, które
    dotyczą co najmniej 15% populacji. Są one dobrze udokumentowane i dziwi
    mnie, że je kwestionujesz, tym bardziej, że łatwo je zdiagnozować. Nie
    zmienia to faktu, że kandydat powienien zadbać o poprawność swojej oferty.

    Oczywiście osoba z takim zaburzeniem nie powinna być sekretarką - chyba, że
    ktoś będzie sprawdzał pisane przez nią listy, a to raczej mija się z celem.

    BTW - miałam okazje dwukrotnie przeprowadzać rekrutację i spośród ponad
    setki ofert, jakie przeczytałam, może 2-3 zawierały błędy ortograficzne...
    Dziwi mnie, że u Anny była to ponad połowa - to chyba raczej zbieg
    okoliczności niż reguła...

    Iza