PracaGrupypl.praca.dyskusje › doktorant/praca w szkole/umowa-o-dzielo/zus (pilne)

  • 1. Data: 2005-09-05 11:52:21
    Temat: doktorant/praca w szkole/umowa-o-dzielo/zus (pilne)
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Witam
    Mam pytanie (dosc pilne). Zona jest doktorantka na uczelni, wiek > 26
    lat, uczelnia odprowadza za nia skladke zdrowotna ZUS (nie ma etatu na
    uczelni). Nie pracuje takze nigdzie indziej, nie ma zadnej
    umowy-zlecenie, o-dzielo, etatu. Teraz ma mozliwosc pracy w szkole,
    dyrekcja proponuje jej umowe-o-dzielo. Wiem ze w przypadku
    umowy-o-dzielo pracownik sam sobie oplaca ZUS ale wiem tez ze czasem nie
    musi tego ZUSu placic.
    Googlajac znalazlem nastepujace informacje:
    http://firma.onet.pl/1280,1103312,poradnik.html
    "Ubezpieczenie zdrowotne - nie*
    Ubezpieczenie społeczne - nie*
    Zaliczka na podatek dochodowy - 19%
    Koszty uzyskania przychodu przy wyliczaniu zaliczki - 20%, 50% jeśli
    umowa przenosi prawa autorskie, ustalone kwotowo, jeśli przekraczają
    wyliczone normy - w tym przypadku wykonawca musi koszty udokumentować
    Kwota wolna - nie
    Minimalne wynagrodzenie - nie

    *) Uwaga: Jeśli umowa o dzieło zawierana jest z osobą, która jest
    jednocześnie naszym pracownikiem, umowa taka podlega obowiązkowi
    ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, co znacznie podnosi jej koszt."

    oraz
    http://biznes.elfin.pl/index2wz.html?id=biznes/g_tem
    aty//print.php3&id_artykulu=1212
    "W przypadku umowy o dzieło, obowiązkowe składki wystąpią, gdy umowa o
    dzieło została zawarta z własnym pracodawcą. W odróżnieniu od umów
    zlecenia, jeśli umowa o dzieło jest jedynym źródłem dochodu (czyli nie
    ma innego zatrudnienia) nie występują wtedy obowiązkowe składki."

    *Pytanie* - czy bedzie musiala oplacac sobie ZUS czy tez nie? A jesli
    tak to w jakiej wysokosci?
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884, ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 2. Data: 2005-09-05 12:46:12
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisa3(a):

    >*Pytanie* - czy bedzie musiala oplacac sobie ZUS czy tez nie? A jesli
    >tak to w jakiej wysokosci?

    Nie. IMHO jak ma umowę o pracę na uczelni, to już więcej nie trzeba.

  • 3. Data: 2005-09-05 12:48:41
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    marcolphus napisał(a):
    > badzio <b...@n...epf.pl> napisa3(a):
    > Nie. IMHO jak ma umowę o pracę na uczelni, to już więcej nie trzeba.
    Pisalem ze *nie ma* etatu na uczelni ani nigdzie indziej.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-09-05 14:25:59
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Mariusz napisał(a):
    > to masz tylko oplacana skladke zdrowotna np. ze mozesz isc do lekarza i
    > to wszystko
    > to juz chyba twoj wybor czy chcesz placic na zus czy nie
    No wlasnie chcialbym miec pewnosc czy na pewno to tylko moj wybor:) Zeby
    sie nie okazalo pozniej ze jednak trzeba oplacac caly ZUS
    Ale wlasnie z roznych innych zrodel dowiedzialem sie ze w takiej
    sytuacji nie trzeba odprowadzac ZUSu:)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-09-05 14:29:04
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

  • 6. Data: 2005-09-05 14:52:35
    Od: stefan <m...@N...wp.pl>

    > *Pytanie* - czy bedzie musiala oplacac sobie ZUS czy tez nie? A jesli
    > tak to w jakiej wysokosci?
    > Pozdrawiam

    hmm ponizszego linku wynika tylko nei bedzie musiala ale i nawet nie moze
    http://www.centrumkariery.pl/index.php?id=12

    pytanie czy praca w szkole kwalifikuje sie do umowy o dzielo

    moim zdaniem najlepiej jednek zasiegnac porady u zrodla czyli skontaktowac
    sie z zusem. lepiej dmuchac na zimne ;)

  • 7. Data: 2005-09-05 14:57:26
    Od: stefan <m...@N...wp.pl>

    stefan <m...@N...wp.pl> wrote in
    :

> [...]
    >
    > moim zdaniem najlepiej jednek zasiegnac porady u zrodla czyli
    > skontaktowac sie z zusem. lepiej dmuchac na zimne ;)

    mozna tez tu poszperac
    http://e-
    prawnik.pl/show/search.php/YWR2YW5jZWQ9MQ?XID=70daac
    05025163fdee37dfa94efc1
    343&s=umowa+o+dzie%B3o&sin=&x=14&y=7
    swoja droga fajny serwisic, dodam do ulubioncyh

  • 8. Data: 2005-09-06 09:38:41
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Wiec tak... wg Internetu, kolezanek z biura u mnie w pracy oraz ZUS w
    opisywanym przeze mnie przypadku nie trzeba placic skladek ZUS.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2005-09-06 11:15:20
    Od: Lerena <k...@o...pl>

    badzio wrote:

    > *Pytanie* - czy bedzie musiala oplacac sobie ZUS czy tez nie? A jesli
    > tak to w jakiej wysokosci?

    Nie, nie musi. Niech sie zorientuje z jakiego tytulu bedzie ta umowa i
    jesli sie da stara sie o prawa autorskie i 50% kosztow uzuskania.

    Pozdrawiam
    Lerena
    --
    Katarzyna Skowronska
    kskowronska 'malpa' op.pl

    "Discussion: a method of confirming others in their errors."

  • 10. Data: 2005-09-06 13:40:09
    Od: "CRD Kolorowa Akademia" <c...@n...pl>

> [...]
    > sie nie okazalo pozniej ze jednak trzeba oplacac caly ZUS
    > Ale wlasnie z roznych innych zrodel dowiedzialem sie ze w takiej sytuacji

    nie trzeba na 100% o ile rzeczywiscie jest to umowa o dzielo

    Sebastian