PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyliczenie urlopu

  • 1. Data: 2007-01-22 14:59:39
    Temat: Re: wyliczenie urlopu
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Chyba ze praca podczas nauki sie nie
    > liczy?

    dokładnie tak jest. Jezeli cos się dzieje równocześnie, to liczy sie tylko jedno
    zdarzenie. W przypadku wyliczania urlopów i jednoczesnej nauki/pracy okresów tych nie
    sumuje się. W twoim przypadku masz stażu urlopowego 8 lat plus to co przepracowałeś
    na umowę o pracę po ukończeniu studiów (czyli, jak odbrze zrozumiałem z twojego opisu
    sytuacji 8 lat i 3 miesiące). W przypadku umowy o dzieło masz rację, okres ten nie
    wchodzi w rozliczenie stazu pracy. A to wynika z bardzo prostej zaleznosci - staż
    pracy wynika z istnienia umów na mocy Kodeksu Pracy, a nie Kodeksu Cywilnego.

    KP, Art 155 § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu
    pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w którym
    była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla
    pracownika.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 2. Data: 2007-01-22 15:39:47
    Temat: wyliczenie urlopu
    Od: k1sage <"kis[delete]age"@interia.pl>

    Witam,
    mam podejzenia, że pracodawca zle wyliczyl mi wymiar urlopu (20dni).
    Z tego co wyszukalem na sieci, m.in.:
    - liczy sie rowniez okres nauki
    - pow. 10lat to okres 26 dni a nie 20

    moj przypadek:

    nauka:
    szk. srednia: 4 lata
    studium: 1 rok
    studia: 3,5 roku (w tym czasie 2,5 lata pracy na umowe o prace)

    praca:
    to co wspomniane powyzej +
    9 miesiecy na umowe o dzielo(jesli dobrze wyczytalem to nie nalicza mi
    sie do stazu pracy - czy sie myle?)
    3 miesiace na umowe o prace

    Biorac pod uwage ze za okres nauki nalezy mi sie 8lat to z lekkim palcem
    powinienem miec 10 lat uzbierane. Chyba ze praca podczas nauki sie nie
    liczy?

  • 3. Data: 2007-01-22 16:07:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 22 Jan 2007 16:39:47 +0100, k1sage
    <"kis[delete]age"@interia.pl> zakodował:

    >studia: 3,5 roku (w tym czasie 2,5 lata pracy na umowe o prace)

    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu,
    wlicza się z tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej -
    przewidziany programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak
    niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania
    czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych
    (równorzędnych) szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
[...]

    Kodeks Pracy dotyczy tylko umów o pracę - wszelkie zlecenia, dzieła
    itp. nie podlegają i się nie liczą.

    Jeszcze jakieś pytania?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2007-01-22 18:34:36
    Od: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:ep2ls2$902$1@news.task.gda.pl>
    k1sage" <"kis[delete]age <"kis[delete]age"@interia.pl> pisze:

> [...]
    > praca:
    > to co wspomniane powyzej +
    > 9 miesiecy na umowe o dzielo(jesli dobrze wyczytalem to nie nalicza mi

    Nie nalicza się.
    Umowa o dzieło to umowa cywilno-prawna i z pracą w rozumieniu KP w ogóle nie
    ma nic wspólnego.

    > 3 miesiace na umowe o prace

    > Biorac pod uwage ze za okres nauki nalezy mi sie 8lat to z lekkim
    > palcem powinienem miec 10 lat uzbierane.

    A jakim cudem? Skąd te kolejne dwa lata (bo za naukę faktycznie należy się 8
    lat)?

    > Chyba ze praca podczas nauki sie nie liczy?

    Liczy się to, co bardziej korzystne. Albo nauka albo praca, a nie wszysto na
    raz. U Ciebie korzystniej jest liczyć naukę. To jedno. Drugie jest takie, że
    lata nauki nie sumują się. Tobie wychodzi raptem 8 lat (jeśli studia są
    skończone) i 3 miesiące jako praca_po_studiach.
    Dlatego jeszcze łapiesz się na niższy wymiar urlopu.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2007-01-22 19:28:28
    Od: "Sylwia" <w...@o...pl>

> [...]
    > studia są skończone) i 3 miesiące jako praca_po_studiach.
    > Dlatego jeszcze łapiesz się na niższy wymiar urlopu.

    A jak to wygląda w przypadku gdy ktoś studiuje dwa kierunki równolegle (w
    sumie studia zajmują mu np. 8 lat)?

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2007-01-22 19:40:35
    Od: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:ep339s$3jt$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Sylwia <w...@o...pl> pisze:

    > A jak to wygląda w przypadku gdy ktoś studiuje dwa kierunki
    > równolegle (w sumie studia zajmują mu np. 8 lat)?

    Tak.

    --
    Nixe

  • 7. Data: 2007-01-23 07:18:38
    Od: k1sage <"kis[delete]age"@interia.pl>

    grom@x napisał(a):

> [...]
    była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla

    ok dzieki za info