PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenie za czas pobytu na L4

  • 1. Data: 2008-09-17 20:02:54
    Temat: Wynagrodzenie za czas pobytu na L4
    Od: k...@g...com

    Witam,

    Chciałem się zapytać, czy według kodeksu pracy przy wyliczeniu
    średniej dniówki przy wypłacaniu wynagrodzenia w czasie pobytu na
    zwolnieniu lekarskim bierze się pod uwagę ostatnie 12 miesięcy czy
    najpierw szuka się dnia który jest poprzedzony 3 miesięcznym okresem
    pracy bez zwolnień lekarskich/opieki i dopiero od tego dnia liczona
    jest średnia za 12 miesięcy poprzedzające ten dzień?

    Właśnie znalazłem sie w takiej sytuacji, że ostatnim takim dniem był
    01.12.2006 więc podstawą do wyliczenia dniówki jest średnia za okres
    01.12.2005-30.11.2006. W międzyczasie było kilka podwyżek, w tym jedna
    znaczna i przy takim wyliczeniu średniej oooostro dostaje po kieszeni.

    Pozdrawiam,
    kniarzyn

  • 2. Data: 2008-09-17 21:12:44
    Temat: Re: Wynagrodzenie za czas pobytu na L4
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    k...@g...com pisze:
> [...]
    > 01.12.2005-30.11.2006. W międzyczasie było kilka podwyżek, w tym jedna
    > znaczna i przy takim wyliczeniu średniej oooostro dostaje po kieszeni.

    Dokładnie podaj w jakich okresach miałes/masz zwolnienie. Bo jak na
    razie to ciężko się domyslic jak powinno być prawidłowo.

    Zasada: jeżeli po zwolnieniu lekarskim nie przepracowałes (bez zwolnien)
    3 pełnych miesięcy kalendarzowch to podstawa do liczenia jest taka sama
    jak poprzednio.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 3. Data: 2008-09-18 06:54:49
    Od: k...@g...com

    > Zasada: jeżeli po zwolnieniu lekarskim nie przepracowałes (bez zwolnien)
    > 3 pełnych miesięcy kalendarzowch to podstawa do liczenia jest taka sama
> [...]

    Witam,
    Niestety, od grudnia 2006 nie mam żadnego 3 miesięcznego okresu bez
    zwolnienia/opieki. (Shit - w tym roku zabrakło mi 2 dni).

    Dziękuję za odpowiedź.
    Będę musiał mocno zacisnąć pasa.

    Pozdrawiam,
    kniarzyn

  • 4. Data: 2008-09-18 16:03:01
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    > Niestety, od grudnia 2006 nie mam żadnego 3 miesięcznego okresu bez
    > zwolnienia/opieki. (Shit - w tym roku zabrakło mi 2 dni).

    Nie niestety tylko dobrze czytaj ze zrozumieniem.
    Jeżeli ostatnia Twoja choroba była w grudniu 2006 to do obliczenia
    stawki wynagrodzenia za czas L4 będą brane ostatnie 12 miesięcy
    poprzedzające miesiąc choroby. Jeżeli chorowałeś we wrześniu 2008 to
    podstawa wynagrodzenia będzie liczona od września 2007 do sierpnia 2008.
    Jeżeli chodzi o dodatki do wynagrodzenia o charakterze premii to ich
    włączenie do podstawy wynagrodzenia chorobowego zależy czy miały
    włączenie do wynagrodzenia chorobowego a to jest zawarte w regulaminie
    wynagradzania/premiowania. Ostatni wyrok Trybunału Konstytucyjnego a
    następnie nowa interpretacja przepisów w tym zakresie przez ZUS trochę
    wywróciła sposób włączania składników premiowych do wynagrodzenia
    chorobowego. Od 07.07.2008 jeżeli w regulaminie wewnętrznym pracodawcy
    nie ma jasno określonego że wysokość premii nie zależy od absencji
    chorobowej pracownika to tych premii nie włączamy do podstawy
    chorobowego. Pozostałe włącza się do podstawy chorobowego z dopełnieniem
    lub nie - to również zależy od premii.

    W każdym razie te zaciskanie pasa możesz sobie trochę odpuścić

    Marcin

  • 5. Data: 2008-09-18 16:12:29
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Marcin pisze:

    > Nie niestety tylko dobrze czytaj ze zrozumieniem.
    > Jeżeli ostatnia Twoja choroba była w grudniu 2006 to do obliczenia
    > stawki wynagrodzenia za czas L4 będą brane ostatnie 12 miesięcy
    > poprzedzające miesiąc choroby.

    Jego ostatnia choroba nie była w grudniu, tylko niecałe 3 miesiące temu.
    Między innymi dlatego podstawę ma taką jak w grudniu 2006. Ewentualnie
    może zażądać, aby pracodawca przeliczył ją z uwzględnieniem premii
    /które mogły nie być brane pod uwagę przy wyliczaniu/ - ale tych premii,
    które były w roku 2006.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 6. Data: 2008-09-18 16:45:06
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    Nikiel ;) pisze:
> [...]
    > może zażądać, aby pracodawca przeliczył ją z uwzględnieniem premii
    > /które mogły nie być brane pod uwagę przy wyliczaniu/ - ale tych premii,

    Widzę, że ja się pośpieszyłem z czytaniem i źle zrozumiałem. W takim
    wypadku faktycznie podstawa będzie liczona 01.12.2005-30.11.2006.
    No cóż - nie pracuje się to i się nie ma :-(. Żądanie chyba będzie
    nieuzasadnione, bo jeżeli mimo choroby otrzymał je to oznacza że te
    premie nie zależą od chorobowego a co za tym idzie nie są włączane do
    podstawy chorobowego (wszystko jeszcze zależy od zapisów w regulaminów).
    Ale wniosek można złożyć o ponowne przeliczenie podstawy chorobowego
    do 3 lat wstecz.
    Marcin

  • 7. Data: 2008-09-18 18:42:14
    Od: kniarzyn <k...@w...pl>

    Marcin pisze:

> [...]
    > podstawy chorobowego (wszystko jeszcze zależy od zapisów w regulaminów).
    > Ale wniosek można złożyć o ponowne przeliczenie podstawy chorobowego

    Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i wyjaśnienie kwestii. Niestety
    większość z tych nieobecności to była opieka nad chorym dzieckiem. Na
    zwolnieniu lekarskim byłem 2 razy.

    Pozdrawiam,
    kniarzyn