PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciagłóść pracy

  • 1. Data: 2006-10-18 21:38:46
    Temat: ciagłóść pracy
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    z nowym pracodawca bede podpisywac umowe 6-go listopada
    kiedy zlozyc staremu pracodawcy zeby byla ciaglosc (okres wypowiedzenia
    2-tygodniowy)?
    19 czy 20 -go a moze w nastepny poniedzialek?

    nie wiem czy ciaglosc sie do czegos liczy. bo naprzyklad jak zloze
    wyp[owiedzenie jutro tj.19-go to stara umowa bedzie obowiazywac do 4
    listopada a nowa podpisze 6-go, wiec jeden dzien przepadnie, ale nie wiem
    czy to ma jakies znaczenie.

  • 2. Data: 2006-10-19 14:08:29
    Temat: Re: ciagłóść pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 18 Oct 2006 23:38:46 +0200, "rs" <r...@w...pl>
    zakodował:

    >z nowym pracodawca bede podpisywac umowe 6-go listopada
    >kiedy zlozyc staremu pracodawcy zeby byla ciaglosc (okres wypowiedzenia
    >2-tygodniowy)?
    >19 czy 20 -go a moze w nastepny poniedzialek?

    Gdybyś miał dwutygodniowy okres wypowiedzenia (a nie masz) musiałbyś
    złożyć wypowiedznie najpóźniej jutro.

    >nie wiem czy ciaglosc sie do czegos liczy. bo naprzyklad jak zloze

    Nie ma czegoś takiego.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-10-19 21:11:25
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    > Pięknego dnia Wed, 18 Oct 2006 23:38:46 +0200, "rs" <r...@w...pl>
    > zakodował:

    > Gdybyś miał dwutygodniowy okres wypowiedzenia (a nie masz) musiałbyś
    > złożyć wypowiedznie najpóźniej jutro.

    na umowie mam

    wiec co zrobic zeby do 4 listopada nie pracowac w tej firmie?

  • 4. Data: 2006-10-19 22:03:47
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: rs [Thu, 19 Oct 2006 23:11:25 +0200]:

    > na umowie mam
    > wiec co zrobic zeby do 4 listopada nie pracowac w tej firmie?

    Złożyć jutro.
    Dżinks polega na tym, że warunki na umowie nie mogą być mniej
    korzystne od tych z KP - ale *dla pracownika*. Skoro więc ty,
    jako tenże pracownik, uznajesz zapis umowy za korzystniejszy
    niż regulacje KP, to umowa obowiązuje.

    Ot, taki przykład równego traktowania obu stron prze KP... :)

    Kira

    --
    /(o\ http://kira.kameleon.net.pl :: http://cyber-girl.net
    \o)/ :: GG 1565217 :: I am what I am, I do what I want ::

  • 5. Data: 2006-10-20 04:20:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 20 Oct 2006 00:03:47 +0200, Kira
    <c...@e...wytnij.pl> zakodował:

    >Złożyć jutro.

    Na 99% pracodawca wtedy wygra w sądzie.

> [...]
    >korzystne od tych z KP - ale *dla pracownika*. Skoro więc ty,
    >jako tenże pracownik, uznajesz zapis umowy za korzystniejszy

    To nie tak działa. Dany zapis albo od początku jest ważny, albo nie.
    Nie rozpatruje się tego z perspektywy konkretnej sytuacji. W momencie
    podpisywania umowy dłuższy okres wypowiedzenia jest korzystniejszy dla
    pracownika, więc zapis od początku był nieważny.

  • 6. Data: 2006-10-20 06:30:07
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Kira napisał(a):
> [...]
    > korzystne od tych z KP - ale *dla pracownika*. Skoro więc ty,
    > jako tenże pracownik, uznajesz zapis umowy za korzystniejszy

    Nie masz racji.Patrz post Kaizen-a. Nie ma czegoś takiego jak ciągłość
    pracy.

  • 7. Data: 2006-10-20 10:09:06
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Kaizen [Fri, 20 Oct 2006 06:20:05 +0200]:

    > To nie tak działa. Dany zapis albo od początku jest ważny, albo nie.

    Aż sobie odczekałam do dzisiaj i zadzwoniłam do kumpla, który się tak
    z pracy zwalniał. Wiedział że będzie musiał w perspektywie roku z kraju
    wyjechać i na zebranie się będzie miał 2 tygodnie - dlatego w umowie
    miał tygodniowe wypowiedzenie. Jak już przyszło co do czego, to się
    pracodawcy nie spodobał termin. Ale sąd jakoś jednak uznał, że zapis
    w umowie ze względu na okoliczności był korzystniejszy dla pracownika
    niż przepisy KP. Czyli widać orzecznictwo różne bywa.

    Kira

  • 8. Data: 2006-10-20 10:36:46
    Od: "Rico" <r...@a...pl>

    Ciaglosc d...py? hahaha
    Moj penis to ma roboty a roboty hahaha

  • 9. Data: 2006-10-20 15:08:08
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 20 Oct 2006 12:09:06 +0200, Kira
    <c...@e...wytnij.pl> zakodował:

> [...]
    >w umowie ze względu na okoliczności był korzystniejszy dla pracownika
    >niż przepisy KP. Czyli widać orzecznictwo różne bywa.

    No, w takiej sytuacji faktycznie taki zapis od początku, w momencie
    podpisywania umowy, mógł być lepszy dla pracownika.

  • 10. Data: 2006-10-21 13:55:56
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:

    > Pięknego dnia Wed, 18 Oct 2006 23:38:46 +0200, "rs" <r...@w...pl>
    > zakodował:

    > Gdybyś miał dwutygodniowy okres wypowiedzenia (a nie masz) musiałbyś

    skad wiesz ze nie ma? moze ma umowe na czas okreslony z 2tyg okresem
    wypowiedzenia?

    pozdr