PracaGrupypl.praca.dyskusje › list motywacyjny do nieznanej firmy

  • 1. Data: 2007-10-02 17:14:07
    Temat: list motywacyjny do nieznanej firmy
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    Witam!

    Uprzejmie proszę o pomoc w następującej kwestii: czy wiecie jak należy
    pisac list motywacyjny gdy nie znamy docelowej firmy?

    Np. tak jak w przypadku tego ogłoszenia:
    http://www.proto.pl/ogloszenia/praca/info?itemId=404
    84.
    Nie wiadomo, do jakiej firmy się będziemy aplikowac, ale żądają
    wysłania listu motywacyjnego. Czy to nie trochę śmieszne? Czy też może
    należy skupic się po prostu na tym, że podobają nam się zadania i typ
    pracy prezentowany w ofercie i ze do nich pasujemy?

    Proszę o radę,

    Pozdrawiam
    Thiefunny

  • 2. Data: 2007-10-02 17:27:38
    Temat: Re: list motywacyjny do nieznanej firmy
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Thiefunny pisze:
> [...]
    > Nie wiadomo, do jakiej firmy się będziemy aplikowac, ale żądają
    > wysłania listu motywacyjnego. Czy to nie trochę śmieszne?
    Śmieszne i przykre jednocześnie.

    > Czy też może
    > należy skupic się po prostu na tym, że podobają nam się zadania i typ
    > pracy prezentowany w ofercie i ze do nich pasujemy?
    A jesteś pewien (pewna) że pasujesz? Diabeł tkwi w szczegółach. Nie
    wiadomo, czy to co "mile widziane" nie jest przypadkiem "koniecznie
    niezbędne" albo czy kolejność obowiązków oddaje ich priorytetowość.

    Trudny dylemat.

    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie
    A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

  • 3. Data: 2007-10-02 17:34:48
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    Heh, dzięki :) - czyli rozumiem, że nie ma na to recepty :).

    Thx,
    Thiefunny

  • 4. Data: 2007-10-02 17:41:16
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Thiefunny" napisał w wiadomości
    s.com...

    >Uprzejmie proszę o pomoc w następującej kwestii: czy wiecie jak należy
    pisac list motywacyjny gdy nie znamy docelowej firmy?

    Wiemy. Tzn ja wiem:)

> [...]
    Nie wiadomo, do jakiej firmy się będziemy aplikowac, ale żądają
    wysłania listu motywacyjnego. Czy to nie trochę śmieszne?

    Ani trochę. Masz w wymaganiach: - umiejętność redagowania materiałów
    prasowych. List jest pierwszym filtrem, firma sprawdza w ten sposób, czy
    faktycznie taką umiejętność posiadasz.

    >Czy też może
    należy skupic się po prostu na tym, że podobają nam się zadania i typ
    pracy prezentowany w ofercie i ze do nich pasujemy?

    To ogłoszenie podajesz tylko dla przykładu, czy rzeczywiście chcesz
    aplikować? Bo jeśli to drugie, to ja od razu Ci powiem, że się nie nadajesz.

    pzdr,
    Aga

  • 5. Data: 2007-10-02 18:00:42
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    "Ani trochę. Masz w wymaganiach: - umiejętność redagowania materiałów
    prasowych. List jest pierwszym filtrem, firma sprawdza w ten sposób,
    czy
    faktycznie taką umiejętność posiadasz."

    No ok, ale gdyby było to ogłoszenie do pracy, w której nie wymagają w
    ogóle umiejętności pisania? Wtedy list akurat tego nie sprawdza, czyli
    pozostaje jednak skupienie się się na prezentowanych zadaniach i
    wpasowaniu się w nie, czyż nie?

    Pzdr.
    Thiefunny

  • 6. Data: 2007-10-02 18:17:54
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    aga.p pisze:
    > pisac list motywacyjny gdy nie znamy docelowej firmy?
    > Wiemy. Tzn ja wiem:)
    To podziel się :)

> [...]
    > Ani trochę. Masz w wymaganiach: - umiejętność redagowania materiałów
    > prasowych. List jest pierwszym filtrem, firma sprawdza w ten sposób, czy
    Wiesz, materiały prasowe a list motywacyjny to dwie różne rzeczy. Tak
    jak ogłoszenie prasowe (oferta sprzedaży) różni się od artykułu
    prasowego (tekst o charakterze informacyjnym, obiektywnym).

    A jakikolwiek test z użyciem nieznanych kandydatowi reguł (np. to, że
    kandydat nie wie pod jakim kątem będzie sprawdzany list mot.) tak
    naprawdę sprawdza zupełnie coś innego. Pytanie tylko co?

> [...]
    >
    > To ogłoszenie podajesz tylko dla przykładu, czy rzeczywiście chcesz
    > aplikować? Bo jeśli to drugie, to ja od razu Ci powiem, że się nie
    A dlaczego?

  • 7. Data: 2007-10-02 18:21:27
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    Chyba coś znalazłem na praca.gazeta.pl, mianowicie:

    "Jeszcze inne są listy wysyłane do agencji doradztwa personalnego.
    Powinny zawierać przede wszystkim informacje na temat oczekiwań wobec
    pracy i planowanej ścieżki kariery. - Kandydat powinien wyjaśnić,
    jakie stanowisko i jaka branża najbardziej mu odpowiada. Jeśli do tej
    pory pracował w finansach, a chciałby się zająć marketingiem, to
    koniecznie musi o tym napisać. Im więcej takich informacji, tym
    większe szanse na otrzymanie odpowiedniej oferty - tłumaczy Sylwia
    Wdowiak. Takie ukierunkowanie pozwala szybko i przede wszystkim
    właściwie zaklasyfikować zgłoszenie w bazie danych i potem skierować
    aplikację do odpowiedniego pracodawcy."

    Pzdr.
    Thiefunny

  • 8. Data: 2007-10-02 18:23:34
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Thiefunny" napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    ogóle umiejętności pisania? Wtedy list akurat tego nie sprawdza, czyli
    pozostaje jednak skupienie się się na prezentowanych zadaniach i

    Czyż tak:)
    Ja w ogóle się dziwię, że firmy wymagają tej tradycyjnej metody zamiast
    udostępnić gdzieś wzór aplikacji do wypełnienia. Firmy miałyby wtedy te
    dane, które są im potrzebne, a kandydaci nie musieliby się martwić co
    wpisać, a co przemilczeć.

    pzdr,
    Aga

  • 9. Data: 2007-10-02 18:24:31
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Thiefunny pisze:
> [...]
    > Wdowiak. Takie ukierunkowanie pozwala szybko i przede wszystkim
    > właściwie zaklasyfikować zgłoszenie w bazie danych i potem skierować
    No tak, tylko że tutaj już jest konkretny pracodawca. I być może im
    więcej napiszesz i bardzo będzie to odbiegać od pomysłu na kandydata,
    jaki ma firma, to Twoje szanse zmaleją.

  • 10. Data: 2007-10-02 18:35:23
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    aga.p pisze:
> [...]
    > Ja w ogóle się dziwię, że firmy wymagają tej tradycyjnej metody zamiast
    > udostępnić gdzieś wzór aplikacji do wypełnienia.
    Firmy, które stosują zaawansowany HR dają takie formularze. Inna sprawa,
    że znając ich strukturę i poziom szczegółowości opisu kompetencji
    pracownika, pracownik ma mało pola do samodzielnego niekorporacyjnego
    myślenia.

    > Firmy miałyby wtedy te
    > dane, które są im potrzebne, a kandydaci nie musieliby się martwić co
    > wpisać, a co przemilczeć.
    A to już chyba podczas rozmowy.