PracaGrupypl.praca.dyskusje › co robi informatyk?

  • 21. Data: 2006-11-14 19:08:15
    Temat: Re: co robi informatyk?
    Od: Łukasz <s...@e...dyndns.org>

    Użytkownik "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> napisał w wiadomości
    news:ejd2ok$quv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Gdyby to było takie proste :) właśnie najcenniejszy jest informatyk który
    > zna się na tym wszystkim.

    :)
    taki jest poszukiwany przez kazdego pracodawce
    tylko ze on nie istnieje

    --
    lukasz

  • 22. Data: 2006-11-14 19:36:07
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Kurciok wrote:

    > Gdyby to było takie proste :) właśnie najcenniejszy jest informatyk
    > który zna się na tym wszystkim.

    Co do Twojej wypowiedzi przypomina mi się felietonista w SDJ
    (dawny Software 2.0) i jego opis w stopce artykułów:

    "Z zainteresowaniem przygląda się rozwojowi technologii IT,
    dawno już straciwszy nadzieję, że jest w stanie ogarnąć tą
    dziedzinę wiedzy."

    Wszystko na temat :)

  • 23. Data: 2006-11-14 20:01:21
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

    > Nie ma takich :) To tak jakby ten wspomniany lekarz miał wszystkie
    > specjalizacje.

    Informatycy którzy znają się i na programowaniu i na administrowaniu i na
    prowadzeniu projektów (analityk itd.) i na bazach danych i na sieciach i
    dupeciach są. IMHO takimi cechami powinien dysponowac dobry kierwonik
    projketu bo jego zadaniem jest ogarnąć cały projekt. Ale rzecz jasna
    wszystkiego wiedzieć nie można, ale przynejmniej powinno się wiedzieć czego
    się nie wie :).

    A porównanie do lekarzy nie jest zbyt dobre bo lekarze o różnych
    specjalizacjach nie pracują razem i nie mają okazji się uczyć od siebie
    wzajemnie i raczej nie mają takiej potrzeby.

  • 24. Data: 2006-11-14 20:05:43
    Od: fkd <fkd_@_o2.pl>

    r...@t...pl napisał(a):
    > CZEŚĆ
    > Co tak naprawde robi informatyk i na czym polega jego praca??

    Zajmuje sie wieloma rzeczami - często niezgodnymi z tym, czym powinien
    się zajmować, czyli:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Informatics
    http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science
    http://en.wikipedia.org/wiki/Software_engineering
    http://en.wikipedia.org/wiki/Software_development
    http://en.wikipedia.org/wiki/Information_technology
    http://en.wikipedia.org/wiki/Database
    etc.

    W ogólności softwarem i przetwarzaniem danych.

    Jaka jest rzeczywistość ? Wielki burdel - nawet na polskiej wikipedii,
    gdzie nie ma poprawnie zdefiniowanych haseł dotyczących informatyki.

    Tutaj znajdziesz moją wypowiedź sprzed jakiegoś roku, na temat
    połączenia informatyk+sieci:

    http://42.pl/u/nED

    Marcin.

  • 25. Data: 2006-11-15 06:44:31
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Łukasz napisał(a):

    > ogolnie ludzie z dana specjalnoscia nie lubia jak sie do nich mowi
    > "informatyk",

    Zawsze to lepsze niż "komputerzysta" :-)

    zch

  • 26. Data: 2006-11-15 07:11:04
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Kurciok napisał(a):
> [...]
    > projketu bo jego zadaniem jest ogarnąć cały projekt. Ale rzecz jasna
    > wszystkiego wiedzieć nie można, ale przynejmniej powinno się wiedzieć czego

    jasne. znać się a być specjalistą to jest dość duża różnica. a słyszałem
    o przypadkach analityków którzy nie mieli pojęcia o programowaniu.

    > A porównanie do lekarzy nie jest zbyt dobre bo lekarze o różnych
    > specjalizacjach nie pracują razem i nie mają okazji się uczyć od siebie
    > wzajemnie i raczej nie mają takiej potrzeby.

    a toś dopiero wypalił. a przy stole operacyjnym jak spotykają sie
    chirurdzy, anestezjolodzy, i w zależności od projektu ( operacji )
    lekarze innych specjalizacji.

  • 27. Data: 2006-11-15 08:07:31
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    r...@t...pl napisał(a):
    > CZEŚĆ
    > Co tak naprawde robi informatyk i na czym polega jego praca??

    Na poprawianiu tego, co zepsuli "informatycy" i pisaniu blogów:

    http://ejdzej.blog.pl/archiwum/index.php?nid=4875785

    ;)

    ch.

  • 28. Data: 2006-11-15 10:51:09
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

    > jasne. znać się a być specjalistą to jest dość duża różnica. a słyszałem o
    > przypadkach analityków którzy nie mieli pojęcia o programowaniu.

    To się nawet często zdarza. Co nie znaczy że to dobrze. A specjalistą z
    informatyki spokojnie można być z tych wszystkich kierunków które wymieniłem
    (może nie tak dobrym jak taki specjalista specjalista ale tak samo
    produktywnym w 99% przypadków).

    > a toś dopiero wypalił. a przy stole operacyjnym jak spotykają sie
    > chirurdzy, anestezjolodzy, i w zależności od projektu ( operacji ) lekarze
    > innych specjalizacji.

    Spotykać się a wymieniać obowiązkami to co innego.

  • 29. Data: 2006-11-15 11:56:53
    Od: "Blazej Czeladzki" <bczeladz[i-to-tez]@[wytnij-to-razem-z-nawiasem]wsb-nlu.edu.pl>

    Użytkownik <r...@t...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > CZEŚĆ
    > Co tak naprawde robi informatyk i na czym polega jego praca??

    Informatyk jest osobą, która zlikwiduje problem, o którym nie wiedziałeś, w
    sposób którego nie zrozumiesz.

    --
    Pozdrawiam:

  • 30. Data: 2006-11-15 16:24:12
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    r...@t...pl napisał(a):

    > CZE=A6=C6
    > Co tak naprawde robi informatyk i na czym polega jego praca??

    Nalewa benzyne do samochodu programisty - pytaj na stacjach Orlen :P
    Jarod