PracaGrupypl.praca.dyskusje...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko! › Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
  • Data: 2005-03-18 22:34:20
    Temat: Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu> szukaj wiadomości tego autora

    > Reasumujac, w handlu wyksztalcenie jest mniej wazne niz osobiste
    > predyspozycje, ale sa takie branze i dzialki, gdzie ono tez odgrywa
    > duza role i wspoldzialajac z predyspozycjami pozwala osiagac wieksze
    > sukcesy.

    Tylko dopowiem, że piszac o wykształceniu handlowca miałem na myśli
    dosłownie - wykształcenie handlowca (też nie takie sobie mizerne w
    końcu i niełatwo je uzyskać), a nie w danej branży. Chociaż takie
    oczywiście - bywa niezbędne, a już zawsze musi mieć "jakieś"
    przynajmniej pojęcie o tym, co sprzedaje.

    Co do predyspozycji - czy ważniejsze... Powiedziałbym raczej:
    wykształcenie + predyspozycje dają dobrego handlowca. Oczywiście -
    jak można trafić na osoby mające intuicyjne pojęcie o np. psychologii
    lub socjologii, tak i ktoś nie obeznany z teorią negocjacji może
    doprowadzać do zawierania kontraktów przez "swoją" firmę, mimo dużej
    konkurencji. Ale - jeden ptaszek na niebie, to jeszcze nie lato ;).
    Geniusze nie rodzą się zbyt często.
    Oczywiście - dostarczanie "fmcg" do warzywniaków nie zawsze wymaga
    eugeniuszów ;).

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl