PracaGrupypl.praca.dyskusje › lojalka na zbyt wysoką kwotę i długi okres

  • 1. Data: 2007-01-22 19:36:38
    Temat: lojalka na zbyt wysoką kwotę i długi okres
    Od: "berliner.mauer" <b...@g...com>

    Witam,

    Pracodawca wręczył mi (oraz reszcie zespołu) lojalkę na 3 letni
    okres oraz na kwotę o równowartości ponad 40 tys zł w przypadku
    rozwiązania umowy z mojej przyczyny. Jestem w trakcie szkolenia i
    rzekomo to ta inwestycja jest powodem zabezpieczenia się z jego strony
    - na szkolenie zostałem wysłany. Nikt ze mną nigdy nie rozmawiał w
    sprawie tej umowy - myślę że porządnie bym się zastanowił
    podpisując umowę o prace (na czas 1 roku).

    Data na lojalce jest z przed tygodnia. Kwota jest niebagatelna i
    biorąc pod uwagę dynamiczny rynek pracy IT przyjęcie powyższej
    lojalki oznacza dla mnie uwiązanie z pracodawcą. W umowie jest zapis
    o możliwości zamrożenia wynagrodzenia - myślę że całkiem
    możliwy w realizacji.

    Chciałbym pomimo to nadal pracować w firmie choć przyznam, że w tym
    momencie zaczynam się rozglądać coraz bardziej za inną pracą.
    Jutro odbędę poważną rozmowę z szefem. Proszę o porady w jaki
    sposób podważyć poprawność takiej umowy.
    Przyznam że nie jestem zdziwiony samym faktem obecności lojalki ale
    kwota i czas trwania umowy są dla mnie nie do przyjęcia.
    Umowa została wręczona na zasadzie: "masz" bez słowa wyjaśnienia.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-01-22 19:45:57
    Temat: Re: lojalka na zbyt wysoką kwotę i długi okres
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Jan 2007 11:36:38 -0800, "berliner.mauer" <b...@g...com>
    wklepał(-a):

> [...]
    >sprawie tej umowy - myślę że porządnie bym się zastanowił
    >podpisując umowę o prace (na czas 1 roku).

    Tj. masz zapłacić karę za rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem? Chyba komuś się
    pomyliła umowa o pracę z karami umownymi za realizację zlecenia przez firmę.

> [...]
    >lojalki oznacza dla mnie uwiązanie z pracodawcą. W umowie jest zapis
    >o możliwości zamrożenia wynagrodzenia - myślę że całkiem

    Nie podpisuj w żadnym razie antydatowanych dokumentów.

    Tu nie ma co podważać, tu trzeba sp*.

  • 3. Data: 2007-01-22 20:00:36
    Od: "berliner.mauer" <b...@g...com>

    > Tj. masz zapłacić karę za rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem? Chyba komuś się
    > pomyliła umowa o pracę z karami umownymi za realizację zlecenia przez firmę.

    "Pracownik zobowiązuje się pracować w XXX w okresie finansowania
    przedmiotowego kursu (szkolenia) oraz co najmniej 3 lata po jego
    zakończeniu"

    "Jeżeli w przeciągu 3 lat od zakończenia kursu stosunek pracy z
    Pracownikiem zakończy się z przyczyn innych niż leżące po stronie
    XXX, Pracownik zobowiązany jest w terminie 14 dni licząc od daty
    zakończenia umowy o pracę do zwrotu kosztów szkolenia pomniejszonych
    o amortyzacje kosztów w okresach miesięcznych"

    > Nie podpisuj w żadnym razie antydatowanych dokumentów.

    To wiem. Ale na taki argument pewnie od razu zostanie sporządzona
    umowa z dniem dzisiejszym...

    > Tu nie ma co podważać, tu trzeba sp*.

    Też odnoszę takie wrażenie, szkoda bo firma całkiem prężna i
    praca nie najgorsza była. W każdym razie na tą kwotę pracowałbym
    blisko rok. Będę próbował rozmawiać ale oczywiście nie za
    wszelką cenę. Pracy jest od metra, sęk w tym że głupio będzie
    wyglądał 3 miesięczny okres w CV - chyba nie warto będzie go nawet
    umieszczać tam.

  • 4. Data: 2007-01-22 20:10:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1169494598.824083.44820@38g2000cwa.googlegroups
    .com
    berliner.mauer <b...@g...com> pisze:

    > Jutro odbędę poważną rozmowę z szefem. Proszę o porady w jaki
    > sposób podważyć poprawność takiej umowy.
    W żaden. Po prostu nie podpisywać.

    > Przyznam że nie jestem zdziwiony samym faktem obecności lojalki ale
    > kwota i czas trwania umowy są dla mnie nie do przyjęcia.
    > Umowa została wręczona na zasadzie: "masz" bez słowa wyjaśnienia.
    Możesz również bez słowa wyjaśnienia nie podpisać. Nie ma bowiem w polskim
    prawie żadnego przepisu, który mógłby przymusić kogokolwiek do podpisania
    czegokolwiek.
    Możesz także wykazać się nieco większą niż pracodawca kulturą omawiania
    spraw związnych ze stosunkiem pracy i poinformować go, że nie zgadzasz się
    na warunki umowy przedłożonej dodatkowo niejako ex post (byc może nawet bez
    uprzedzenia).
    Pamiętaj także, aby nie dać się nabrać na pośpiech - niczego nie musisz w
    tej kwestii robić natychmiast! Daj sobie czas mówiąc szefowi, że w tej
    sprawie przed podjęciem decyzji musisz się skonsultować ze swoim prawnikiem.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-01-22 20:19:14
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Jan 2007 12:00:36 -0800, "berliner.mauer" <b...@g...com>
    wklepał(-a):

> [...]
    >zakończenia umowy o pracę do zwrotu kosztów szkolenia pomniejszonych
    >o amortyzacje kosztów w okresach miesięcznych"

    OK, więc raczej dość standardowy zapis. Tylko kwota zniechęcająca. W takiej
    postaci to jest coś jak weksel w Samoobronie. :> I teraz wyobraź sobie
    zwolnienie dyscyplinarne z wymyślonych z sufitu powodów...

    >To wiem. Ale na taki argument pewnie od razu zostanie sporządzona
    >umowa z dniem dzisiejszym...

    Taka umowa powinna być przedstawiona przed szkoleniem - czyli faktem powodującym
    powstanie ewentualnego zobowiązania.

  • 6. Data: 2007-01-22 20:22:33
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 22-01-2007 o 21:10:52 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

> [...]
    > w tej kwestii robić natychmiast! Daj sobie czas mówiąc szefowi, że w tej
    > sprawie przed podjęciem decyzji musisz się skonsultować ze swoim

    oj tak, hasło "mój prawnik" działa naprawdę orzeźwiająco na wiele osób, od
    szefa to urzędników w skarbówce czy zusie ;)

  • 7. Data: 2007-01-22 20:36:16
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

[...]

    O to chodzi aby kwota była nie do przyjęcia. Podpiszesz i pracujesz 3 lata
    bez podwyżki i nie możesz się zwolnić o to w tej umowie chodzi.

    Powiedz po prostu prawdę czyli, że chcesz pracować ale nie podpiszesz bo nie
    podoba ci się takie stawianie sprawy. A jak chcą cię związać z firmą to
    niech lepiej dadzą coś na zachęte czyli obiecają premie 40 tyś zł po 3
    latach pracy :).

  • 8. Data: 2007-01-22 20:47:16
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

[...]

    RE:

    A 40 tys. zl ma sie w ogole w jakis sposob do kosztow szkolenia?

    pozdr
    zasiu

  • 9. Data: 2007-01-22 20:52:42
    Od: "berliner.mauer" <b...@g...com>

    > A 40 tys. zl ma sie w ogole w jakis sposob do kosztow szkolenia?

    Nie widziałem rachunków ale jestem skłonny uwierzyć w podany rząd
    wielkości (5 tygodniowe szkolenie, zagraniczny wykładowca,
    indywidualny tok prowadzenia szkolenia). Aczkolwiek nie mieliśmy
    wpływu na końcowy wynik kosztu szkolenia (np cena wynajmu sali
    konferencyjnej, hotelu dla wykładowców, ceny posiłków).

  • 10. Data: 2007-01-22 20:55:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tmkn7v0mxtjvfl@orn44iu3284 sg
    <a...@s...org.pl_without> pisze:

    > oj tak, hasło "mój prawnik" działa naprawdę orzeźwiająco na wiele osób,
    > od szefa to urzędników w skarbówce czy zusie ;)
    Wierz mi, że metoda "na pośpiech " stosowana celem skłaniania ludzi do
    nieprzemyślanych posunięć (bo jesteśmy już po terminie, bo wisi nad nami
    kontrola, bo blokuje nam to inne ważne sprawy itp. bzdety) jest nie tylko
    jedną z najbardziej prymitywnych, ale niezwykle często stosowanych.
    Szczególnie w stosunku do osób pozostających w relacji pewnej podległości.
    I - choć trudno w to uwierzyć - nadal na niektórych skutkuje.
    Ponieważ bazuje ona także na niewiedzy i prawnym zagubieniu potencjalnych
    "ofiar" tekst o konsultacji z prawnikiem jest IMO całkiem niezły. A co
    najważniejsze - skuteczny.

    --
    Jotte