PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czestotliwość wypłaty wynagrodzenia

  • 1. Data: 2006-11-14 08:10:26
    Temat: Czestotliwość wypłaty wynagrodzenia
    Od: "drab" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Pracodawca (Agencja Pracy Tymczasowej) zatrudnia pracowników na umowę

    tymczasową w okresach 5 lub 7 dniowych. Czy Pracodawca może
    wypłacać wynagrodzenie jeden raz w miesiącu zakładając, iż nie ma

    przerw w zatrudnieniu, tzn na bieżąco przedłuża umowę na kolejny
    tydzień lub wariant drugi dla umowy 5 dniowej - 5 dni pracy na umowę,

    dwa dni bez umowy po których znów jest zatrudniany na 5 dni
    roboczych.

    Proszę o odpowiedź kierując się "dobrem" pracodawcy.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2006-11-14 09:07:29
    Temat: Re: Czestotliwość wypłaty wynagrodzenia
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    pracodawca ma miesięczny okres rozliczeniowy i w trakcie takiego miesiąca
    dany pracownik przepracował X godzin po Z stawce. Miesiąc sie kończy, dział
    płac robi obliczenie X * Z i masz wynik brutto....

    którego elementu nie rozumiesz?

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 3. Data: 2006-11-14 09:13:35
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 14-11-2006 o 10:07:29 grom@x <gromax@_usun_to_.interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > miesiąca dany pracownik przepracował X godzin po Z stawce. Miesiąc sie
    > kończy, dział płac robi obliczenie X * Z i masz wynik brutto....

    Przecież on pracuje w APT (agencji pracy tymczasowej). Jestem ciekaw, czy
    legalne jest wypłacenie kasy na początku grudnia pracownikowi APT
    zatrudnionemu w okresie 25.10-3.11.

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 4. Data: 2006-11-14 10:22:32
    Od: herakles <h...@b...pl>

    drab wrote:

> [...]
    > roboczych.
    >
    > Proszę o odpowiedź kierując się "dobrem" pracodawcy.

    Oj wydaje mi się, że możesz dochodzić swoich praw w SP, tzn jeśli to są
    umowy o pracę, bo 3 umowa na czas określony jest z automatu umową na czas
    nieokreślony o ile mnie pamięć nie myli. Tzn popracuj tam rok, a potem ich
    ścigniesz za urlop i łikendy i święta.

  • 5. Data: 2006-11-14 10:43:00
    Od: "drab" <d...@p...onet.pl>

    z tego co mi wiadomo APT rządzą innymi prawami, tzn możliwe jest
    więcej umów i nie ma obowiązku zatrudniania na stałe po "drugiej"

  • 6. Data: 2006-11-14 10:47:34
    Od: "drab" <d...@p...onet.pl>

    >Jestem ciekaw, czy
    > legalne jest wypłacenie kasy na początku grudnia pracownikowi APT
    > zatrudnionemu w okresie 25.10-3.11.

    no właśnie też jestem ciekawy.
    Pracodawca Użytkownik (PU) rozlicza się z APT w systemie dwu lub 4
    tygodniowym. Więc chyba naturalne jest, że należy poczekać na
    potwierdzenie wykonania pracy od PU i dopiero wtedy po naliczeniu
    wynagrodzenia wypłacić pracownikowi tymczasowemy należne
    wynagrodzenie. Jednakże obowiązuje chyba ograniczenie z Kodeksu
    Pracy, który mówi, że najpozniej do 10 dnia kolejnego miesiąca
    można wypłacać "zaległe" wynagrodzenie. Czy dobrze rozumuje?

  • 7. Data: 2006-11-14 11:01:46
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 14-11-2006 o 11:47:34 drab <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Pracy, który mówi, że najpozniej do 10 dnia kolejnego miesiąca
    > można wypłacać "zaległe" wynagrodzenie. Czy dobrze rozumuje?

    Pracownika nie musi i nie powinno obchodzić, co jest napisane w umowie
    miedzy PU i APT.