PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec umowy

  • 1. Data: 2008-09-19 17:14:48
    Temat: koniec umowy
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    Kończy mi się umowa o pracę na okres próbny z pewną firmą dnia 30
    września. Mam w ręku następną na 5 lat, ale jej nie podpisałam. Czy będzie
    w porządku jeśli 1 pażdziernika poinformuję zwierzchnika że dziękuję za
    współpracę? Dodam, że nie interesuje mnie dalsza wspólpraca z tą firmą.

  • 2. Data: 2008-09-19 17:30:06
    Temat: Re: koniec umowy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.uhqniybf0xs4p6@gateway-laptop.echostar.pl nazgul
    <x...@w...pl> pisze:

> [...]
    > będzie w porządku jeśli 1 pażdziernika poinformuję zwierzchnika że
    > dziękuję za współpracę? Dodam, że nie interesuje mnie dalsza
    Prawnie w porządku będzie nawet i bez poinformowania.
    Tyle, że trochę nieelegancko - pracodawca określił się co do zamiarów wobec
    ciebie (masz, jak piszesz, w ręku umowę), wypadałoby się zachować podobnie.
    Inna sprawa, że umowa okresowa na tak długi okres bywa postrzegana (i
    słusznie) jako próba obejścia niektórych zapisów prawa pracy, a to już mało
    eleganckie.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-09-19 17:40:34
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > będzie w porządku jeśli 1 pażdziernika poinformuję zwierzchnika że
    > dziękuję za współpracę? Dodam, że nie interesuje mnie dalsza

    Czy jak byś miał umowę do końca września i pierwszego października pracodawca by
    poinformował cię, że nie podpisze z tobą umowy to było by w porządku?

    B.Z.

  • 4. Data: 2008-09-19 19:13:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Fri, 19 Sep 2008 19:14:48 +0200, nazgul <x...@w...pl>
    zakodowal:

> [...]
    >w porządku jeśli 1 pażdziernika poinformuję zwierzchnika że dziękuję za
    >współpracę? Dodam, że nie interesuje mnie dalsza wspólpraca z tą firmą.

    W kategoriach prawnych nie musisz informować - umowa się kończy, to do
    widzenia.

    W kategoriach moralnych - IMVHO warto poinformować jak najwcześniej.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2008-09-20 15:47:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.09.2008 nazgul <x...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > w porządku jeśli 1 pażdziernika poinformuję zwierzchnika że dziękuję za
    > współpracę? Dodam, że nie interesuje mnie dalsza wspólpraca z tą firmą.

    Nie musisz przychodzić pierwszego października do pracy. Po prostu. I tyle.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2008-09-20 20:20:20
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Jotte pisze:
    > Inna sprawa, że umowa okresowa na tak długi okres bywa postrzegana (i
    > słusznie) jako próba obejścia niektórych zapisów prawa pracy, a to już
    > mało eleganckie.

    A możesz rozwiać ten wątek. Jakie prawo można w te sposób ominąć?
    Interesuje mnie to z tego względu że mam właśnie doczynienia az taką umową.

  • 7. Data: 2008-09-20 20:44:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-20, Tomek <t...@v...pl> wrote:

    [...]

    > A możesz rozwiać ten wątek. Jakie prawo można w te sposób ominąć?

    Myślę, że chodzi przede wszystkim o okres wypowiedzenia (umowy na czas
    określony mają krótsze ustawowe okresy) oraz możliwość łatwiejszego
    zwolnienia pracownika (nie trzeba podawać powodu).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-09-20 20:56:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gb3lu3$6g6$1@news.onet.pl Tomek <t...@v...pl>
    pisze:

    > A możesz rozwiać ten wątek. Jakie prawo można w te sposób ominąć?
    > Interesuje mnie to z tego względu że mam właśnie doczynienia az taką
    > umową.
    Oprócz tego, co szybciej ode mnie wskazał Wojciech (głównie wypowiedzenie 2
    tygodnie nawet po 4 latach) to jeszcze możliwość trzymania pracownika bardzo
    długo na umowach okresowych, znacznie mniej korzystnych dla pracownika.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-09-20 21:03:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > wypowiedzenie 2 tygodnie nawet po 4 latach) to jeszcze możliwość
    > trzymania pracownika bardzo długo na umowach okresowych, znacznie mniej

    Równie dobrze można go trzymać "bardzo długo na znacznie mniej
    korzystnych dla pracownika warunkach" na umowie na czas nieokreślony.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-09-20 21:04:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gb3of6$edd$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Równie dobrze można go trzymać "bardzo długo na znacznie mniej korzystnych
    > dla pracownika warunkach" na umowie na czas nieokreślony.
    Nieprawda.

    --
    Jotte