PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy to jest legalne?

  • 71. Data: 2003-11-05 11:38:29
    Temat: Re: czy to jest legalne?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-04 23:03, scream wrote:

    > albo, jesli caly tydzien zapier.., pojdzie wlasnie do sklepu zrobic duze
    > zakupy, bo to jego jedyny wolny dzien

    Sa tacy, co jak ja, zapierdalaja nawet w niedzielę - nie domagam się
    jednak, by supermarket był otwarty w nocy.
    Czynię tak z pragmatyzmu. Pragmatyzm ten polega na tym, że syn/córka
    kasjerki, która pracuje w świątek/piątek z powodu niedoborów
    emocjonalnych zechce np. słuchać muzyki.
    Muzyki tej zechce słuchać na radiu z mojego samochodu - bo na swoje nie
    zarobi, na pewno nie w supermarkecie.
    Nie analizuje, czy to dobre, czy złe, co na to prawo i co kto powinien.
    Po prostu przekroczenie granic w jednym obszarze powoduje określone
    skutki w innym.

    Pzdr: Catbert

    > o czym ta dyskusja? ktos chce pracowac w niedziele, to niech pracuje...
    > po co mu tego zabraniac?

    Z pewnością ladies na kasie w supermarketach pracują w niedzielę, bo "chcą".

    A jak go nieodpowiednio wynagradzaja to jest od
    > tego Sad Pracy albo.. zasilek.

    No i wiele osób ten zasiłek wybiera, a i tak złożyć sie na niego muszą
    ci, co uważają inaczej. Może prościej zapłacić za robotę, a nie ścigać
    się z innymi, kto lepiej rucha fiskusa i swoich pracowników.

    Pzdr: Catbert

  • 72. Data: 2003-11-05 13:23:37
    Od: " D.H" <h...@N...gazeta.pl>

    Flyer <f...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > masz wybór, albo pracować w niedzielę, mimo że tego nie chcesz, albo
    > zdechnąć z głodu --> w tym przypadku wybór dokonany przez pracownika nie
    > jest obiektywny, to po prostu kwestia przeżycia, wyższej konieczności.
    > Zastanawiając się nad tym tematem, nie można tego pominąć - w przypadku
    > człowieka nie można stosować wszystkich kryteriów wolnego rynku, bo go
    > ani nie zmagazynujesz, ani nie zezłomujesz - musi coś jeść, gdzieś
    > mieszkać i dla tego musi pracować, nawet jeżeli nienawidzi pracy.
    > A stwierdzenie - nikt ich nie zmusza do pracy w niedzielę, jest

    Tą metodą możesz sprowadzić do hipokryzji dowolny aspekt rzeczywistości - np.
    stwierdzenie, że nikt nie zmusza cię do zakładania ciepłej odzieży w zimie -
    przeciez jak nie założysz kurtki to się przeziębisz i jeszcze nie daj Boże
    umrzesz.

    --
    D.H

  • 73. Data: 2003-11-05 13:28:49
    Od: " D.H" <h...@N...gazeta.pl>

    MarcinP <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zastanawiam sie tez, dlaczego w niedziele sklepy czynne sa od 10
    > do 20 albo i 22 ?????
    > Jesli mamy traktowac ten dzien jako dzien rezerwowy dla tych co
    > nie maja czasu w tygodniu, to ustalmy godziny pracy od 10 do 14.
    > Wystarczajaco dlugo zeby kazdy zabiegany "biznesmen z bozej
    > laski" zrobil kazde zakupy. Wilk syty i owca cala. Ale po co kiedy
    > mozna kazac ludziom przepracowac caly niedziele i gowno im
    > za to placic.

    Sklepy są czynne w niedzielę i w tych godzinach bo:

    -są ludzie którzy chcą kupować w tych godzinach
    -są ludzie którzy chcą pracować w tych godzinach

    Gdyby zabrakło jednego z tych elementów sklepy byłyby nieczynne.

    --
    D.H

  • 74. Data: 2003-11-05 14:10:27
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > -są ludzie którzy chcą kupować w tych godzinach

    zgadza sie

    > -są ludzie którzy chcą pracować w tych godzinach

    a tu kompletna bzdura. znam kilka osob pracujacych w supermarketach
    na bardzo roznych stanowiskach (od kasjerki po kierownika) i zapewniam
    Cie, ze zadna z nich nie chce pracowac w niedziele.
    Innymi slowy mowiac, rownie dobrze moglbys napisac, ze ludzie w Chinach
    chca pracowac za stawke 1 $ na dzien i do tego 12 godzin na dobe.

    > Gdyby zabrakło jednego z tych elementów sklepy byłyby nieczynne.

    Zabraklo i co ? Sa czynne. A wiesz dlaczego ? Bo nie wymieniles jednego,
    najwazniejszego elementu (ktory jest w Austrii, Niemczech, Hiszpani,
    Portugali
    i pewnie wielu innych). Jest to nic innego, jak regulacje prawne.
    Gdyby ich nie bylo, szybko mogloby sie okazac, ze pracodawcy stwierdziliby,
    ze 26 dni urlopu to za duzo, 5 dni wystarczy a jak sie nie podoba to won.
    Znalazlby na kazde miejsce 10 chetnych, ktorzy zgodziliby sie pracowac bez
    urlopu-
    nie dlatego, ze chca, tylko dlatego, ze sa do tego zmuszeni rzeczywistoscia.

    Zreszta, dlaczego ja tlumacze rzeczy oczywiste, obejrz "Ziemie Obiecana",
    taka
    rzeczywistosc Ci odpowiada ? Gratuluje, ale swiat poszedl dalej.

    MarcinP

  • 75. Data: 2003-11-05 15:20:13
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    i jeszcze jedna refleksja, po co przejmowac sie:

    1. mobbingiem
    2. molestowaniem seksualnym w miejscu pracy
    3. nieplaceniem za nadgodziny
    4. zmuszaniem pracownika do wykonywania pracy,
    ktora nie lezy w jego obowiazkach
    5. ...

    (i mozna jeszcze wpisac wiele innych wg zyczen)

    kiedy mozna poprostu wszystko wytlumaczyc tak jak tlumacza
    zwolennicy swiatecznej pracy w supermarketach, cyt. "jestes w tej
    robocie, bo chcesz zeby cie poddawano 1. mobbingowi 2. molestowaniu...itd"
    Przeciez jakbys nie chcial, to zmienilbys robote.

    MarcinP

  • 76. Data: 2003-11-05 18:11:43
    Od: " D.H." <h...@N...gazeta.pl>

    MarcinP <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > a tu kompletna bzdura. znam kilka osob pracujacych w supermarketach
    > na bardzo roznych stanowiskach (od kasjerki po kierownika) i zapewniam
    > Cie, ze zadna z nich nie chce pracowac w niedziele.

    To czemu pracują w niedzielę ?

> [...]
    > taka
    > rzeczywistosc Ci odpowiada ? Gratuluje, ale swiat poszedl dalej.

    I w imię tego że "swiat poszedł dalej" chcesz mi zakazać pracować w niedzielę
    lub robić zakupy ? Więcej argumentów nie masz tylko to że Niemcy też zakazują ?

    --
    D.H

  • 77. Data: 2003-11-05 18:13:49
    Od: " D.H" <h...@N...gazeta.pl>

    MarcinP <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > 2. molestowaniem seksualnym w miejscu pracy
    > 3. nieplaceniem za nadgodziny
    > 4. zmuszaniem pracownika do wykonywania pracy,

    Tia - piękny przykład demagogii - podajesz czynności które są nieetyczne lub
    są przestępstwami i porównujesz je do tego, że ludzie pracują w niedzielę. Brawo.

    --
    D.H

  • 78. Data: 2003-11-05 23:10:27
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 5 Nov 2003 14:10:27 -0000
    "MarcinP" <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > na bardzo roznych stanowiskach (od kasjerki po kierownika) i zapewniam
    > Cie, ze zadna z nich nie chce pracowac w niedziele.

    a jednak pracuja.

    jakos nie wydaje mi sie, zeby sytuacja finansowa wszystkich pracujacych
    w supermarketach byla gorsza od tej robotnikow w fabrykach w USA i GB
    pod koniec XIX wieku.

    a jednak to wlasnie wtedy oni wpadli na pomysl, ze jak _wszyscy_
    zastrajkuja i odmowia pracy, to odniesie to skutek.
    no i odnioslo.

    w Polsce to nawet nie trzeba wywalczac takich rzeczy, o jakie oni
    wczesniej walczyli. odpowiednie ustepy w kodeksie sa.
    starczy tylko zwrocic sie do PIP z doniesieniem, ze np. nie oplacaja
    nadgodzin i ze lamia kodeks pracy.

    ale pracujacy tam tego nie robia. zamiast tego narzekaja, na tych
    strasznych pracodawcow, wyzyskiwaczy, bandydtow i ze musza.

    No i niech narzekaja. wstretny wyzyskiwacz zas smieje sie w kulak - bo
    jemu w to graj. od narzekania jeszcze nic sie nie zmienilo i nie zmieni.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 79. Data: 2003-11-05 23:14:37
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 5 Nov 2003 15:20:13 -0000
    "MarcinP" <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > robocie, bo chcesz zeby cie poddawano 1. mobbingowi 2.
    > molestowaniu...itd" Przeciez jakbys nie chcial, to zmienilbys robote.

    ale dokladnie wlasnie tak jest!

    tylko, ze zeby to zadzialalo, to _wszyscy_ pracujacy w danym miejscu
    musza to zrobic, czyli po prostu dogadac sie miedzy soba.

    a to okazuje sie juz niezmiernie trudne.

    wez takich hydraulikow albo stolarzy. wybierz sobie z ksiazki iles-tam
    numerow i dzwon proponujac prace za smiesznie niska stawke. wysmieja cie
    i odloza sluchawke.
    MIMO TEGO ze nawzajem sie nie znaja i nie zawiazywali spiskow. po prostu
    ponizej pewnej kwoty nie oplaca im sie tylka podnosic z wersalki i isc
    do roboty.

    widocznie tym co robia w supermarkecie sie ciagle oplaca byc
    wyzyskiwanym, wykorzystywanym i mobbingowanym, skoro dalej tam pracuja.

  • 80. Data: 2003-11-05 23:35:19
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 04 Nov 2003 12:09:44 +0100, Catbert <v...@w...pl>
    wrote:

    >Normalny, zdrowy człowiek w piekną pogodną niedzielę pojeździ sobie na
    >rowerze, pójdzie do kina, albo na piwo.
    a w tym kinie w niedziele ale pubie to kto go obsluzy? :D

    >Powiedz czy Ty np. chcesz ("chcesz", nie: "zgadzasz się") podawać w
    >kasie supermarketu kod pocztowy?
    nie chce wiec podaje 00-950 i zawsze robia duze oczy :D
    (rzecz dzieje sie w miescie gdzie kod zaczyna sie na cyfre 7 :D )

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl