PracaGrupypl.praca.dyskusje › dziwna sprawa z szukaniem tej pracy...

  • 1. Data: 2003-07-14 18:52:02
    Temat: dziwna sprawa z szukaniem tej pracy...
    Od: "Bartek Mika" <S...@p...onet.pl>

    Jak tak widze ile osob szuka tutaj chocby pracy to rece znowu opadaja...
    Wiem wiem...trzeba myslec pozytywnie. Ale jak??

    Zeby dostac prace trzeba miec doswiadcznie. Jak je zdobyc jesli czlowiek nie
    moze nawet zalapac sie na pratyki? Przeciez to jest bledne kolo. Bez
    doswiadczenia nie ma pracy, bez pracy nie ma doswiadczenia...
    Nie bede pracowal za darmo bo przeciez musze za cos dojechac do wiekszego
    miasta.

    Tyle moich rozwazan, a moze sie myle:)?

    pozdr.
    Bartek - szukajacy juz 4 mies...

  • 2. Data: 2003-07-14 19:20:56
    Temat: Re: dziwna sprawa z szukaniem tej pracy...
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    //ciach//

    ciesz się,że to dopiero 4 miesiące :)
    ja od ponad pół roku (od początku tego roku) usiłuję znaleźć coś stałego i
    nie bardzo wychodzi. mam doświadczenie w IT ponad 6-letnie z małymi i
    całkiem dużymi. moim minusem jest brak papierka ukończenia studiów (bo je
    przerwałem w którymś momencie). i teraz jest po prostu kicha. a (w
    warszawie) idę do pracosawcy i na pytanie o wysokość zarobków mówię wprost,
    że 2k netto jest sumą która ani mnie ani pracodawcy nie obrazi, a pozwoli
    się sprawdzić wzajemnie 9oczywiście tymi słowami to się mogę wypowiedzieć na
    grupie). I po prostu skaczę od zlecenia do zlecenia, robię różne rzeczy (na
    przykad byłem malarzem pokojowym) i szukam aż ktos mi powie - tak, zaufamy
    ci. nie jesteś sam i życze większego powodzenia niż moje :)

  • 3. Data: 2003-07-14 20:05:46
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ciesz się,że to dopiero 4 miesiące :)

    Dokładnie. Ja szukam już 17 miesiąc :-(((((((((((((((((((((((

> [...]
    > nie bardzo wychodzi. mam doświadczenie w IT ponad 6-letnie z małymi
    > całkiem dużymi. moim minusem jest brak papierka ukończenia studiów

    Sytuacja podobna, ponad 6 letnie doświadczenie i niestety brak
    papierka
    uczelni którą musiałem przerwać w lutym tego roku z braku funduszy.
    Do tej pory miałem farta do interesujących zajęć. Fart minął.

    > nie jesteś sam i życze większego powodzenia niż moje :)

    Przyłączm się, u mnie ostatnio pojawił sie płomyk nadziei
    (2 etapy w Centertelu) ale wiatr chyba był zbyt silny :-(((

    pozdrawiam
    Art

  • 4. Data: 2003-07-14 21:03:36
    Od: amfora <a...@w...org>

    Bartek Mika <S...@p...onet.pl> wrote:

    > Zeby dostac prace trzeba miec doswiadcznie. Jak je zdobyc jesli czlowiek nie
    > moze nawet zalapac sie na pratyki? Przeciez to jest bledne kolo. Bez
    > doswiadczenia nie ma pracy, bez pracy nie ma doswiadczenia...

    Dla dopełnienia posępnego obrazu dodam, iż niedawno w HR
    poważnej firmy mnie uświadomiono, że praktyki 1-3 mies.
    nie są traktowane jako doświadczenie zawodowe.

    amf.

    PS. Wpiszę sobie w zainteresowaniach: "odbywanie
    bezużytecznych praktyk zawodowych". :>

    --
    ./|\. http://akson.sgh.waw.pl/~ad20082/ ./|\.
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,

  • 5. Data: 2003-07-15 06:22:48
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Bartek Mika" <S...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:beuuqo$5e$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > doswiadczenia nie ma pracy, bez pracy nie ma doswiadczenia...
    > Nie bede pracowal za darmo bo przeciez musze za cos dojechac do wiekszego

    Kontynuując wrzucam kolejny kamyczek do ogródka....
    Żeby mieć papierek i doświadczenie potrzeba troszkę czasu, gdy się to ma się
    też trochę więcej niż 20 lat, jest sie więc za starym żeby podjąc pracę.....
    Kwadratura koła.
    Ale jednak nie wszyscy pracodawcy są tacy i można znależć pracę, ale trzeba
    uporu, cierpliwości, i dużżżżżżżżżżżżżżżżżo szczęścia
    czego szukającym pracy życzę
    JO

  • 6. Data: 2003-07-15 11:57:15
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    trzeba
    > uporu, cierpliwości, i dużżżżżżżżżżżżżżżżżo szczęścia

    E tam szczęścia, na szczęście to pracę dostaje 30% reszta to po znajomości.
    Trzeba ludziom życzyć dobrych znajomości wtedy nawet jak są kompletnie
    niedouczeni to odpowiednią robotę znajdą.

    Pozdrawiam i załapania do tej 30%.
    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 7. Data: 2003-07-15 20:10:09
    Od: "Siara" <e...@w...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > //ciach//
    i szukam aż ktos mi powie - tak, zaufamy
    > ci. nie jesteś sam i życze większego powodzenia niż moje :)

    Marzyciel :)

    --
    Pozdrawiam Siara
    press: e...@w...pl

  • 8. Data: 2003-07-16 05:53:11
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "PawełW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości >
    > E tam szczęścia, na szczęście to pracę dostaje 30% reszta to po
    znajomości.
    > Trzeba ludziom życzyć dobrych znajomości wtedy nawet jak są kompletnie
    > niedouczeni to odpowiednią robotę znajdą.

    :-) :-) a "manie" takich znajomości dzięki którym dostaje się pracę, to nie
    szczęście ;-)
    JO

  • 9. Data: 2003-07-16 08:15:38
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to 14 Jul 2003 21:03:36 GMT, gdy amfora <a...@w...org>
    napisał:

    >Dla dopełnienia posępnego obrazu dodam, iż niedawno w HR
    >poważnej firmy mnie uświadomiono, że praktyki 1-3 mies.
    >nie są traktowane jako doświadczenie zawodowe.

    A jak traktują Twoją działalność w kołach naukowych i organizacjach
    studenckich?

    W żadnym wypadku nie powiem tego o Tobie (bo wiem, żeś społeczniczką
    czystej wody) ale wiele osób krążyło po różnych SKN'ach (a i nierzadko
    zakładało nowe), głównie po to, żeby mieć wpis w CV "prezydent koła
    naukowego e-bzdur".

    pozdr.
    Robert

    --
    Robert Drózd <rdrozd(na)sgh.waw.pl>
    Don't tell us what happened: tell us why it matters.

  • 10. Data: 2003-07-16 08:45:58
    Od: amfora <a...@w...org>

    Robert Drozd <r...@y...iq.anonimy-to-zera.pl> wrote:
    > Stało się to 14 Jul 2003 21:03:36 GMT, gdy amfora <a...@w...org>

    > A jak traktują Twoją działalność w kołach naukowych i organizacjach
    > studenckich?

    Etam, to jest jeszcze mniej warte niż praktyki.

    Ale mogę się podzielić pewną ciekawostką.
    III etap rekrutacji, rozmowa z menedżerem. Panu na finiszu
    zebrało się na udzielanie "dobrych rad". I otwartym tekstem
    doradził mi załatwienie sobie fałszywego świadectwa pracy
    "bo może tatuś lub wujek szanownej pani ma firmę. Od razu
    na panią będą inaczej patrzeć. Rok doświadczenia wystarczy."
    Co gorsza mówił o tym bez zażenowania, jakby to było zupełnie
    naturalne...

    Doszłam do wniosku, że wolę być bezrobotna do końca studiów
    niż pracować u takiego małego smutnego człowieczka.

    amf.