PracaGrupypl.praca.dyskusje › bardzo nietypowe pytanie

  • 1. Data: 2007-10-30 15:45:48
    Temat: bardzo nietypowe pytanie
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

    witam
    Osoba była zatrudniona jako referent, jak wygląda sytuacja z
    "dyskryminacją". Chodzi o to, że ta praca ma być wykonywana zawsze po
    południu (np. 13-21 lub 16-24) bez żadnej dopłaty i bez możliwości zmiany
    godzin pracy. W chwili podpisywania umowy o pracę, godziny pracy nie były
    ustalone.
    Chodzi o to, że w tym biurze jest zatrudninych jako referenci wiele osób ale
    tylko ta jedna osoba musi świadczyć pracę po południu/wieczorami.

    Jak to widzicie.
    Czy taki pracodawca może nakazać takiemu pracownikowi przyjście do pracy raz
    w miesiącu w sobotę rano na godz. 8, bo z tego co wyczytałem wtedy są
    nadgodziny, jako, ze została przekroczona "dobowa norma odpoczynku
    pracownika". Czy można się domagać w takiej sytuacji zapłaty za nadgodziny?

  • 2. Data: 2007-10-30 22:40:17
    Temat: Re: bardzo nietypowe pytanie
    Od: aa <a...@a...pl>

    mietek wrote:
> [...]
    > nadgodziny, jako, ze została przekroczona "dobowa norma odpoczynku
    > pracownika". Czy można się domagać w takiej sytuacji zapłaty za nadgodziny?

    Możesz jeszcze raz tym razem po polsku?

    Jeśli chodzi Ci o określenie godzin pracy dla jednej jedynej osoby w
    całej firmie na 13-21 czy 16-24? tak, może. Czy może żądać przyjścia w
    soboty? oczywiście. Pod warunkiem nie przekroczenia limitów czasu pracy.

    Czas i miejsce pracy powinny być w umowie. Jak osobnik nie uważał co
    podpisuje to niech osobnik teraz nie płacze. Teraz to można jedynie
    aneks do umowy pisać.

  • 3. Data: 2007-10-30 22:55:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fg7jj5$lrt$1@news.lublin.pl mietek <n...@o...pl>
    pisze:

    Niech ci ktoś pomoże sklecić pytanie logicznie i z zachowaniem podstawowych
    zasad języka polskiego.

    --
    Jotte