PracaGrupypl.praca.dyskusje › działalność gospodarcza, jak wpisać w księgę?

  • 11. Data: 2007-09-25 10:49:07
    Temat: Re: działalność gospodarcza, jak wpisać w księgę?
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 25 Wrz, 11:14, "ostryga" <z...@v...pl> wrote:
    > Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:1190706974.701228.207290@o80g2000hse.
    googlegroups.com...
    > a nie ksiegujesz w KPiR skladki na FP?
    >
    > nie. podlegam uldze dla dzialalnosci zalozonych po sierpniu 2005.

    Zawsze jakies koszty sie znajda - np ksiegujesz koszty prowadzenia
    firmowego r-ku bankowego? :)

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 12. Data: 2007-09-25 10:55:34
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ostryga pisze:
    > Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > nie mozesz. Ich sie nie ksieguje w koszty, a tylko dokonuje odliczenia
    > od podstawy opodatkowania (w PIT5).

    Z moich info wynika, że można wpisać do KPiR, co skutkuje właśnie
    odliczeniem od podstawy opodatkowania (potem już w PIT oczywiście drugi
    raz się nie odlicza).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2007-09-25 11:16:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ostryga wrote:

    > nie mozesz. Ich sie nie ksieguje w koszty, a tylko dokonuje odliczenia
    > od podstawy opodatkowania (w PIT5).
    >
    > z moich info tez tak wynika.

    Co do sposobu odliczenia składek społecznych,
    to jest wybór czy w KPiR czy w PIT.
    Jeśli ta działalność nie daje jakiegoś
    oszałamiającego efektu finansowego
    (skoro są miesiące bez przychodu)
    to nawet w KPiR może być korzystniej.

    Ale może w pozostałych miesiącach masz
    po kilkadziesiąt tysięcy na plus,
    a ja się tu rozczulam nad stratą ewentualną ~1200zł :-)

  • 14. Data: 2007-09-25 11:26:49
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    >
    > nie. podlegam uldze dla dzialalnosci zalozonych po sierpniu 2005.

    Zawsze jakies koszty sie znajda - np ksiegujesz koszty prowadzenia

    Nie ponosze kosztow prowadzenia tego rachunku. (mbank)
    Poza tym jestem bardzo leniwa. Postanowiłam przez miesiąc zrobić sobie
    zupełny urlop od wszystkiego i nie przejmowac się odliczaniem kosztów (a
    pewnie kupiłam coś co by się dało odliczyć).
    Na co oczywiście prawo mi pozwala. :))

    Pozdrawiam,

    o.

  • 15. Data: 2007-09-25 11:28:02
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    > Co do sposobu odliczenia składek społecznych,
> [...]

    jak to policzyłeś?
    Jestem fatalna własna księgową, nie lubię liczyć i trzeba mi wszystko
    tłumaczyć jak krowie na granicy.

    pozdr
    o.

  • 16. Data: 2007-09-25 11:29:42
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 25 Wrz, 13:16, "cef" <c...@i...pl> wrote:
> [...]

    potwierdzam, faktycznie tak jest, mea culpa (art 26 ust 1 pkt 2 pdof).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 17. Data: 2007-09-25 11:34:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ostryga wrote:

    > jak to policzyłeś?
    > Jestem fatalna własna księgową, nie lubię liczyć i trzeba mi wszystko
    > tłumaczyć jak krowie na granicy.

    Jeśli nie masz dochodów z działalności,
    to od czego odliczysz te składki społeczne?
    Na koniec roku po prostu przepadną.
    Zakładam, że ta działalność, to jedyne żródło
    dochodów i nie masz ich od czego odliczyć.
    A jak wpiszesz do KPiR, to zawsze jeszcze
    możesz próbować rozliczyć to jako stratę w latach,
    kiedy będzie dochód.

  • 18. Data: 2007-09-25 12:00:36
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

> [...]
    > dochodów i nie masz ich od czego odliczyć.
    > A jak wpiszesz do KPiR, to zawsze jeszcze
    > możesz próbować rozliczyć to jako stratę w latach,

    oki. dzieki za info.
    Teraz miałam składke ZUS okolo 280 zeta to nie taka wielka strata.
    Potraktuję to jako opłatę za swoj miesieczny spokoj od wszystkiego. ;)
    Przeczytam art 26 pdof. i jesli nie zrozumiem, zglosze sie po porade milych
    panow.
    (niby skonczylam prawo... ale nigdy nic gorszego dla mnie nie bylo jak
    finansowe i podatkowe.
    Kiedy przychodzi do księgowości, dwa razy wolniej mysle) :))

    pozdr
    o.

  • 19. Data: 2007-09-25 14:23:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ostryga wrote:

    > oki. dzieki za info.
    > Teraz miałam składke ZUS okolo 280 zeta to nie taka wielka strata.
    > Potraktuję to jako opłatę za swoj miesieczny spokoj od wszystkiego.

    Licząc tylko kwoty wydatkowane to 280x12=3360zł
    Ale podatkowo około ponad 10 000zł/rok bo zdrowotna jest,
    odliczana od podatku.
    Drogie rozwiązanie i spokoju nie gwarantuje.

  • 20. Data: 2007-09-25 16:32:56
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    > Licząc tylko kwoty wydatkowane to 280x12=3360zł
    > Ale podatkowo około ponad 10 000zł/rok bo zdrowotna jest,
    > odliczana od podatku.
    > Drogie rozwiązanie i spokoju nie gwarantuje.

    Zaraz zaraz, przecież miesiąc kiedy nie mam przychodu a musze płacic ZUS 280
    jest jeden w roku.
    W pozostalych miesiacach place Zus i czesc z tego odliczam od podstawy
    opodatk, ale nie umieszczam w ksiedze.
    Nie do konca rozumiem twoje powyzsze wyliczenia. Poza tym poniewaz nie
    mialam w tym jednym miesiacu przychodu, takze podatek zaplace nizszy w
    nastepnym miesiacu.
    Jak mowilam, jesli chodzi o liczby i obliczenia, trzeba mi je dokladnie i
    wiele razy tlumaczyc... ;))
    pozdr
    o.