PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka praca najlepsza dla informatyka ???

  • 31. Data: 2003-02-10 06:23:33
    Temat: Re: Odp: Odp: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Od: Lukash <n...@o...stalowa-wola.pl>

    On Mon, 10 Feb 2003 06:04:53 +0100, "duzy" <d...@g...net.pl>
    wrote:

    Wiesz... tez masz fajna domene, a nikt Cie nie obraza i przez jej
    pryzmat nie ocenia... Wiec gdybys mogl tego nie robic - bedzie nam tu
    latwiej i milej sie dyskutowalo - a przeciez chyba o to chodzi.

    pozdrawiam
    Lukash

  • 32. Data: 2003-02-10 06:26:37
    Temat: Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Od: Lukash <n...@o...stalowa-wola.pl>

    Jak mniemam "informatyka - nauka zajmujaca sie gromadzeniem i
    przetwarzaniem informacji" ma wiecej "poddziedzin" niz tylko
    programowanie... sadze tez, ze jest wsrod nich taka, ktora lubisz...

    a jak to ktos madry powiedzial:
    "robic w zyciu to co sie lubi, i jeszcze dostawac zaz to kase - nie ma
    wiekszego szczescia w zyciu..."

    co do tego czy jest wieksze szczescie czy nie to nie wnikam - ale sam
    sens wypowiedzi jest chyba prawdziwy - pomysl czy Ty tez tak nie
    mozesz?

    Pozdrawiam
    Lukash

  • 33. Data: 2003-02-10 06:42:50
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > placic za studia ? LOL
    >
    > --
    > allerune

    Nawet jak fizycznie nie wykladasz kasy, to przeciez w czasie "marnowanym" na
    niechcianych wykładach
    mógłbyś zarabiać/inwestować w branży, która cie interesuje.
    No chyba, że twój wolny czas jest wart 5 zł/h to daj sobie spokój wogóle z próbą
    nauczenia się
    czegoś więcej i przyjdź mi posprzątać piwnice.

    mer

  • 34. Data: 2003-02-10 07:54:09
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > placic za studia ? LOL

    Czy ty, lub twoi rodzice, płacą podatki? Tak? Więc płacicie za twoje studia.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 35. Data: 2003-02-10 08:29:00
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <v...@4...com> Lukash napisał(a):
    > Moze i pieknie to brzmi "Nie placic za studia"
    > ale przytocze gloopi przyklad:
    > ja na niepanstwowej uczelni informatyczno-ekonomicznej (niewazne ktora
    > bo nie o to tutaj chodzi) mam mniejsze miesieczne wydatki, niz moja
    > siostra (oboje jestesmy na pierwszym roku - jesli to ma jakies
    > znaczenie), ktora jest na panstwowej (a wiec ponoc darmowej) uczelni o
    > wdziecznej nazwie AGH.

    Ta, bo pewnie siedzisz w domu u mamusi, a siostra musiała wyjechać,
    wynająć jakąś chatę, coś zjeść i tak dalej.
    --
    Samotnik

  • 36. Data: 2003-02-10 13:07:56
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Wojciech Skrzypinski napisał:

    > n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) wrote in
    >
    > Nie do konca masz racje. W tym przypadku problem lezy po stronie ludzi, ktorzy
    > prowadza roznego rodzaju biznes (zazwyczaj maly), a o technologii i wszystkim co z
    nia
    > zwiazane, maja metne pojecie. I stad popyt na marne uslugi za marna cene. Za pare
    > lat po prostu przegraja, a to dlatego, ze nie traktuja technologii
    > informacyjnej jako "byc
    > albo nie byc" lecz jako dodatek, gadzet.

    Sie wtrace - sledzac rozne pytania o ceny gotowych stron,
    wykoncypowalem, ze gotowa strona, hosting itd zamyka sie w granicach
    2000 zl za niewielki projekt. Dla firemki, ktora zarabia jednoosobowo
    miesiecznie wlasnie tyle, jest to bardzo duzy koszt nie majacy
    praktycznie znaczenie strategicznego - szewc w Warszawie nie musi sie
    oglaszac w calej Polsce i dodatkowo zbyt malo jest jeszcze (i w ramach
    postepujacego zasmiecania netu raczej wiecej nie bedzie) klientow
    szukajacych "w ciemno" ofert realnych firm.

    Troche OT - ostatnio szukalem pewnych materialow nt. prostego urzadzenia
    technicznego, dokladnie prasy (od prasowania). Stosowalem rozne jej
    nazwy - reczna, balansowa itd. - efekt byl mniej niz mizerny. Z drugiej
    strony wpisanie innego slowa moze spowodowac, ze szukajacy dostanie iles
    tysiecy odpowiedzi. Wniosek - oprocz sklepow i innych virtualnych
    dzialalnosci (biblotek, prasy, bankowosc), strony bardziej sluza jako
    uzupelnienie informacji prasowej albo reklamy - zamiast drukowac co dwa
    miesiace nowe katalogi lub wogole zamiast drukowac katalogi - lepiej i
    taniej drukowac ulotki z adresem www.

    Flyer

  • 37. Data: 2003-02-10 14:01:01
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Nina M. Miller napisał:
    > smiem twierdzic, ze nie wiesz co mowisz.
    >
    > tzn. nie spotkalam sie w polsce z tym, zeby ktokolwiek, zanim jedna
    > linijka kodu powstanie, domagal sie teoretycznego (metematycznego)
    > udowodnienia poprawnosci algorytmow i kodu.
    > a tam, przy takim projekcie to jest normalne.

    Wybacz, ale skoro nie powstala linijka kodu, to jak mozna sprawdzic
    poprawnosc kodu?

    Do do algorytmow - robilem przy oprogramowaniu powiedzmy z dziedziny
    ksiegowosci i podstawowym bledem nie byly niepoprawne algorytmy kodow,
    bo te robi sie przewaznie na podstawie wlasnie wersji "papierowych"
    wzorow, ale zazebianie sie roznych zmian i modyfikacji, a wiec glownie
    problem stanowilo sledzenie zmian kodu, tresc kodu "rozjezdzala" sie.

    Flyer

  • 38. Data: 2003-02-10 14:10:21
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > a jak to ktos madry powiedzial:
    > "robic w zyciu to co sie lubi, i jeszcze dostawac zaz to kase - nie ma
    > wiekszego szczescia w zyciu..."

    to wersja idealna,
    troche mniej: "moge robic rózne rzeczy, a robie to co jest dobrze oplacane",
    ale jeszcze mniej chyba: "robie to co lubie, ale nikt placic nie chce mi za
    to... :("

    M.

  • 39. Data: 2003-02-10 14:19:57
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "flyer" <f...@g...pl> wrote in message

    > Wybacz, ale skoro nie powstala linijka kodu, to jak mozna sprawdzic
    > poprawnosc kodu?

    Matematycznie. Począwszy od dowodu poprawności specyfikacji języka
    programowania. Kto miał okazję dowodzić poprawność choćby while'a, ten wie,
    o czym mowa.

    > Do do algorytmow - robilem przy oprogramowaniu powiedzmy z dziedziny
    > ksiegowosci i podstawowym bledem nie byly niepoprawne algorytmy kodow,

    Zgaduję, że algorytmy te korzystały z if'a i for'a. Zapewne nie
    przeprowadzałeś formalnego dowodu zgodności założeń tych instrukcji z ich
    rzeczywistym działaniem, aczkolwiek w krytycznych zastosowaniach właśnie od
    tego się wychodzi a dalej podąża równie starannie.

    Tomek Z.

  • 40. Data: 2003-02-10 15:01:10
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl>

    > Z moich obserwacji wynika, ze stworzyc fajna, ladna i funkcjonalna strone
    > mozna nie bedac informatykiem - jest duzo gotowcow, poradnikow, programow
    > samopiszacych i w koncu jest siec - mozna zerznac od kogokolwiek
    cokolwiek.

    I stad poziom wiekszosci stron www jest taki jaki jest - czyli sredni.
    Jestem grafikiem od kilku lat i zauwazylem po paru ludziach z ktorymi
    przyszlo mi pracowac, ze tzw. zerzniecie z gotowca jest cokolwiek trudne do
    zrobienia... Jak to mawial moj kumpel z ktorym pracowalem w agencji
    reklamowej - Corel jest banalny, ale do czasu. Podobnie jest z Photoshopem i
    www :) Za to widzialem stronki robione przez informatykow i nie sa srednie.
    Sa tragiczne.

    Wydaje mi sie, ze DOBRZE zrobienie stronmy www jest cokolwiek trudniejsze
    niz zrobienie ulotki czy drobnej reklamy... Czemu w takim razie wielu tych
    "nieinformatyków: nie bierze sie za DTP?

    > Stworzyc jakakolwiek strone juz chyba kazdy potrafi i wielu probuje robic
    > to komercyjnie - przebic sie na rynku raczej trudno - kto wyda duzo
    pieniedzy
    > na cos, co mozna miec prawie za darmo?

    Pewnie, ze za darmo, bo wiekosc ludzi jak ty uwaza, ze nie warto bulic za
    dobry projekt, skoro mozna miec cos za darmo... wiec po co sie wysilac z
    dobrym projektem graficznym? jak to w prawie Kopernika "projekt gorszy
    wypiera projekt lepszy".

    Oczywiscie czesto to nie bedzie ta sama
    > jakosc, ale taka czy inna duza konkurenca powoduje drastyczny spadek
    > cen. No wiec raczej kicha :-<

    No jasne!

    > Programowanie jeszcze nie zeszlo tak pod strzechy jak htmlo/phpowanie,
    > ale kto wie, co bedzie jutro?

    Nie wiem czy tak bardzo zeszlo... Ja nie odnosze tego wrazenia, zebysmy
    cierpieli na nadmiar wybitnych informatykow. Moze po prostu teraz jezyki
    html/php jest bardziej popularne niz pare lat temu.

    pzdr