PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaki czas urlopu

  • 1. Data: 2007-04-14 12:30:03
    Temat: jaki czas urlopu
    Od: <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jaki czas urlopu (pomijam to czy 20 dni w KP, czy więcej) mi przysługuje, bo
    szczerze mówiąc nie wiem...
    We wrześniu 2006 przestałem pracować. Podjąłem pracę w marcu 2007 u nowego
    pracodawcy. Umowa na 3 miesiące podpisana jest, a potem będzie na rok.

    ile przysługuje mi na te 3 miesiące 3/12 z 20 dni?? A później?? Za każdy
    przepracowany miesiąc 1/12?? Bo nie bardzo mogę wywnioskować ile z KP...

  • 2. Data: 2007-04-14 19:04:38
    Temat: Re: jaki czas urlopu
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 14 Apr 2007 12:30:03 +0000 (UTC),
    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> zakodował:

    >ile przysługuje mi na te 3 miesiące 3/12 z 20 dni??

    Teoretycznie 1 stycznia nabyłeś prawo do pełnego urlopu. Np. gdybyś
    pracował w styczniu i cały styczeń był na urlopie a od lutego byłbyś
    bezrobotny - wszystko byłoby OK.

    Ale tutaj, gdzie masz umowę na 3 miesiące pracodawca teoretycznie może
    Ci dać 10/12 x 20 dni. W praktyce raczej dostaniesz 3/12. A resztę po
    podpisaniu następnej umowy.

    > A później?? Za każdy
    >przepracowany miesiąc 1/12?? Bo nie bardzo mogę wywnioskować ile z KP...

    Przepis o _przepracowanym_ miesiącu dotyczy tylko roku kalendarzowego
    w którym rozpoczynasz pierwszą pracę.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-04-14 20:52:02
    Od: <f...@W...gazeta.pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale tutaj, gdzie masz umowę na 3 miesiące pracodawca teoretycznie może
    > Ci dać 10/12 x 20 dni. W praktyce raczej dostaniesz 3/12. A resztę po

    Dlaczego 10/12?? Bo odpada styczeń i luty tak, dobrze myślę??

    > Przepis o _przepracowanym_ miesiącu dotyczy tylko roku kalendarzowego
    > w którym rozpoczynasz pierwszą pracę.

    Pierwszą pracę w ogóle tak?? nie pierwszą u tego konkretnego pracodawcy??