PracaGrupypl.praca.dyskusje › Freelancing - jakie doświadczenia?

  • 1. Data: 2007-10-29 23:40:07
    Temat: Freelancing - jakie doświadczenia?
    Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to>

    Mam zamiar zostać freelancerem w dziedzinie programowania, jednak koszty
    tego są zniechęcające. Po pierwsze trzeba nabyć kompilator, a na przykład
    Delphi to wydatek paru tysięcy złotych

  • 2. Data: 2007-10-29 23:47:21
    Temat: Re: Freelancing - jakie doświadczenia?
    Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to>

    Użytkownik "Sakujami" <s...@n...gmail.to> napisał w wiadomości
    > tego są zniechęcające. Po pierwsze trzeba nabyć kompilator, a na przykład

    W ostateczności, choćby na początku można uzyć kompilatora darmowego, ale
    czy ktoś kto prowadzi taką działalność musi się liczyć z tym, że mam mieć
    wszystkie programu legalne?

  • 3. Data: 2007-10-30 06:14:53
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > W ostateczności, choćby na początku można uzyć kompilatora darmowego, ale
    > czy ktoś kto prowadzi taką działalność musi się liczyć z tym, że mam mieć
    > wszystkie programu legalne?

    To myslenie prowadzące do nikąd. Najbardziej elementarna zasada biznesu jest
    taka że jak się chce zarabiac to trzeba inwestować.
    4-9 tys zł z delphi to inwestycja która może zrócic się po miesiącu lub
    dwóch. Jeżeli cię na to nie stać -daj sobie spokój.
    Zleceniodawców nie iteresuje czy pracujesz na legalnym sofcie. Między innymi
    właśnie po to kupują outsourcing aby nie inwestować w coś co nie jest ich
    biznesem.
    Organizacja tego to Twój problem, ale pamiętaj konkurencja nie śpi i może ci
    radośnie nasłać BSA z policją.
    Zawsze możesz zapłacić za kompilację kodu komus kto ma legalny kompilator.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2007-10-30 07:17:18
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Sakujami porozsypywal nastepujace haczki:
    > Mam zamiar zostać freelancerem w dziedzinie programowania, jednak koszty
    > tego są zniechęcające. Po pierwsze trzeba nabyć kompilator, a na
    > przykład Delphi to wydatek paru tysięcy złotych

    To poszukaj darmowych kompilatorow i problem z glowy.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-10-30 07:26:16
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

> [...]
    > tego są zniechęcające. Po pierwsze trzeba nabyć kompilator, a na przykład

    Hm... to, zdaje mi się, najmniejszy problem. W kilka mc-y się zwróci spokojnie.
    Inna sprawa, że takie Delphi to raczej niezbyt rozwojowa platforma.

    Ważniejszy jest rozwój!!! Jeśłi nigdy nie programowałeśw grupie,
    to jako freelancer zabrniesz w ślepy zaułek. Kontakty z ludźmi z branży
    to podstawa.

    Po trzecie: dobry programista zarabia kilka tys. zł miesięcznie w dobrych firmach.
    Nie piszę tu o bardzo dobrych programistach. Freelancer pracuje często z doskoku,
    a finalnie i tak związuje się z jedną czy dwoma dużymi firmami, które mu podzlecają
    robotę
    bo on jest dla nich TAŃSZY niż zatrudnienie własnego pracownika!

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-10-30 07:49:32
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 30 Paź, 00:40, "Sakujami" <s...@n...gmail.to> wrote:
    > Mam zamiar zostać freelancerem w dziedzinie programowania, jednak koszty
    > tego są zniechęcające. Po pierwsze trzeba nabyć kompilator, a na przykład
    > Delphi to wydatek paru tysięcy złotych

    Mam wrazenie, ze zabrales sie do sprawy od konca. Najpierw powinienes
    zakrecic sie za zleceniami, a dopiero po ich zdobyciu warto
    zainwestowac w narzedzia.

    Swoja droga, kiepska wybrales technologie. Delphi to umierajaca
    technologia, przede wszystkim koncepcyjnie. Obecnie aplikacje tworzy
    sie glownie jako web-based, a Delphi byl projektowany do nieco innych
    zastosowan. Rekomenduje zainteresowanie sie .NET, J2EE, PHP, Perl,
    Ruby on Rails, itp. Do tego oczywiscie (X)HTML, JS/AJAX, CSS, itp.
    Konieczna jest rowniez znajomosc SQL w roznych dialektach (MySQL,
    PostgreSQL, Oracle, MSSQL), bardzo przydatny jest tez XML. Przy
    okazji, do wiekszosci w/w technologii mozesz uzywac w pelni darmowych
    narzedzi.

    Druga sprawa - co umiesz - zeby zdobywac zlecenia, warto miec jakies
    portfolio. Masz jakies komercyjne - i to takie, ktorym nie wstyd sie
    pochwalic?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2007-10-30 09:10:49
    Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to>

    Użytkownik "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> napisał w
    wiadomości news:fg6i6r$4gn$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > radośnie nasłać BSA z policją.
    > Zawsze możesz zapłacić za kompilację kodu komus kto ma legalny kompilator.

    Tego się obawiam, że nie wystarczy tylko legalny kompilator a mogą sie
    przyczepić gdy będzie cokolwiek mniej legalnego. Nie tylko
    Windows,office,legalny TotalCommander ale nie mógłbym miec ani jednej rzeczy
    z której nie mógłbym się wytłumaczy , chociażby utworu mp3. Może już raczej
    opłacałoby się założyc jednoosobową firmę, kupić jeszcze jeden komputer,
    nowy Windows,kompilator i wszystko miec w 100 % legalne. Wtedy moze kontrola
    dotyczyła by tylko tego kompa a nie tego co mam prywatnie u siebie

  • 8. Data: 2007-10-30 09:16:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Sakujami pisze:
> [...]
    > jeden komputer, nowy Windows,kompilator i wszystko miec w 100 % legalne.
    > Wtedy moze kontrola dotyczyła by tylko tego kompa a nie tego co mam

    A co za problem jest miec wszystko legalne?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2007-10-30 09:21:40
    Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > Swoja droga, kiepska wybrales technologie. Delphi to umierajaca
    > technologia, przede wszystkim koncepcyjnie. Obecnie aplikacje tworzy
    > sie glownie jako web-based, a Delphi byl projektowany do nieco innych

    Zgoda że web-based,PHP,Net są bardzo modne, nie znaczy to że należy od razu
    ulegac modzie, Kiedyś Borland wymyślił naprawde niezłą rzecz jak Kylixa pod
    Linuxa, co pozwalało tworzyć jeden program , który mogł byc kompilowany
    jednoczesnie pod Windows jak i pod Linuxa, potem jednak uległ modzie na NET.

  • 10. Data: 2007-10-30 09:25:57
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    glos napisał(a):

> [...]

    > sie glownie jako web-based, a Delphi byl projektowany do nieco innych
    > zastosowan. Rekomenduje zainteresowanie sie .NET, J2EE, PHP, Perl,

    Najnowsze Delphi kompiluje pod .NET z tego co wiem. A mam wrażenie,
    że Delphi jest popularne wśród rodzimych producentów oprogramowania
    księgowego.

    A co do proponowanych przez Ciebie technologii - w PHP trzeba być naprawdę
    dobrym, żeby się wybić ponad głodowe stawki (tzn. żeby zarabiać > 2k na
    rękę). Perl to już niekoniecznie jest popularny na platformie web. :)
    Ruby w Polsce też nie ma za wielu zwolenników (niestety).

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl