PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy to jest legalne?

  • 1. Data: 2003-10-28 18:54:05
    Temat: czy to jest legalne?
    Od: "slavs" <s...@p...fm>

    witam!

    moja dziewczyna pracuje w jednym z hipermarketow. niedlugo jest 1 XI i musi
    niestety isc do pracy. i tu moje pytanie. czy to jest normalne i zgodne z
    naszym prawem?czy moja dziewczyna moze liczyc na dodatkowe wynagrodzenie?
    chce nadmienic, ze ta sytuacja powtorzy sie najprawdopodobniej w II dzien
    swiat Bozego Narodzenia!!

    i pytanie osobiste, czy to jest normalne (uwazam ze chyba tylko w naszym
    po******m kraju)? co o tym sadzicie?
    pozdro
    slavs

  • 2. Data: 2003-10-28 19:21:53
    Temat: Re: czy to jest legalne?
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    w Polsce nie ma zakazu pracy w dni tzw. wolne od pracy. Są w kodeksie
    jedynie wyróżnione warunki takiej pracy (podwyższona stawka itp). Do tego
    praca w hipermarkecie jest pracą w tzw. ruchu ciągłym, więc przypuszczam że
    nawet to że jest w to praca w niedzielę/święto może być

    > i pytanie osobiste, czy to jest normalne (uwazam ze chyba tylko w naszym
    > po******m kraju)? co o tym sadzicie?
    > pozdro
    > slavs

    przypomina mi się jak byłem onegdaj w monachium. niedziela, wczesne
    popołudnie, dwie godziny do wyjazdu z niemiec. przyzwyczajony do warunków u
    nas pytam się rodowitego (jak się później okazało) Bawarczyka, gdzie jest
    jakiś sklep gdzie mógłbym zrobić zakupy - wyszczególniłem ze chodzi mi o
    spożywczy albo z elektroniką. tenże Niemiec spojrzał się na mnie jak na
    durnia i mówi "w niedzielę? to pewnie tylko Turcy handlują. normalne sklepy
    są pozamykane". a w Polsce.. heh

    pozdrawiam
    gromax

  • 3. Data: 2003-10-28 21:37:26
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    >. tenże Niemiec spojrzał się na mnie jak na
    > durnia i mówi "w niedzielę? to pewnie tylko Turcy handlują. normalne
> [...]

    Podobnie opowiadała mi sasiadka, która ładnych parę lat spędziła w Kolonii.
    W święta czynny jest jedynie jeden sklep przy dworcu, ale ceny kilkukrotnie
    wyższe niż gdzie indziej na zasadzie, "jeśli przeżyjesz bez tego - nie
    kupuj"

  • 4. Data: 2003-10-28 22:10:33
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "gromax" <g...@g...pl> wrote in message
    <cut>
> [...]
    > spożywczy albo z elektroniką. tenże Niemiec spojrzał się na mnie jak na
    > durnia i mówi "w niedzielę? to pewnie tylko Turcy handlują. normalne

    A w Polsce kiedys juz tak bylo, sam pamietam. Komus to przeszkadzalo i
    dostal Nobla.

    Misiek

  • 5. Data: 2003-10-28 22:34:12
    Od: "Hraba" <h...@f...onet.pl>

    każdy rozpoczynając pracę, zwłaszcza w supermarketach wie czego się
    spodziewać. i nie ma przebacz taka praca. a ja lubi i robię zakupy w
    niedzielę - z lenistwa.
    pozdr
    Tomek

  • 6. Data: 2003-10-28 22:46:05
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Hraba" <h...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > każdy rozpoczynając pracę, zwłaszcza w supermarketach wie czego się
    > spodziewać. i nie ma przebacz taka praca. a ja lubi i robię zakupy w
    > niedzielę - z lenistwa.

    Jest faktem, ze duzo osob pracuje do pozna w nocy i jedynie sobota-niedziela
    to szansa na "rodzinne zakupy"

    ciekawy jestem, ( nie zwracalem uwagi jak bylem) jak w innych krajach poza
    niemcami jest z handlem w niedziele?
    Bo tam, to ta uwaga o "tureckich sklepach" nieprzyjemnie mi sie skojarzyla z
    "zydowskimi sklepami", ktore faktycznie byly czynne w niedziele, poniewaz
    zydzi maja dzien swiateczny w sobote. Czy z tego nie bieze sie niemiecka
    pogarda do handlu w niedziele? Bo chyba nie z religijnosci?

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 7. Data: 2003-10-28 23:22:40
    Od: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>

    Jakub Zysnarski <a...@n...koncu.postu> wrote:

> [...]
    > wyższe niż gdzie indziej na zasadzie, "jeśli przeżyjesz bez tego - nie

    Niemcy zawsze byli dziwni. Za to w tej wyśnionej przez masę ludzi Nowej
    Zelandii sklepy są czynne wtedy, gdy ludzie chcą kupować - w centrum
    rozrywkowym miasta sklepy ze szmatami dla młodzieży są czynne do 11, 12
    wieczorem - wtedy, gdy potencjalni kupcy wychodzą z kina czy udają się
    do knajpy. I to ma sens.

    a. (pracuję od rana do wieczora, to kiedy mam robić zakupy, jak nie w
    weekendy?)

  • 8. Data: 2003-10-28 23:38:46
    Od: "GideoN" <g...@n...org>

    No wiesz jakbym pracowal jak niemcy tylko 4 dni w tygodniu a nie jak
    niektorzy Polacy po 6 dni od rana do wieczora, to tez bym nie musial jezdzic
    do sklepu w Niedziele.
    A tak abstrakujac od tematu niedzieli, to kurde najwiecej (godzinowo)
    pracujemy z tych krajow unijnych i mamy najmniej swiat, a wszyscy tak
    biadola w tej TV ze ciagle jakis dlugi weekend itd....

    --

    GideoN

  • 9. Data: 2003-10-29 01:51:10
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "GideoN" <g...@n...org> wrote in message
> [...]
    > pracujemy z tych krajow unijnych i mamy najmniej swiat, a wszyscy tak
    > biadola w tej TV ze ciagle jakis dlugi weekend itd....

    Pewny jestes? Na pewno? A jak wyobrazasz sobie poczatek maja? Ile dni
    wolnych 1, 2 moze 3? W Holandii jest ich 0.

    W te wszystkie dlugie weekendy ktore widze w polskie TV ja zazwyczaj
    pracuje, no chyba ze akurat wziolem urlop.

    Misiek

    P.S. A miedzy Swietami B.Narodzenia i nowym rokiem to idziemy do pracy czy
    nie? Bo ja zawsze.

  • 10. Data: 2003-10-29 04:11:55
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 28 Oct 2003 23:46:05 +0100
    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    > ciekawy jestem, ( nie zwracalem uwagi jak bylem) jak w innych krajach
    > poza niemcami jest z handlem w niedziele?

    w USA weekend to najlepsze dni handlowe - zawsze dziskie tlumy i
    zwiekszona obsluga.

    w dni codzienne ledwie sie tam ktos snuje.

    to w Polsce stalo wszystko na glowie - bo ludzie zakupy, urzedy itp.
    sprawy zalatwiali zawsze w godzinach pracy.
    (za komuny).

> [...]
    > niedziele, poniewaz zydzi maja dzien swiateczny w sobote. Czy z tego
    > nie bieze sie niemiecka pogarda do handlu w niedziele? Bo chyba nie z

    Bawaria jest landem katolickim i tam dziwacznie jest.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun