PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak szukac pracownika innej karnacji w Polsce?

  • 1. Data: 2005-09-23 19:14:29
    Temat: jak szukac pracownika innej karnacji w Polsce?
    Od: "staw" <...@...pl>

    Jestem pracodawcą, otwieram pub i chciałbym żeby kelnerkami u mnie były
    afro-polki, albo osoby które pochodzą z tamtego rejonu, a np studiują w
    moim mieście. Jak skonstruować takie ogłoszenie i gdzie się ogłosić?

  • 2. Data: 2005-09-23 19:24:14
    Temat: Re: jak szukac pracownika innej karnacji w Polsce?
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: staw [Fri, 23 Sep 2005 21:14:29 +0200]:

    > Jestem pracodawcą, otwieram pub i chciałbym żeby kelnerkami u mnie były
    > afro-polki, albo osoby które pochodzą z tamtego rejonu, a np studiują w
    > moim mieście. Jak skonstruować takie ogłoszenie i gdzie się ogłosić?

    Nie mozesz tak sformulowac ogloszenia. Musisz dac ogolne, ze chcesz
    kelnerki, i tracic czas swoj i ich odrzucajac wszystkie, ktore nie
    spelniaja Twoich wymagan. Tylko niech Ci nie wpadnie do glowy, zeby
    ktorejs powiedziec jakie to kryterium bylo, bo mozesz wyladowac
    w sadzie za dyskryminacje.

    Idiotyzm, ale takie durne prawo mamy.

    Kira

  • 3. Data: 2005-09-23 19:28:25
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 23-09-2005 o 21:24:14 Kira <c...@-...pl> napisał:

    > Idiotyzm, ale takie durne prawo mamy.

    Dlatego zamiast dawać ogłoszenie, trzeba wysilić szare komórki, poszukać
    jakiegoś Murzyna i poprosić go o pomoc.

    Ja jednak zaryzykowałbym ogłoszenie, że poszukuję Murzynek do pracy w
    knajpie - jestem pewien, że nie spotkałaby mnie z tego tytułu żadna kara,
    a miałbym darmową reklamę, gdyby rzecz zrobiła się głośna.

  • 4. Data: 2005-09-23 19:56:32
    Od: Carrie <carrie@[wytnij-to]epf.pl>

    Fri, 23 Sep 2005 21:24:14 +0200, Kira <c...@-...pl>
    wystukał/-a pracowicie:

    >Nie mozesz tak sformulowac ogloszenia. Musisz dac ogolne, ze chcesz
    >kelnerki, i tracic czas swoj i ich odrzucajac wszystkie, ktore nie
    >spelniaja Twoich wymagan.

    A czy nie można dać ogłoszenia, że szuka się osób o określonym
    wyglądzie, nie podając rodzaju pracy? Wiem, trochę podejrzanie to
    wygląda, ale ostatecznie zainteresowane dziewczyny dowiedzą się reszty
    przez telefon albo na rozmowie.

    Btw czy to prawda, że sieć Sphinx zatrudnia tylko mężczyzn? I jak to
    się ma do niedyskryminacji pracowników z powodu płci? :)

    Pozdrawiam, Carrie

  • 5. Data: 2005-09-23 21:03:05
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dh1kol$8o3$1@inews.gazeta.pl Kira
    <c...@-...pl> pisze:

    > Idiotyzm, ale takie durne prawo mamy.
    Czemu? Antydyskryminacyjne prawo w takiej czy innej postaci występuje w
    większości cywilizowanych krajów. Dzika swoboda w tym zakresie to absurd.
    Chcesz zobaczyć kiedyś anons "wydepilowaną azjatkę do produkcji pierogów
    zatrudnię, osoby jasnej karnacji nie są preferowane"?

    Jotte

  • 6. Data: 2005-09-23 21:23:15
    Od: "Zoka" <f...@o...pl>

    Użytkownik "staw" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem pracodawcą, otwieram pub i chciałbym żeby kelnerkami u mnie były
    > afro-polki, albo osoby które pochodzą z tamtego rejonu, a np studiują w
    > moim mieście. Jak skonstruować takie ogłoszenie i gdzie się ogłosić?

    a tak się dyskretnie zapytam w jakiej to mieścinie owy pub się kroi?
    na politechnice gliwickiej tak na przykład spotyka się ludzi o urodzie
    odbiegającej on naszej europejskiej.. :)
    może wlasnie takie uczelnie byłyby dobrym punktem, poza tym studentom zalezy
    na kasie.
    aczkolwiek nie są zawsze w pełni dyzpozycyjni.
    a jak na moje oko to w ogłoszeniu jak najbardziej powinieneś napisać, że
    chodzi Ci o osoby o urodzie takiej czy innej.
    ostatnio tak dla przykładu wyczytałam ogłoszenie, że poszukują do pracy
    osoby pozujące do fotografii artystycznej.. warunkiem były blizny lub
    widoczne ślady uszkodzenia ciała.
    dzwoniłam, no ale nie stety sekretarka odywała się za każdym razem.

    owocnych poszukiwań ;)

  • 7. Data: 2005-09-24 06:16:04
    Od: "mhl999 " <m...@W...gazeta.pl>

    staw <...@...pl> napisał(a):

    > Jestem pracodawcą, otwieram pub i chciałbym żeby kelnerkami u mnie były
    > afro-polki, albo osoby które pochodzą z tamtego rejonu, a np studiują w
    > moim mieście. Jak skonstruować takie ogłoszenie i gdzie się ogłosić?

    no wlasnie gdzie ten lokal ma byc ? :)

    osobiscie napisalbym wprost o co chodzi. nie sadze zeby znalazl sie odwazny,
    ktory zarzucilby ci dyskryminacje. tak samo jak sa wymogi formalne co do
    normalnych stanowisk pracy tak samo tutaj. klimat i atmosfere lokalu maja
    zapewnic kelnerki i trudno by tam bylo wstawic azjate czy bialasa.
    mozesz to ujac w ten sposob:

    "rodowici afrykanie poszukiwani do pracy w ungabunga.cafe:)"

    cholernie podoba mi sie ten pomysl,
    zapodasz jakies szczegoly na priv?

    pozdrawiam
    mhl999

    ,. a teraz na rowerek :)

  • 8. Data: 2005-09-24 06:53:06
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jotte [Fri, 23 Sep 2005 23:03:05 +0200]:

    > Czemu?

    A temu, ze jesli facet chce afrykanke, to zatrudni i tak tylko
    afrykanke. Pozostale dziewczyny natomiast straca czas, zrobia
    sobie niepotrzebna nadzieje, a potem beda sie byc moze zastanawiac
    co z nimi nie tak jest. A z nimi wszystko ok jest, tyle ze ten
    facet nie mogl napisac kogo faktycznie szuka i musial sciemniac,
    zeby sie do tego prawa dopasowac.

    > Antydyskryminacyjne prawo w takiej czy innej postaci występuje
    > w większości cywilizowanych krajów.

    Co nie znaczy ze rozsadne jest.

    > Dzika swoboda w tym zakresie to absurd.

    Przeciez w zatrudnianiu i tak mam swobode, wiec i tak zatrudnie
    tego kogo chcialam. Tylko masa ludzi straci niepotrzebnie czas
    -- jak wyzej.

    > Chcesz zobaczyć kiedyś anons "wydepilowaną azjatkę do produkcji
    > pierogów zatrudnię, osoby jasnej karnacji nie są preferowane"?

    A dlaczego nie? Te z jasna karnacja beda mogly od razu stwierdzic
    ze paranoik ogloszenie dawal i nie beda sobie nim tylka zawracac.

    Kira

  • 9. Data: 2005-09-24 07:49:03
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Carrie [Fri, 23 Sep 2005 21:56:32 +0200]:

    > A czy nie można dać ogłoszenia, że szuka się osób o określonym
    > wyglądzie, nie podając rodzaju pracy?

    Mozna, ale nadal nie masz pewnosci, ze ktorejs nie odwali
    i sie nie bedzie chciala procesowac ;)

    Chociaz fakt, ze w przypadku kelnerek ryzyko niewielkie jest,
    bo to nie sa zazwyczaj dziewczyny ktore maja czas i pieniadze
    na taka zabawe...

    > Btw czy to prawda, że sieć Sphinx zatrudnia tylko mężczyzn?
    > I jak to się ma do niedyskryminacji pracowników z powodu
    > płci? :)

    Wcale sie nie ma, po prostu tak sie przypadkiem sklada, ze
    faceci spelniaja wymagania a kobiety nie ;>

    Kira

  • 10. Data: 2005-09-24 07:50:21
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Tomasz Płókarz [Fri, 23 Sep 2005 21:28:25 +0200]:

    > Dlatego zamiast dawać ogłoszenie, trzeba wysilić szare komórki,
    > poszukać jakiegoś Murzyna i poprosić go o pomoc.

    Murzyn niekoniecznie bedzie mial mase murzynskich kolezanek ;)
    Ale fakt, szukac bezposrednio a nie przez ogloszenia. Na gebe
    mozna sobie powiedziec konkretnie kogo sie szuka.

    Kira