PracaGrupypl.praca.dyskusje › lojalka na zbyt wysoką kwotę i długi okres

  • 11. Data: 2007-01-22 21:07:25
    Temat: Re: lojalka na zbyt wysoką kwotę i długi okres
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

    Nie widziałem rachunków ale jestem skłonny uwierzyć w podany rząd
    wielkości (5 tygodniowe szkolenie, zagraniczny wykładowca,
    indywidualny tok prowadzenia szkolenia). Aczkolwiek nie mieliśmy
    wpływu na końcowy wynik kosztu szkolenia (np cena wynajmu sali
    konferencyjnej, hotelu dla wykładowców, ceny posiłków).

    Pic na wodę :) że ludzie po studiach wierzą w takie bzdety. Wykładowcy są
    pewnie z zaprzyjaźnionej firmy oni robią szkolenia u was, a wy u nich :)
    albo nawet wasz szef założył sobie drugą firmę, która firmie w której
    pracujesz wystawi fakturę. 40 tyś to go pewnie kosztowały wszystkie
    szkolenia razem dla wszystkich pracowników.

  • 12. Data: 2007-01-23 06:41:47
    Od: adam <a...@w...pl>

    berliner.mauer napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Pracodawca wręczył mi (oraz reszcie zespołu) lojalkę na 3 letni
    > okres oraz na kwotę o równowartości ponad 40 tys zł w przypadku
    > rozwiązania umowy z mojej przyczyny. Jestem w trakcie szkolenia i
    > rzekomo to ta inwestycja jest powodem zabezpieczenia się z jego strony
    > - na szkolenie zostałem wysłany. Nikt ze mną nigdy nie rozmawiał w
    > sprawie tej umowy - myślę że porządnie bym się zastanowił
    > podpisując umowę o prace (na czas 1 roku).

    > Pozdrawiam,

    też podpisywałem kiedyś lojalkę, ale tylko za mały kurs (również na 3
    lata), zacząłbym więc od tego czy koszty związane z tym szkoleniem to
    faktycznie 40 tys, jeżeli tak pracodawca faktycznie ma prawo wpisać taką
    kwotę na lojalce, z tą różnicą że u mnie kwota ulegała zmniejszeniu
    proporcjonalnie do czasu jaki przepracowałem w firmie czyli np. po roku
    zapłaciłbym już 2/3 kwoty z lojalki.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2007-01-23 08:23:46
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 22 Jan 2007 12:00:36 -0800, berliner.mauer <b...@g...com>
    w <1...@v...googlegroups.c
    om> napisał:

    > "Pracownik zobowiązuje się pracować w XXX w okresie finansowania
    > przedmiotowego kursu (szkolenia) oraz co najmniej 3 lata po jego
    > zakończeniu"
    >
    > "Jeżeli w przeciągu 3 lat od zakończenia kursu stosunek pracy z
    > Pracownikiem zakończy się z przyczyn innych niż leżące po stronie
    > XXX, Pracownik zobowiązany jest w terminie 14 dni licząc od daty
    > zakończenia umowy o pracę do zwrotu kosztów szkolenia pomniejszonych
    > o amortyzacje kosztów w okresach miesięcznych"

    Czyli jednak jest ona zmniejszana proporcjonalnie.

    [ ... ]

    > To wiem. Ale na taki argument pewnie od razu zostanie sporządzona
    > umowa z dniem dzisiejszym...

    E tam. Jeżeli powiesz, że nie podpiszesz, to strzelą karpia i będą się
    zastanawiali, co dalej.
    Bardziej upierdliwe jest zamrozenie kwoty wynagrodzenia.

    > Też odnoszę takie wrażenie, szkoda bo firma całkiem prężna i
    > praca nie najgorsza była. W każdym razie na tą kwotę pracowałbym
    > blisko rok. Będę próbował rozmawiać ale oczywiście nie za

    Licząc brutto czy netto?
    Bo jak brutto, to za +-4k wiązać się na 3 lata to lekki bezsens.

    > wszelką cenę. Pracy jest od metra, sęk w tym że głupio będzie
    > wyglądał 3 miesięczny okres w CV - chyba nie warto będzie go nawet
    > umieszczać tam.

    Dlaczego? Kawałek szkolenia odbyłeś, 3 miesiące pracy w rozpoznawalnej
    firmie są rozpoznawalne, jakby cię ktoś zapytał, dlaczego tam nie
    pracujesz mówisz prawdę.

    Postaraj się dowiedzieć, ile osób po takim szkoleniu (przypuszczam, że
    jest standardowe dla nowych) rzeczywiście rpacuje w tej firmie.
    Jeżeli większość ze szkolących się jednak pracuje, to w momencie gdy
    odmówisz podpisania lojalki to firma będzie w sytuacji utopionych
    pieniędzy.
    Jeżeli 50% albo mniej - olej to i szukaj nowej roboty po prostu,
    doświadczenie już złapałes.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 14. Data: 2007-01-23 10:17:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    po pierwsze zostałeś postawiony przed faktem dokonanym, więc nie znając
    zamierzeń nie musisz nic podpisywać. W ogóle nie musisz nic podpisywać - w
    końcu umowa to oświadcznie woli stron a po twoje stronie jak widać woli niet
    (zreszta słusznie bo to próba wydymania)
    Ja bym nie podpisywał.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2007-01-23 22:39:14
    Temat: Re: lojalka na zbyt wysoką kwotędługi okres
    Od: "berliner.mauer" <b...@g...com>

    > Czyli jednak jest ona zmniejszana proporcjonalnie.

    Tak, ale pomimo tego to i tak stryczek na szyję...

    > Licząc brutto czy netto?
    > Bo jak brutto, to za +-4k wiązać się na 3 lata to lekki bezsens.

    netto - sęk w tym, że po szkoleniu uposażenie miało trochę
    wzrosnąć ale nie mam tego na piśmie...

    > Postaraj się dowiedzieć, ile osób po takim szkoleniu (przypuszczam, że
    > jest standardowe dla nowych) rzeczywiście rpacuje w tej firmie.

    Mniej niż 10 osób w skali ponad 2000. Dziś zasięgnąłem języka i
    nikt nie słyszał o lojalkach poza refundacją angielskiego i studiów
    a na pewno nie gdy firma wysyłała na szkolenia.

> [...]
    > pieniędzy.
    > Jeżeli 50% albo mniej - olej to i szukaj nowej roboty po prostu,

    Wychodzi że mniej niż 1% nie pozostaje mi nic innego jak posłuchać
    Twojej rady

  • 16. Data: 2007-01-23 22:52:12
    Temat: Re: lojalka na zbyt wysoką kwotę i długi okres - podsumowanie
    Od: "berliner.mauer" <b...@g...com>

    Podsumowanie po dzisiejszym dniu:

    - dowiedzieliśmy się że wyjścia są dwa, to drugie to drzwi
    wyjściowe z firmy
    - nie ma możliwości negocjacji warunków
    - dowiedzieliśmy się że problem jest w nas a firma nam zaufała i
    poniosła spore koszty
    - a tak w ogóle jesteśmy kosztem dla firmy bo się uczymy i w
    rzeczywistości nie zrobiliśmy jeszcze niczego wartościowego dla
    firmy
    - nie jesteśmy typem "zwyciężców" a tak w ogóle nasz szef na
    naszym miejscu podpisałby tą umowę bez czytania bo naszej firmie
    należy ufać... @#!@!%^
    - dostaliśmy obietnice że jak się wypalimy to szef podrzę tą
    lojalkę przy nas i będziemy wolni, oczywiście nie dostaniemy tego na
    piśmie...

    Jutro będzie nas więcej do dyskusji, choć ja już mam w pogotowiu
    pismo z wymówieniem.
    Chciałbym tylko powiedzieć że jest to poważna i znana instytucja w
    branży IT/finanse i nie jesteśmy studentami IV roku tylko
    specjalistami z kilkuletnim doświadczeniem a współpraca początkowo
    zapowiadała się wspaniale.

    Dziękuje bardzo za wypowiedzi, chyba się łudziłem że z polskim
    pracodawcą można normalnie rozmawiać.
    Nazwy firmy wolę jeszcze nie ujawniać - sam nie wiem czego się
    jeszcze mogę spodziewać :/

  • 17. Data: 2007-01-24 01:05:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Oprócz manipulacji to podpada pod mobboing, zwłaszcza ultimatum albo
    podpiszesz albo won. Jak jeszcze raz ktoś Wam taką gadkę odwali to nagraj to
    na dyktafon w telefonie - będziesz miał dowód.

    Ewidentnie gość chce załatwić Waszym kosztem jakieś swoje interesy.
    Ja bym raczej uciekał - w IT jest głód specjalistów.
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2007-01-24 13:56:04
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

[...]

    Jeżeli jesteście specjalistami to mu sami powinniście wytłumaczyć oczywiście
    grzecznie i dobierając odpowiednie słowa (jak to specjaliści :), że groźbami
    i umowami nie zatrzyma przy sobie pracowników, a wręcz przeciwnie, to że
    wpadł na taki pomysł jest błędem i tylko popsuł w ten sposób atmosferę pracy
    i skłoniło was to do poważnego zastanowienia się nad tym czy nie lepiej
    będzie odejść z tej firmy. Chciał dobrze zrobił źle.

    Jeżeli chce was zatrzymać na czas pisania oprogramowania to powinien wam dać
    procent z zysków od oprogramowania, które będzie waszego autorstwa (tak
    przeważnie traktuje się specjalistów robiąc z nich partnerów, a nie
    przymusowych roboli).

  • 19. Data: 2007-01-26 10:36:02
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    Użytkownik "berliner.mauer" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Podsumowanie po dzisiejszym dniu:

    Wg mnie blefuja - nie po to wysylali was na szkolenie zeby teraz
    wyszkolonych podepchnac konkurencji.
    Nie widze powodu dla ktorego mielibyscie to podpisywac. Uczciwy uklad to
    uprzedzic pracownika przed faktem - "podpisujesz - szkolisz sie, nie
    podpisujesz - nie szkolisz sie". To firma popelnila blad w tym wypadku.

  • 20. Data: 2007-02-08 17:56:26
    Od: "berliner.mauer" <b...@g...com>

> [...]
    > uprzedzic pracownika przed faktem - "podpisujesz - szkolisz sie, nie
    > podpisujesz - nie szkolisz sie". To firma popelnila blad w tym wypadku.

    Sprawa ciągła się jak flegma ale w końcu szef jednak zrozumiał, że
    mogłoby jednak odejść kilka osób z firmy.
    Postanowiono, że nie musimy podpisywac lojalek jako powód podano, że
    rzeczywiście postawiono nas przed faktem dokonanym.
    Z drugiej strony szkolenia zapłacone z góry więc czy byśmy na nie
    chodzili czy nie to kwota by się nie zmieniła.
    Pracujemy jakby nigdy nic ale ja nie ukrywam, że jak nie myślałem ile
    tu jeszcze chce pracować tak ostatnio zacząłem przeglądać oferty
    pracy... koledzy również :-/

    Dziękuje wszystkim za wskazówki, które teraz wydają się tak proste i
    logiczne ale w sytuacjach podbramkowych człowiek zastanawia się że to
    może on sam źle rozumuje takie umowy a firma chce bardzo dobrze dla
    niego :-)