PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile minut przerwy w 8godzinnym trybie pracy?

  • 1. Data: 2008-09-18 18:31:28
    Temat: ile minut przerwy w 8godzinnym trybie pracy?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    Proszę o informację ile mi przysługuje minut na przerwę w ośmiogodzinnym
    wymiarze czasu pracy? I na co ta przerwa przysługuje? Czy tylko na
    posiłek, czy też na załatwienie spraw osobistych? Dodam że praca przy
    komputerze.Zwierzchnik dzisiaj w trakcie mojej prywatnej kilkuminutowej
    rozmowy telefonicznej oznajmił mi że moja przerwa właśnie już się
    skończyła, mimo że trwało to moze najwyżej 6 minut...

  • 2. Data: 2008-09-18 18:42:29
    Temat: Re: ile minut przerwy w 8godzinnym trybie pracy?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    nazgul pisze:
> [...]
    > rozmowy telefonicznej oznajmił mi że moja przerwa właśnie już się
    > skończyła, mimo że trwało to moze najwyżej 6 minut...

    15 minut

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 3. Data: 2008-09-18 19:50:31
    Od: "k" <a...@a...aa>

    > 15 minut

    +5 minut odpoczynku od komputera co godzinę jeśli pracujemy

    szczere wyrazy współczucia
    pozdr.

  • 4. Data: 2008-09-18 20:15:53
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    k wrote:
    > +5 minut odpoczynku od komputera co godzinę jeśli pracujemy
    > przy komputerze.

    Przy czym przerw tych nie mozna laczyc.

    Pracodawca moze tez organizowac zadania w ten sposob, aby po
    nieprzerwanej godzinie pracy przy komputerze nastepowala praca w innej
    pozycji ciala i nieobciazajaca wzroku. Wtedy pieciominutowki nie obowiazuja.

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2008-09-18 20:36:24
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Thu, 18 Sep 2008 21:50:31 +0200, k napisał(a):

    > +5 minut odpoczynku od komputera co godzinę jeśli pracujemy
    > przy komputerze.

    tyle, ze to odpoczynek od kompa a nie od pracy, mozna wtedy przekladac
    faktury etc
    --
    marcin

  • 6. Data: 2008-09-18 20:38:16
    Od: "k" <a...@a...aa>

    > Pracodawca moze tez organizowac zadania w ten sposob, aby po nieprzerwanej
    > godzinie pracy przy komputerze nastepowala praca w innej pozycji ciala i
    > nieobciazajaca wzroku. Wtedy pieciominutowki nie obowiazuja.

    Prawda, zwierzchnik kolegi Nazgula pewnie coś wymyśli, nie można przecież
    zmarnować ani minuty ;-)
    pozdr.

  • 7. Data: 2008-09-19 09:43:37
    Od: odk <o...@p...gda.delthis.pl>

    k pisze:

    > +5 minut odpoczynku od komputera co godzinę jeśli pracujemy
    > przy komputerze.

    A nie było jeszcze jakiegoś wyjątku odnośnie monitorów LCD i laptopów?

    --
    Michał Marek Gryko czasem zwany Odkurzaczem.

  • 8. Data: 2008-09-19 10:29:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    odk pisze:

    > A nie było jeszcze jakiegoś wyjątku odnośnie monitorów LCD i laptopów?

    Nie było... W sumie sama pozycja, w której spędzasz zbyt duzo czasu jest
    bardziej szkodliwa niz promieniowanie z monitora crt.

    "pracodawca jest obowiązany tak organizować pracę, aby zapewnić
    pracownikom po każdej godzinie nieprzerwanej pracy przy obsłudze
    monitora zmianę rodzaju pracy na nie obciążającą wzroku i wykonywaną w
    zmienionych pozycjach ciała (np. w pozycji siedzącej niewymuszonej, lub
    stojącej). Jeżeli nie ma możliwości zmiany rodzaju pracy, po każdej
    godzinie przcy przy obsłudze monitora ekranowego należy zapewnić
    pracownikom co najmniej 5-minutową przerwę, wliczaną do czasu pracy."

    Tak więc widać jasno, że chodziło nie tylko o wzrok, ale i pozycję
    ciała, tak więc zmiana monitora na LCD niewiele zmienia.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl