PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy pracownik może się zwolnić ze skutkiem natychmiastowym?

  • 1. Data: 2003-08-11 17:27:23
    Temat: czy pracownik może się zwolnić ze skutkiem natychmiastowym?
    Od: "wojtuś" <w...@p...onet.pl>

    Mam ten sam problem. Z tym, że obowiązuje mnie miesiąc wypowiedzenia.Za kilka
    dni wyjeżdżam z kraju i mam zamiar nie wrócić. Pracodawca o moim postanowieniu
    jeszcze nic nie wie. Jak moge to rozwiązać? Czy pracownik może złożyć
    wymówienie ze skutkiem natychmiastowym, tak jak to czynią często pracodawcy?

  • 2. Data: 2003-08-11 17:44:27
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

> [...]
    > jeszcze nic nie wie. Jak moge to rozwiązać? Czy pracownik może złożyć
    > wymówienie ze skutkiem natychmiastowym, tak jak to czynią często
    Normalnie umowy o pracę nie rozwiązuje się natychmiast. Taki tryb
    rozwiązania umowy normują par.52 KP dla pracodawcy i 54 dla pracownika.

  • 3. Data: 2003-08-11 18:21:58
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > wymówienie ze skutkiem natychmiastowym, tak jak to czynią często pracodawcy?

    Witam
    Proponuję rozwiązać umowę o pracę na mocy porozumienia stron o ile się zgodzi
    na to pracodawca. Wtedy możecie uzgodnić dowolny termin roziwązania umowy.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-08-12 06:28:22
    Od: "Sharq" <s...@p...com>

    Witam

    jesli masz kilkanascie dni urlopu nie powinienes miec problemu. W mysl
    nowego KP jestes zobowiazany wykorzystac biezacy urlop (ale nie zalegly,
    chyba ze sam zdecydujesz sie na to) w okresie wypowiedzenia. Jesli mimo
    wszystko pozostanie kilka dni obowiazku swiadczenia pracy zawsze mozesz
    porozmawiac z pracodawca aby zwolnil cie z tego obowiazku (swiadczenia
    pracy)

    pozdrawiam
    s...@p...com

  • 5. Data: 2003-08-13 15:37:59
    Od: "Adik" <m...@o...pl>

    Hej
    Który artykuł to reguluje, tzn obowiązek wykorzystania urlopu w trakcie
    okresu wypowiedzenia???

    Pozdrawiam