PracaGrupypl.praca.dyskusje › działalność gospodarcza, jak wpisać w księgę?

  • 21. Data: 2007-09-25 17:13:21
    Temat: Re: działalność gospodarcza, jak wpisać w księgę?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ostryga wrote:

    > Jak mowilam, jesli chodzi o liczby i obliczenia, trzeba mi je
    > dokladnie i wiele razy tlumaczyc... ;))

    Jeśli masz dość dochodu z innych miesięcy, to OK.
    Zrozumiałem, że raczej właśnie brak Ci przychodów
    i składki ZUS traktujesz jako konieczne zło w wysokości
    tych paru stówek.
    Poza tym podejrzewam (może niesłusznie), że odliczasz wszystkie
    składki (całe 280zł) od dochodu. A powinnaś społeczne
    od dochodu, a zdrowotne od podatku (i to nie całe).

  • 22. Data: 2007-09-25 17:21:03
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

> [...]
    > składki (całe 280zł) od dochodu. A powinnaś społeczne
    > od dochodu, a zdrowotne od podatku (i to nie całe).

    Nie odliczam wszystkich skladek od dochodu. Spoleczne od dochodu a zdrowotne
    od podatku.
    Napisalam, ze nie jestem biegla w ksiegowosci, ale bez przesady... ;))
    Gdybym zupelnie nie wiedziala jak to robic, zlecilabym to ksiegowej.
    Jedyne czego obecnie nie wiem, to czy mam wpisac 0 w ksiege w miesiacu kiedy
    nie mialam przychodu i kosztow.

    Poza tym owszem, mam dosc dochodu z innych miesiecy.
    Dlaczego mialabym prowadzic DG nie majac w ogole w roku przychodu? :))

    pozdr
    o.

  • 23. Data: 2007-09-25 17:44:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ostryga wrote:

    > Nie odliczam wszystkich skladek od dochodu. Spoleczne od dochodu a
    > zdrowotne od podatku.

    No to niesłusznie podejrzewałem :-)

    > Jedyne czego obecnie nie wiem, to czy mam wpisac 0 w ksiege w
    > miesiacu kiedy nie mialam przychodu i kosztow.

    Odpowiedź chyba już padła, a jeśli nie, to
    przecież potrafisz odszukać i przeczytać stosowne rozporządzenie.
    W tekście pewnie nic nie ma, ale w objaśnieniach będzie
    o wymaganych podsumowaniach.

    > Poza tym owszem, mam dosc dochodu z innych miesiecy.
    > Dlaczego mialabym prowadzic DG nie majac w ogole w roku przychodu? :))

    Niektórzy mają stratę wynikającą z rozruchu działalnosci.
    Trzeba wiedzieć jak sensownie do niej nie dopłacać.