PracaGrupypl.praca.dyskusje › fiszka

  • 1. Data: 2005-09-24 17:07:00
    Temat: fiszka
    Od: "mario" <a...@w...moj.mail>

    witam

    pracuje w pewnej firmie, w ktorej co prawda płacą ale nie wiem nigdy ile mam
    premii, ile potrąceń, bo nmie dają fiszki

    Czy jest jakiś przepis (ustawa) regulujacy tą sprawe, czy pracodawca musi
    czy nie musi pracownikowi wreczac owy dokument

    pozdrawiam i dziekuje

  • 2. Data: 2005-09-25 06:54:42
    Temat: Re: fiszka
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    poproś pracodawcę o "pasek". tego nie może ci nie dać, ale tez nie musi
    dlatego nie daje. jak się upomnisz, powinieneś dostać

  • 3. Data: 2005-09-25 08:07:20
    Od: "mario" <a...@w...moj.mail>

    > poproś pracodawcę o "pasek". tego nie może ci nie dać, ale tez nie musi
    > dlatego nie daje. jak się upomnisz, powinieneś dostać

    problem w tym ze inni tez nie dostaja, a prosili, chcialbym miec w reku
    jakis argument (czytaj: przepis) za nim podejde do szefa

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-09-25 10:00:17
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Czy jest jakiś przepis (ustawa) regulujacy tą sprawe, czy pracodawca musi
    > czy nie musi pracownikowi wreczac owy dokument

    U mnie w firmie co miesiac dostajemy taka fiszke, po prostu imienna liste
    plac, na ktorej wyszczegolnione sa przychody, potracenia, informacje o
    nieobecnosciach oraz urlopie, ktora zastepuje druk ZUS RMUA. A co do RMU'y:

    USTAWA z dnia 13 października 1998 r. o systemie...

    ubezpieczeń społecznych. (Dz. U. Nr 137, poz. 887) Art. 41. 1. Płatnik
    składek przekazuje do Zakładu imienne raporty miesięczne, po upływie każdego
    miesiąca kalendarzowego, w terminie ustalonym dla rozliczania składek. Art.
    41. 3. Imienny raport miesięczny zawiera informacje dotyczące płatnika
    składek określone w art. 43 ust. 4 i 5, miesiąc i rok, których raport
    dotyczy, oraz: 1) numery identyfikacyjne ubezpieczonego (PESEL, NIP lub inny
    numer, o którym mowa w art. 33 ust. 2), 2) nazwisko i imię, 3) wymiar czasu
    pracy, 4) zestawienie należnych składek na ubezpieczenia społeczne w
    podziale na ubezpieczenie: emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe,
    zawierające dane o: a) tytule ubezpieczenia, b) podstawie wymiaru składek,
    c) kwocie składki w podziale na należną od ubezpieczonego i płatnika
    składek, d) kwocie obniżenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia
    emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe, wynikającego z ustawy z dnia 22
    sierpnia 1997 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. Nr 139,
    poz. 932 i z 1998 r. Nr 98, poz. 610), 5) podstawę wymiaru i kwotę składki
    na ubezpieczenie zdrowotne, 6) informacje niezbędne do uznania okresów pracy
    za okresy pracy górniczej, 7) rodzaje i okresy przerw w opłacaniu składek na
    ubezpieczenia społeczne, 8) informacje o wypłaconych zasiłkach oraz
    wynagrodzeniach z tytułu niezdolności do pracy wypłaconych na podstawie
    Kodeksu pracy oraz o zasiłkach finansowanych z budżetu państwa, 9)
    oświadczenie płatnika składek, że dane zawarte w raporcie są zgodne ze
    stanem faktycznym, potwierdzone podpisem płatnika składek lub osoby przez
    niego upoważnionej. &#8230;.. Art. 41. 8. Informacje zawarte w raportach, o
    których mowa w ust. 1-6, płatnik składek przekazuje ubezpieczonemu na piśmie
    w celu ich weryfikacji. Art. 41. 11. Ubezpieczony zgłasza na piśmie lub do
    protokołu do płatnika składek wniosek o sprostowanie informacji zawartych w
    imiennym raporcie miesięcznym w terminie 3 miesięcy od otrzymania
    informacji, o których mowa w ust. 8, jeżeli, jego zdaniem, nie są one zgodne
    ze stanem faktycznym. O fakcie tym informuje Zakład. W razie
    nieuwzględnienia przez płatnika składek reklamacji w terminie jednego
    miesiąca od daty jej wpływu, na wniosek ubezpieczonego, Zakład po
    przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego wydaje decyzję. Art. 41. 12.
    Jeżeli ubezpieczony nie zakwestionuje informacji zawartych w imiennym
    raporcie miesięcznym w terminie określonym w ust. 11, to informacje te
    uznaje się za zgodne ze stanem faktycznym, chyba że informacje dotyczące
    okresu objętego raportem zakwestionuje Zakład, wydając decyzję. Możemy
    również powołać się na informację na stronie ZUS
    http://www.zus.pl/niusy/k011211.htm mówiącą o obowiązku wystawiania takowego
    dokumentu.

    Pozdrawiam :)

    begin 666 0.gif
    K1TE&.#EA`0`!`/ ``````/___R'Y! $```$`+ `````!``$```("3 $`.P``
    `
    end

  • 5. Data: 2005-09-25 12:29:11
    Od: "mario" <a...@w...moj.mail>

    wielkie dzieki, candina

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-09-25 16:33:13
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    mario; <dh5lo1$fn3$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > problem w tym ze inni tez nie dostaja, a prosili, chcialbym miec w reku
    > jakis argument (czytaj: przepis) za nim podejde do szefa

    Prosię Cię bardzo:

    Art. 85. KP

    § 5. Pracodawca, na żądanie pracownika, jest obowiązany udostępnić do
    wglądu
    dokumenty, na których podstawie zostało obliczone jego wynagrodzenie.

    Flyer