PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca zdalna - zlecenie - wynagrodzenie

  • 1. Data: 2003-10-28 18:19:52
    Temat: Praca zdalna - zlecenie - wynagrodzenie
    Od: "Bartek" <c...@W...pl>

    Dostałem zlecenie wykonania strony internetowej.
    Interesuje mnie w jaki sposób należy sie dogadać ze zleceniodawcą aby nie
    narobić sie za darmo tzn. nie dać się oszukać.

    Bardzo prosze o pomoc !

    Pozdrawiam
    Bartek.

  • 2. Data: 2003-10-28 18:50:11
    Temat: Re: Praca zdalna - zlecenie - wynagrodzenie
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Interesuje mnie w jaki sposób należy sie dogadać ze zleceniodawcą aby nie
    > narobić sie za darmo tzn. nie dać się oszukać.
    masz kilka możliwości:
    1. spisać umowę, np umowę-zlecenie, umowę o dzieło itp. przy takim
    rozwiązaniu masz zapis formalny co jest do wykonania i za ile
    2. możesz się umówić "na gębę", ja przy takim rozwiązaniu po wstępnie
    zatwierdzonym projekcie (mocno zbliżonym do robienia www) od razu biorę
    zaliczkę w wysokości połowy umówionej kwoty

    oczywiście jak robisz komus stronę www, to wystawiasz ją na zewnątrz pod
    swoim adresem, zlecający może zobaczyć postęp prac itp. I dopóki ci nie
    zapłaci, nie ma serwisu u siebie na stronie. A czy zapłaci... sam wyczuj go
    na ile jest konkretny. powodzenia!

    > Pozdrawiam
    > Bartek.
    gromax

  • 3. Data: 2003-10-30 18:59:10
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik gromax napisał, Dnia 03-10-28 19:50:
    od razu biorę
    > zaliczkę w wysokości połowy umówionej kwoty

    Ja w kwestii formalnej, Ty to chyba raczej zadatek bierzesz. Zaliczka to
    jest na zakup materiałów, czy też pokrycie innych kosztów, które
    wykonawca musi ponieść przed wykonaniem zlecenia, a jeśli nie było
    kosztów a klient zrezygnował, to musisz mu ją zwrócić.
    Od zabezpieczania się przed nierzetelnością/rezygnacją klienta jest
    zadatek, tylko, że uwaga, w przypadku zadatku jeśli zrezygnujesz ze
    zlecenia to musisz oddać dwukrotność.

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl