PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZALEGŁA PREMIA-kogo podac do sądu.

  • 1. Data: 2007-01-22 11:38:57
    Temat: ZALEGŁA PREMIA-kogo podac do sądu.
    Od: "Anik" <a...@N...pl>

    Dzień dobry
    doradzcie proszę
    Jesli firma A(plus gsm) zobowiązała sie do wypłaty premii motywacyjnej
    pracownikowi zatrudnionemu w firmie B
    (przekaz premii wyglądał w ten sposób,ze firma A wpłacała na konto firmy B
    pieniądze dla pracownika który był zatrudniony równiez w firmie
    b.Pracodawca czyli firma B była kims w rodzaju listonosza i powinna
    niezwłocznie przekazać pieniądze pracownikowi. Firma A(plus) przekazywała
    równiez firmie B (mój pracodawca)pieniądze na tzw koszty pracy.od tych
    premii .
    W moim przypadku szef(B) przywłaszczył sobie premię wypłacaną przez
    Plusa(firma a)
    i kogo w takim wypadku powinnam podac do sądu?
    Firmę A która naliczała i wypłacała pieniądze?
    Czy pracodawcę któremu firma A(plus gsm) przekazała pieniądze ?i który
    zobowiązał sie w umowie agencyjnej z firmą A, że te pieniądze bedzie
    przekazywał. .W sumie to,ze plus z pracodawcą umówili się na taką formę
    przekazu premii to nie moja sprawa. Plus wyliczył mi premię , podał kwotę a
    ja tych pieniędzy nie otrzymałam ponieważ pracodawca zwyczajnie je sobie
    przywłaszczył
    Jeśli wygram w sądzie pracy kto w takim wypadku powinien zapłacic podatek
    od tych pieniędzy-Skoro Firma A (plus gsm)przekazywała pracodawcy pieniądze
    na tzw koszty pracy?
    pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2007-01-22 13:17:49
    Temat: Re: ZALEGŁA PREMIA-kogo podac do sądu.
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    sprawę wytaczasz podmiotowi z którym wiąże Cię stosunek pracy. Jeżeli masz
    dowody potwierdzajace to co mówisz i opisujące porozumienia pomiędzy
    kontrahentami (firmami A i B) mogą się okazać pomocne, ale jako pracownika
    firmy B z firmą A żaden stosunek formalny raczej Cię nie łączy (chyba że
    masz jakieś dodatkowe umowy) i wobec firmy A raczej nie masz roszczenia, tym
    bardziej że jak piszesz firma A należność swemu kontrahentowi wypłaciła.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-01-22 15:23:34
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    do odpowiedzi jackare dodam swoje pare groszy.

    W przypadku odwoływania sie do sądu, skup sie na faktach:
    - Jesteś osoba zatrudnioną przez X
    - W ramach obowiązujacej umowy część wynagrodzenia stanowi premia (jaka?
    regulaminowa, uznaniowa ... warto przedstawić sposób rozliczania)
    - w miesiącu/kwartale/określonym okresie czasu była wykonana paca XYZ, za którą
    należała się premia X PLN.
    - z twoich informacji wynika ( tu mozesz powołac sie na źródła) że pracodawca miał
    zapewnione środki przeznaczone na wypłatę premii
    - Zgodnie ze stanem na dzień dzisiejszy (data) pieniądze wynikajace z premii na twoje
    konto nie włynęły

    W związku z powyzszym zwracasz się do (odpowiedni sąd) o ustalenie zasadności twoich
    pretensji względem pracodawcy i nakazanie wypłaty naleznych pieniędzy

    Oczywiście to tylko zarys i musisz odpowiednio uzyć słów, ale zwracam uwagę na kilka
    istotnych elementów. Przede wszystkim skupic sie na konkretach dotyczacych ciebie
    jako pracownika (obowiazująca umowa i nie wywiazanie sie z jej częsci przez
    pracodawcę). Po drugie nie tłumaczyć mechanizmów łączacych A z B, wystarczy wspomnieć
    ze "B to podwykonawca A, na podstawie pracy wykonanej dla B firma A wylicza wysokość
    premii". Po trzecie primo nie pisac o "kosztach pracy" (czyli jak rozumiem kwoty
    brutto wynagrodzenia), bo to sa mechanizmy księgowe, a ciebie interesuje kwota
    brutto/netto pracownika.

    No i poza wszystkim, rozumiem że rozmowa z pracodawca została już przeprowadzona i
    stąd wniosek o arbitraż z zewnątrz

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*