PracaGrupypl.praca.dyskusjefiszka › Re: fiszka
    From: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: fiszka
    Date: Sun, 25 Sep 2005 12:00:17 +0200

    > Czy jest jakiś przepis (ustawa) regulujacy tą sprawe, czy pracodawca musi
    > czy nie musi pracownikowi wreczac owy dokument

    U mnie w firmie co miesiac dostajemy taka fiszke, po prostu imienna liste
    plac, na ktorej wyszczegolnione sa przychody, potracenia, informacje o
    nieobecnosciach oraz urlopie, ktora zastepuje druk ZUS RMUA. A co do RMU'y:

    USTAWA z dnia 13 października 1998 r. o systemie...

    ubezpieczeń społecznych. (Dz. U. Nr 137, poz. 887) Art. 41. 1. Płatnik
    składek przekazuje do Zakładu imienne raporty miesięczne, po upływie każdego
    miesiąca kalendarzowego, w terminie ustalonym dla rozliczania składek. Art.
    41. 3. Imienny raport miesięczny zawiera informacje dotyczące płatnika
    składek określone w art. 43 ust. 4 i 5, miesiąc i rok, których raport
    dotyczy, oraz: 1) numery identyfikacyjne ubezpieczonego (PESEL, NIP lub inny
    numer, o którym mowa w art. 33 ust. 2), 2) nazwisko i imię, 3) wymiar czasu
    pracy, 4) zestawienie należnych składek na ubezpieczenia społeczne w
    podziale na ubezpieczenie: emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe,
    zawierające dane o: a) tytule ubezpieczenia, b) podstawie wymiaru składek,
    c) kwocie składki w podziale na należną od ubezpieczonego i płatnika
    składek, d) kwocie obniżenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia
    emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe, wynikającego z ustawy z dnia 22
    sierpnia 1997 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. Nr 139,
    poz. 932 i z 1998 r. Nr 98, poz. 610), 5) podstawę wymiaru i kwotę składki
    na ubezpieczenie zdrowotne, 6) informacje niezbędne do uznania okresów pracy
    za okresy pracy górniczej, 7) rodzaje i okresy przerw w opłacaniu składek na
    ubezpieczenia społeczne, 8) informacje o wypłaconych zasiłkach oraz
    wynagrodzeniach z tytułu niezdolności do pracy wypłaconych na podstawie
    Kodeksu pracy oraz o zasiłkach finansowanych z budżetu państwa, 9)
    oświadczenie płatnika składek, że dane zawarte w raporcie są zgodne ze
    stanem faktycznym, potwierdzone podpisem płatnika składek lub osoby przez
    niego upoważnionej. &#8230;.. Art. 41. 8. Informacje zawarte w raportach, o
    których mowa w ust. 1-6, płatnik składek przekazuje ubezpieczonemu na piśmie
    w celu ich weryfikacji. Art. 41. 11. Ubezpieczony zgłasza na piśmie lub do
    protokołu do płatnika składek wniosek o sprostowanie informacji zawartych w
    imiennym raporcie miesięcznym w terminie 3 miesięcy od otrzymania
    informacji, o których mowa w ust. 8, jeżeli, jego zdaniem, nie są one zgodne
    ze stanem faktycznym. O fakcie tym informuje Zakład. W razie
    nieuwzględnienia przez płatnika składek reklamacji w terminie jednego
    miesiąca od daty jej wpływu, na wniosek ubezpieczonego, Zakład po
    przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego wydaje decyzję. Art. 41. 12.
    Jeżeli ubezpieczony nie zakwestionuje informacji zawartych w imiennym
    raporcie miesięcznym w terminie określonym w ust. 11, to informacje te
    uznaje się za zgodne ze stanem faktycznym, chyba że informacje dotyczące
    okresu objętego raportem zakwestionuje Zakład, wydając decyzję. Możemy
    również powołać się na informację na stronie ZUS
    http://www.zus.pl/niusy/k011211.htm mówiącą o obowiązku wystawiania takowego
    dokumentu.

    Pozdrawiam :)

    begin 666 0.gif