PracaGrupypl.praca.dyskusje › godziny nadliczbowe w upale

  • 61. Data: 2010-07-13 23:35:47
    Temat: Re: godziny nadliczbowe w upale
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    http://biznes.onet.pl/gip-zaapelowal-o-skrocenie-pra
    cownikom-czasu-pracy,18563,3321977,1,news-detal
    Główny Inspektor Pracy zaapelował do wszystkich pracodawców o skrócenie
    czasu pracy pracownikom albo wprowadzenie dodatkowych przerw - z powodu
    panujących w Polsce upałów.
    "Zauważamy, że organizm ludzki nie jest w stanie dostosować się bez
    uszczerbku dla zdrowia, do wykonywania pracy między innymi w wysokiej
    temperaturze. Podkreślamy, że nie ma przeszkód prawnych, aby czas pracy
    ulegał skróceniu, przewidują to przepisy Kodeksu pracy" - powiedział we
    wtorek z-ca Głównego Inspektora Pracy dr Marian Liwo.
    [...]

    --
    animka

  • 62. Data: 2010-07-14 00:42:39
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-14 01:05, Jackare pisze:
    > Użytkownik "Jotte"<t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości

    > To niech sobie zwalniany pracownik odpowie na pytanie dlaczego został
    > zwolniony Zapewne dlatego że był świetnym fachowcem, wzorowo pracował i
    > osiągał wyniki zgodne z oczekiwaniami firmy, przyczynił się do ograniczenia
    > zbędnych kosztów i podniesienia wydajności pracy. To zazwyczaj powszechnie
    > przyjmowane przesłanki do pozbywania się pracowników przez pracodawców.

    Nie napisałaś, więc ja może dopiszę, że jeszcze dawał dupy, donosił,
    tańczył i haftował.

    --
    animka

  • 63. Data: 2010-07-14 00:49:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1ir0k$8n3$1@node1.news.atman.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > Nikt lub bardzo mało kto prowadzi działalność gospodarczą w tym celu aby
    > przede wszystkim komu innemu było lepiej. Nie po to angażuje swój
    > wysiłek i ryzykuje nieraz cały swój majątek by rozdać go innym.
    Coś podobnego?!
    Ładnie cię wyprali?
    To ja cię zadziwię. Otóż nikt albo bardzo mało kto pracuje aby pracodawca
    miał lepiej.
    Nie po to angażuje swój wysiłek, czas, ryzykuje swoje zdrowie aby wzbogacić
    pracodawcę.
    Trudno ci w to uwierzyć, nie?

    > Kiedy z różnych powodów interes przestaje działać lepiej umiejętnie
    > przeprowadzić upadłość firmy i nieraz jeszcze dobrze na tym zarobić
    > ustawiajac sobie następny biznes lub po prostu zabezpieczające odpowiedni
    > zapas środków na trudny okres.
    Tu pojawia się zadanie dla prawodawcy aby nie tylko zarobienie na
    przeprowadzeniu upadłości "firmy" nie tylko nie było możliwe, ale by w
    pierwszym rzędzie powodowało upadłość samego właściciela (właścicieli) oraz
    zabezpieczało społeczeństwo przed ponownym oszukańczym biznesem łajdaka.

    > Niejeden przedsiębiorca osiągnął wyżyny i spadł na dno do M2 i
    > dziesięcioletniego matiza
    Fajnie się obnażasz kim naprawdę jesteś - 10-letni matiz i M2 co dla wielu
    pracujących uczciwie na kogoś ludzi jest marzeniem, to dla ciebie dno...
    Tfu!
    <cut>

    --
    Jotte

  • 64. Data: 2010-07-14 00:54:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1ir0l$8n3$2@node1.news.atman.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > Pracidawca dzieli z tego co uzyskuje. Nie da więcej niż może.
    Da łajdak przynajmniej tyle, ile musi - to się nazywa płaca minimalna.
    Zjawisko obecne w prawodawstwie bardzo wielu krajów jako zdobycz
    cywilizacyjna zapobiegająca wyzyskowi.
    U nas działa słabo.

    > Bo z jakiej racji?
    Jak to z jakiej racji?
    Z racji partnerstwa chłopcze, z racji partnerstwa!
    Zapomniełeś, co pisałeś?

    --
    Jotte

  • 65. Data: 2010-07-14 00:56:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1irfg$8qb$1@node1.news.atman.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

> [...]
    > ograniczenia zbędnych kosztów i podniesienia wydajności pracy. To
    > zazwyczaj powszechnie przyjmowane przesłanki do pozbywania się
    Jakbym świadkowi Jehowy tłumaczył...

    --
    Jotte

  • 66. Data: 2010-07-14 06:14:48
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > miał lepiej.
    > Nie po to angażuje swój wysiłek, czas, ryzykuje swoje zdrowie aby
    To tak nie działa. Z wyjątkiem organizacji typu non-profit, z samego faktu
    zarudnienia pracownika (produkcyjnego) automatycznie wynika przyrost zysków
    pracodawcy. Co ciekawsze pracownicy produkcyjni muszą jeszcze zarobić na
    tych nieprodukcyjnych (np księgowość, kadry, sekretariat). Pracownik w
    zamian za pozorną stabilność swej sytuacji oddaje znaczną część wypracowanej
    wartości swemu pracodawcy. I państwu.

> [...]
    > pierwszym rzędzie powodowało upadłość samego właściciela (właścicieli)
    > oraz zabezpieczało społeczeństwo przed ponownym oszukańczym biznesem

    Z góry zakładasz że biznes będzie oszukańczy. Nieźle cię wyprali... Rzuć te
    związki ;)

    > Fajnie się obnażasz kim naprawdę jesteś - 10-letni matiz i M2 co dla wielu
    > pracujących uczciwie na kogoś ludzi jest marzeniem, to dla ciebie dno...
    > Tfu!

    Naprawdę nie chcę ani nie muszę podzielać szczytów marzeń wielu uczciwie
    pracujących ludzi. Każdy ma inne cele na różnych etapach życia i jest milion
    dróg i mozliwości by je realizować.
    Jest wielu takich dla których szczytem marzeń i potrzeb jest mieć na start
    dnia dwie butelki taniej nalewki. W moim mieście są całe ulice takich
    marzycieli. Nie podzielasz ich marzeń ? Tfu, aspołeczna jednostko ;)
    Swoją drogą: czy praca dla "oszukańczego biznesu łajdaka" jest uczciwa ???
    --
    Jackare

  • 67. Data: 2010-07-14 06:19:36
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Jak to z jakiej racji?
    > Z racji partnerstwa chłopcze, z racji partnerstwa!
    > Zapomniełeś, co pisałeś?

    W wielu partnerskich układach tak jest. Nie dotyczy to każdego pracownika
    bez wyjątku ale jest. Tak się docenia kluczowych pracowników których wpływ
    na osiągane zyski jest największy. Podkreslam: w układach partnerskich,
    gdzie obie strony widzą wspólny interes w działaniu i nie ma wojny w
    rozumieniu Twojej teorii.
    --
    Jackare

  • 68. Data: 2010-07-14 06:25:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Jackare pisze:
> [...]
    > coś z tych pozostałych 15% nie zyskuje się niczego poza znacznym
    > ograniczeniem zdolności operacyjnej przedsiębiorstwa. Tnąc coś z tych
    > 85% uzyskuje się realne środki w istotnym wymiarze z niewielkim
    > negatywnym wpływem na zdolność operacyjną. Mając wybór pomiędzy
    > nabijaniem komuś portfela a ochroną swoich interesów wynieram to drugie.
    > Celem właścicieli lub zarządu jest utrzymanie w dobrej kondycji firmy bo
    > ona jest podstawą ich (i nie tylko ich) bytu. Wynagrodzenia załogi
    > (zarządu i właścicieli też) są pochodną tej kondycji i nic się tu nikomu

    To jest zastosowanie bardzo prostego modelu... I takowe zastosowanie w
    większości przypadków prowadzi do problemów. Cóż gro z tych problemów to
    właśnie głupie oszczędności, czyli takie, dające jedynie zysk papierowy,
    bo gdy po przestudiowaniu chocby tego skąd bierze się zysk - okazać się
    może, że właśnie jest on jedynie dzięki ponoszeniu tych kosztów osobowych...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 69. Data: 2010-07-14 07:31:46
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i1jl9n$gnq$1@news.onet.pl...

    > To jest zastosowanie bardzo prostego modelu... I takowe zastosowanie w
    > większości przypadków prowadzi do problemów.
    To prosty model służący zobrazowaniu problemu.

> [...]
    > bo gdy po przestudiowaniu chocby tego skąd bierze się zysk - okazać się
    > może, że właśnie jest on jedynie dzięki ponoszeniu tych kosztów

    Tego absolutnie nie kwestionuję. Zysk powstaje m.in. dlatego, że ludzie
    pracują i wypracowują ten zysk. Głębsza analiza musi prowadzić do pokazania
    struktur i konkretnych źródeł przychodów i kosztów. Niejednokrotnie jest
    tak, że efektywność generowania zysku i struktura kosztów z czasem rozłożyły
    się w sposób niekorzystny, że zadzaiałała reguła Pareto. Można więc wtedy
    ciąć koszty oczywiście jednocześnie zmieniając organizację. Takim cięciom i
    gwałtownym zmianom zapobiega się poprzez ciągłe monitorowanie stanu firmy i
    jej wyników ale jest gros firm gdzie przez lata tylko się bezmyślnie
    zatrudniało i zwiększało obciążenia i gdy przychodzi moment w którym ktoś
    chce to uporządkować dochodzi do dramatów.
    --
    Jackare

  • 70. Data: 2010-07-14 08:49:23
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał

    > Upał to broszka pracodawcy

    Oczywiście - dokładnie tak sama broszka jak wymiana pracownika na "model",
    który jest bardziej "user-friendly".

    Pozdrawiam
    Krzysztof