PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie, co dalej (ZUS,ciąża) ?

  • 1. Data: 2003-08-11 18:10:17
    Temat: Wypowiedzenie, co dalej (ZUS,ciąża) ?
    Od: "Paweł Burdziakowski <speCyfick>" <s...@i...pl>

    Witam,

    ..."Mam kilka pytań odnośnie procedury wypowiedzenia umowy o prace na czas
    nie określony.

    Okres wypowiedzenia mija 30 września:
    1. Czy jesli pójde na zwolnienie lekarskie przed 30 wrzesnia to czy okres
    wypowiedzenia konczy sie normlanie 30 wrzesnia czy dopiero wtedy kiedy wroce
    ze zwolniena lekarskiego?
    2. Czy jesli bede na zwolnieniu lekarskim np. 2,5 miesiaca po 30 wrzesnia i
    okaze sie ze jestem w ciazy to co? Czy bedzie to traktowane tak jakbym
    przedstawila zaswiadczenie o ciazy przed dniem wypowedzenia?
    3. Co bedzie gdy bedac na zwolnieniu lekarkim po okresie wypowiedzenia
    (ciaglosc) okaze sie ze jestem w ciazy i przedstawie ZUS-owi zaswiadczenie
    ze jestem w ciazy, czy nadal bede otrzymywac pieniadze? Jakie? Skąd? Czy cos
    mi sie nalezy?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    Asia ..."

    PS> Maila i pytania przekazuje za kogoś kogo bardzo to interesuje.
    Pozdrawiam <speCyfick>

  • 2. Data: 2003-08-18 08:52:53
    Temat: Re: Wypowiedzenie, co dalej (ZUS,ciąża) ?
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > ze jestem w ciazy, czy nadal bede otrzymywac pieniadze? Jakie? Skąd? Czy cos

    Ad. 1 kończy się z dniem 30.09. ale jeżeli będziesz nadal chora otrzymasz
    zasiłek chorobowy
    Ad. 2 z art.177 par.1 kp wyraźnie wynika ,ze w momencie wypowiedzenia lub
    rozwiązania umowy o pracę musisz być w ciąży aby te zdarzenia nie nastąpiły po
    prostu pracodawca musi o tym wiedzieć. Przypadek omawiany przez Ciebie nie
    kwalifikuje się.
    Ad 3 nic się nie dzieje chyba ,że będziesz chora to będziesz otrzymywała
    zasiłek chorobowy do wyczerpania okresu zasiłkowego jak urodzisz dziecko w
    okresie zasiłkowym wtedy otrzymasz zasiłek macierzyński- zapytaj jeszcze w ZUS.
    A tak całkiem na marginesie nie kombinuj ,tylko jak jesteś w ciąży to
    przedstawiaj zaświadczenie i wtedy jest wszystko prosta. Pozdrawiam.