PracaGrupypl.praca.dyskusje › jakie certyfikaty IT do Anglii?

  • 1. Data: 2008-11-27 01:33:47
    Temat: jakie certyfikaty IT do Anglii?
    Od: "pampalini" <t...@p...onet.pl>

    Jakie są obecnie najciekawsze i najlepsze certyfikaty IT do pracy w UK ?
    chodzi mi o papiery klasy ccna mcp itp.Najlepsze to znaczy poszukiwane przez
    pracodawców i w miare dobrze płatne i takie które mozna zrobic w max 1,5 roku.
    Z góry dziekuje.

  • 2. Data: 2008-11-27 12:32:18
    Temat: Re: jakie certyfikaty IT do Anglii?
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Nov 27, 2:33 am, "pampalini" <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Jakie są obecnie najciekawsze i najlepsze certyfikaty IT do pracy w  UK ?

    A nie lepiej zrobić ciekawy projekt i zebrać referencje od
    poprzedniego pracodawcy, zamiast kolekcjonować stertę tajemniczych
    papierów?

    > chodzi mi o papiery klasy ccna mcp itp.Najlepsze to znaczy poszukiwane przez
    > pracodawców i w miare dobrze płatne i takie które mozna zrobic w max 1,5 roku.

    Co to znaczy "dobrze płatne"? Takie, za których wyrabianie mało
    zapłacisz?

    --
    mihau

  • 3. Data: 2008-11-27 17:45:05
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    pampalini wrote:
> [...]
    > pracodawców i w miare dobrze płatne i takie które mozna zrobic w max 1,5 roku.

    http://www.itjobswatch.co.uk/

    wpisz w searchu nazwe certa/umiejetnosci to zobaczysz srednie oferowane
    wynagrodzenie, zmiane w ciagu roku i procent ogoloszen ktore pytaja o
    ta umiejetnosc. Na drugiej zakladce to samo dla kontraktow.

    przyklad:

    CCNA: 36904 GBP/rok etat, 318 GBP/dzien kontrakt
    MCP: 31710 GBP/rok etat, 222 GBP/dzien kontrakt
    MCSE: 35323 GBP/rok etat, 292 GBP/dzien kontrakt
    CCIE: 54436 GBP/rok etat, 419 GBP/dzien kontrakt

    etc.

    Wieslaw

  • 4. Data: 2008-11-27 22:27:28
    Od: "pampalini" <t...@p...onet.pl>

    > A nie lepiej zrobić ciekawy projekt i zebrać referencje od
    > poprzedniego pracodawcy, zamiast kolekcjonować stertę tajemniczych
    > papierów?
    z doswiadczenia wiem ze pracodawców angielskich mało interesują polskie
    referencje.Poza tym nie w tym sprawa.Chyba nie doczytałes posta do konca.

    > Co to znaczy "dobrze płatne"? Takie, za których wyrabianie mało
    > zapłacisz?
    nie, takie które dają możliwość dobrej płatnosci za prace wykonaną dzieki
    zatrudnieniu na ich podstawie.

  • 5. Data: 2008-11-27 22:42:14
    Od: "pampalini" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > MCP:  31710 GBP/rok etat, 222 GBP/dzien kontrakt
    > MCSE: 35323 GBP/rok etat, 292 GBP/dzien kontrakt
    > CCIE: 54436 GBP/rok etat, 419 GBP/dzien kontrakt

    Dzieki Wiesławie ale znam tą strone.
    W zasadzie na jej podstawie zadałem swoje pytanie.
    Oferty i informacje to jedna sprawa a rzeczywistosc to druga.
    Zakładalem ze byc moze wypowiedzą sie osoby po prostu dobrze znające ten rynek
    i tą branze.
    No i dodatkowe pytanie co jeszcze trzeba miec zeby ułatwic sobie zatrudnienie
    bedąc Polakiem.Czy papiery i umiejetnosci wystarczą czy musi byc dyplom uczelni
    i referencje angielskie (bo polskie mają w nosie)a takowych z branzy IT nie
    posiadam.
    Z tego co widzialem to najlepiej obecnie stoi SAP ale ciezko jest u nas to
    zrobic ze wzgledu na trudny dostęp do szkolen, spore koszty itp itd.
    Moze jest cos szybkiego a zarazem wystarczająco przydatnego zeby wystarczylo do
    zatrudnienia w desktop suporcie ,administracji , serwisie czy wogole pracy przy
    komputerach.

  • 6. Data: 2008-11-27 23:08:44
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    pampalini wrote:
    > Oferty i informacje to jedna sprawa a rzeczywistosc to druga.
    W zakresie pracy na etacie to dosc realne stawki, kontraktowe sa
    zawyzone (taka specyfika rynku). To sa stawki srednie ogloszen
    zawierajacych konkretna fraze (ale nie tylko i wylacznie) - czyli z
    golym jednym certyfikatem i ubogim doswiadczeniem traktuj to jako gorne
    ograniczenie.

> [...]
    > i referencje angielskie (bo polskie mają w nosie)a takowych z branzy IT nie
    Dyplom przetlumaczony na angielski nie zaszkodzi. Referencje - to
    zalezy. Jak od IBM, Cisco, Citibanku, Unilevera etc. to moga byc
    polskie. Mnie za granica z reguly prosili o numery telefonow do dwoch
    osob (niekoniecznie szefow), wladajacych angielskim z obecnej lub
    poprzedniej pracy.

    > Z tego co widzialem to najlepiej obecnie stoi SAP ale ciezko jest u nas to
    > zrobic ze wzgledu na trudny dostęp do szkolen, spore koszty itp itd.
    Dostep nie jest trudny, ale koszty wysokie no i trudno o praktyke - w
    domu ciezko pewnie wyrzezbic.

    > Moze jest cos szybkiego a zarazem wystarczająco przydatnego zeby wystarczylo do
    > zatrudnienia w desktop suporcie ,administracji , serwisie czy wogole pracy przy
    > komputerach.

    Stawialbym na MCSA. Srednio rozgarniety orangutan po przyswojeniu kilku
    ksiazek i roku praktyki pownien zdac w zamian za kisc bananow, a pracy
    "w Windowsach" sporo - od helpdesku po serwery.

    Wieslaw

  • 7. Data: 2008-11-28 11:43:36
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Nov 27, 11:27 pm, "pampalini" <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    > nie, takie które dają możliwość dobrej płatnosci za prace wykonaną dzieki
    > zatrudnieniu na ich podstawie.

    O, to już brzmi lepiej. Miałem bowiem podejrzenia, że oczekujesz
    zapłaty za samo posiadanie certyfikatów.

    Jestem przekonany, że od certyfikatu lepiej działają interesujące
    wpisy w CV oraz (w miarę możliwości) demonstracja wykonanych wcześniej
    projektów, choć to drugie oczywiście w wielu przypadkach jest
    niemożliwe.

    --
    mihau

  • 8. Data: 2008-11-28 13:11:17
    Od: "eBinx" <s...@e...co.uk>

    > Moze jest cos szybkiego a zarazem wystarczająco przydatnego zeby
    > wystarczylo do zatrudnienia w desktop suporcie ,administracji , serwisie
    > czy wogole pracy przy komputerach.

    od najlatwiejszych zaczne
    MCP
    MCDST - tu chyba sa dwa mcp potrzebne
    MCSA
    MCSE
    AD- Active Directory pojawia sie prawie wszedzie w wymaganiach
    reszta jest opcjonalna

    Przy dylemacie czy robic mcse/a czy ccna polecam to pierwsze, z uwagi na
    wieksza liczbe osob poszukujacych ludzi z tymi umiejetnosciami. Referencje
    sa tu bardzo wazne, tymi z poza UK mozna wytrzec dupe, chyba ze sa z
    koncernow rozpoznawanych globalnie. Jezeli soba cos prezentujesz to
    referencje sie zalatwi. To jest jedna z tych Catch 22/ Paragraf 22 sytuacji
    kiedy chcesz podjac pierwsza prace w UK, a oni chca zebys im dal referencje
    z UK.

    Jezeli nie uzywasz oprogramowania w jezyku angielskim to juz teraz zacznij,
    bo pracujac codzinnie przy polskich wersjach bedziesz mial problemy z
    komunikacja i wyjasnianiem- po prostu bedziesz pamietal polska nazwe jakiejs
    powiedzmy zakladki a niekoniecznie jej wersje angielska...

    Jesli chcesz zobaczyc juz dzisiaj, kto sie do Ciebie odezwie przy konkretnym
    CV:
    1. napisz do mnie na s...@e...co.uk , mam na imie slawek,
    2. udostepnie ci swoj adres, ktory wpiszesz w CV, (nie ma po co wpisywac
    Polskiego adresu, chyba ze jestes Guru i twoje umiejetnosci sa zdecydowanie
    ponad-przecietne)
    2.1 Zredaguje ci szybko CV pod katem swego rodzaju geo-targetingu, tzn pod
    katem wlasciwej formy i tresci CV na UK market.
    3. Podpowiem jak zrobic tak, zeby jak cie juz znajda, zadzwonili do ciebie
    do Polski w przekonaniu ze dzwonia do UK (bo za granice nie dzwonia w
    poszukiwaniu desktop technician, czy 1,2 line helpdesk..)
    4. Jezeli nie daj Bog by ci cos przyszlo na moj adres to ci to wysle do
    Polski, a ty mi kupisz Zywca z oscypkiem kiedys w Zakopanem ;-)
    (raczej nic nie przychodzi, bo najpierw dzwonia, a pozniej sla listy, wiec
    chodzi w tym o to zeby do Ciebie zadzwonili!, w przekonaniu ze mieszkasz
    tutaj i ze dzwonia do UK)
    4. Nie, nie wezme za to pieniedzy.

    pzdr
    slawek

  • 9. Data: 2008-11-28 16:08:15
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Bartłomiej Szymański pisze:

    > A mógłbym poprosić Cię o podzielenie się tą informacją na grupie? Bo też
    > się zainteresowałem.

    przekierowywanie rozmów, przypuszczam że przez jakis wirtualnych operatorów.

    Numer w uk kieruje na jakąś centralę, centrala przekierowuje na jakies
    urządzenie w pl (np na komputer), stąd znów masz możliwość
    przekierowania na np. telefon na biurku albo na komórkę.
    Najprostszy przykład co mi przyszedł do głowy :) a mozna by jeszcze go
    trochę skomplikować... albo i bardzo skomplikować

  • 10. Data: 2008-11-28 16:52:20
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    eBinx pisze:
> [...]
    > poszukiwaniu desktop technician, czy 1,2 line helpdesk..)

    A mógłbym poprosić Cię o podzielenie się tą informacją na grupie? Bo też

    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej