PracaGrupypl.praca.dyskusje › kilka pytan

  • 1. Data: 2007-04-13 10:28:39
    Temat: kilka pytan
    Od: Mikołaj <m...@b...pl>

    1. Przy podpisaniu umowy o prace jest napise ze akctepuje regulamin
    pracy firmy xxx to czy oznacza to ze:
    a)Ta firma xxx w swoim regulaminie moze zmienic ilosc dni urlopowych,
    badz ustalic sobie sama dlugosc okresu wypowiedznia?
    b)Ile trwa taki okres wypowiedzenia na okresie probnym 3 miesiecznym

    2. Jestem osoba po studiach i ide do pracy. Co mam wziasc od pracodawcy
    zebym mogl isc do szpitala na jakies badania. Za czasow studiow
    pokazywalem legitymacje studencka i bylo po sprawie, co teraz?

    3. Teraz pytanie najciesze, mianowicie, podpisalem umowe na te 3
    miesiace, minely 2 tygodnie mojej pracy i dostalem super oferte z innej
    pracy. Chcialbym zmienic prace, jak najszybciej sie da.
    Znacie jakies sposoby jak to zrobic? Myslalem ze powiem ze dostalem
    superte z anglii i bardzo mi przykro ale to moja szansa itp...

    Dzieki z góry
    Mikołaj

  • 2. Data: 2007-04-13 10:53:43
    Temat: Re: kilka pytan
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Mikołaj porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > a)Ta firma xxx w swoim regulaminie moze zmienic ilosc dni urlopowych,
    > badz ustalic sobie sama dlugosc okresu wypowiedznia?
    Nie. Ilosc urlopu czy dlugosc trwania okresu wypowiedzenia sa regulowane
    przez KP
    > b)Ile trwa taki okres wypowiedzenia na okresie probnym 3 miesiecznym
    Poszukaj w internecie
    > 2. Jestem osoba po studiach i ide do pracy. Co mam wziasc od pracodawcy
    > zebym mogl isc do szpitala na jakies badania. Za czasow studiow
    > pokazywalem legitymacje studencka i bylo po sprawie, co teraz?
    Co m-c powinienes dostawac RMUA - teoretycznie kazdy lekarz/szpital
    powinien to respektowac, w praktyce moze byc roznie. Dla pewnosci -
    zglosc pracodawcy ze chcesz zeby Ci wyrobil ksiazeczke zdrowia.
> [...]
    > Znacie jakies sposoby jak to zrobic? Myslalem ze powiem ze dostalem
    > superte z anglii i bardzo mi przykro ale to moja szansa itp...
    A co to zmieni ze powiesz o ofercie z anglii? Sprobuj sie dogadac z
    pracodawca i odejsc za porozumieniem stron (wtedy mozesz nawet od jutra
    przejsc do nowje pracy). Jesli pracodawca rozumny i wie ze z niewolnika
    nie ma pracownika, nie powinien robic wstretow (pomijajac ew czas na
    rpzekazanie obowiazkow ale w przypadku swiezego pracownika nie wiem czy
    jest co przekazywac). Jesli nie bedzie chcial - zloz wypowiedzenie, w
    przypadku umowy 3m-ce nie bedzie to dlugi okres (pewnie maks 2tyg)
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-04-13 11:07:12
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Mikołaj napisał(a):
> [...]
    > a)Ta firma xxx w swoim regulaminie moze zmienic ilosc dni urlopowych,
    > badz ustalic sobie sama dlugosc okresu wypowiedznia?

    z tego co udało mi sie wyczytać w KP to nie.

    > b)Ile trwa taki okres wypowiedzenia na okresie probnym 3 miesiecznym

    Art. 34.
    Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:
    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,
    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,
    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.

    > 2. Jestem osoba po studiach i ide do pracy. Co mam wziasc od pracodawcy
    > zebym mogl isc do szpitala na jakies badania. Za czasow studiow
    > pokazywalem legitymacje studencka i bylo po sprawie, co teraz?

    na pewno musisz wyrobić sobie legitymacje ubezpieczeniową. Pogadaj z
    pracodawcą na ten temat.

> [...]
    > Znacie jakies sposoby jak to zrobic? Myslalem ze powiem ze dostalem
    > superte z anglii i bardzo mi przykro ale to moja szansa itp...

    nie rób sobie jaj tylko złóż wypowiedzenie przepracuj okres
    wypowiedzenia, i w tedy przejdziesz do nowego pracodawcy. Lepiej nie
    mieszaj od samego początku.

  • 4. Data: 2007-04-14 07:34:40
    Od: "bartek" <b...@o...pl>

    3. wyjezdzaj i powiedz ze masz go w dupie i tyle.

  • 5. Data: 2007-04-14 17:13:12
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Tomek wrote:
> [...]

    > nie rób sobie jaj tylko złóż wypowiedzenie przepracuj okres
    > wypowiedzenia, i w tedy przejdziesz do nowego pracodawcy. Lepiej nie

    2 tyg to dosyć długi okres wypowiedzenia, ale pewnie się mało opłaca
    pracodawcy więc najlepiej dogadać się i odejść za porozumieniem stron z
    krótszym terminem.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 6. Data: 2007-04-16 05:45:47
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu bartek porozsypywal nastepujace haczki:
    > 3. wyjezdzaj i powiedz ze masz go w dupie i tyle.
    Zapoznaj sie z netykieta
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-04-16 11:45:45
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    bartek napisał(a):
    > 3. wyjezdzaj i powiedz ze masz go w dupie i tyle.
    no to żeś powiedział coś wiedział. Panu juz podziękujemy.