PracaGrupypl.praca.dyskusje...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko! › Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    From: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    Date: Fri, 18 Mar 2005 13:24:04 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@nat-dz2.aster.pl

    Immona napisał(a):

    > Jak masz dwie fabryki, dziesieciu dostawcow, piec hurtowni, mnostwo
    > odbiorcow, produkujesz tysiac artykulow z pieciu tysiecy roznych czesci, to
    > nawet bedac wybitnie "kumatym" czlowiekiem nie jestes w stanie miec w glowie
    > szczegolowych danych na temat wszytkich przeplywow pienieznych. Majac przed
    > soba kilkumegowy arkusz kalkulacyjny z "surowymi" danymi ze wszystkich
    > kosztow i przychodow w podziale na jednostki organizacyjne i produkty tez
    > nic z tego nie wywnioskujesz po prostu ogladajac liczby. Ksiegowosc robi z
> [...]

    [...]

    Zostawiłem sporo, bo to ciekawe.
    Wiem, że moja odpowiedź nie wnosi nic do dyskusji, ale chciałem Ci
    przyznać rację. Całe zagadnienie brałem swoją miarą, czyli miarą
    jednoosobowej firmy, która zatrudnia jedną osobę, a samodzielne
    wykonanie księgowości na domowym PC-cie nie zabiera więcej niż 2 godziny
    w miesiącu.
    Przy asortymencie liczonym na dziesiątki pozycji nie ma najmniejszego
    problemu, by dokonać w pamięci szybkich kalkulacji odnośnie zamówień.
    W dużych firmach lub firmach o szerokim spektrum asortymentu i
    odpowiedniej liczebności produktów, sprawnie działająca księgowość z
    całą pewnością jest niezbędna.
    W sumie, to chyba dla mnie EOT.

    Pitt