PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie pracownika-umowa czas określony

  • 21. Data: 2007-06-10 20:23:49
    Temat: Re: Zwolnienie pracownika-umowa czas okre?lony
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 10 Jun 2007 22:06:05 +0200, "Natalia"
    <a...@g...pl> zakodował:

    Tak
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 22. Data: 2007-06-10 21:20:01
    Temat: Re: Zwolnienie pracownika-umowa czas określony
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f4hkcf$ehq$1@node1.news.atman.pl Zsuzsa <b...@a...su>
    pisze:

    > No to jakaś paronoja, powinno się tego zakazać, to szkodliwe jest
    Nie. Szkodliwy jest przede wszystkim pracodawca-bałwan, nie znający prawa
    pracy.
    Żeby jeździć autem trzeba zdać egzamin na prawko, żeby leczyć ludzi trzeba
    mieć dyplom lekarza, zeby uczyć trzeba mieć uprawnienia pedagogiczne itp.,
    itd.
    A żeby zatrudniać ludzi można być idiotą nie znającym prawa pracy - i to
    jest dopiero paranoja.
    Trzeba było zawrzeć umowę na czas nieokreślony albo na określony np. na 7
    m-cy i zamieścić klauzulę o 2-tyg. wypowiedzeniu.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-06-11 08:36:28
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > KP przewiduje taka forme zatrudnienia, jak umowa na okres probny;
    > moze byc zawarta z danym pracownikiem tylko raz i trwac do trzech
    > miesiecy; jezeli trwa powyzej dwoch tygodni, to czas wypowiedzenia
    > wynosi dwa tygodnie; i to jest wlasnie dosyc wygodne rozwiazanie
    > na okolicznosc poznania sie pracownika z pracodawca;

    chodzi o to, czy jeśli umowa o pracę, została zawarta na podstawie
    fałszywego oświadczenia, to czy można taką umowę uznać za nieważną?
    Kwalifikacje, co do których posiadania pracownik oszukał pracodawcę, były
    niezbędne do wykonywania obowiązków.

    A.

  • 24. Data: 2007-06-11 08:46:31
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-11 10:36 [asmira] napisał(a):

> [...]
    > fałszywego oświadczenia, to czy można taką umowę uznać za nieważną?
    > Kwalifikacje, co do których posiadania pracownik oszukał pracodawcę, były

    To przecież adasiek tłumaczy, że do sprawdzenia kwalifikacji jest okres
    próbny do 3 miesięcy. Każdy subiektywnie ocenia stan swojej wiedzy i
    może się tak zdarzyć że wyobrażenia stron co do wymaganego poziomu są
    rozbieżne. Kodeks daje pracodawcy prawo nie wierzyć w zapewnienia
    kandydata i narzędzie do sprawdzenia prawdziwości jego aplikacji. Jeśli
    pracodawca z niego nie korzysta to chyba nie jest wina kodeksu czy
    pracownika.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 25. Data: 2007-06-13 11:24:35
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > próbny do 3 miesięcy. Każdy subiektywnie ocenia stan swojej wiedzy i
    > może się tak zdarzyć że wyobrażenia stron co do wymaganego poziomu są

    A co w przypadku jeśli pracownik zataił, że zostało mu odebrane prawo
    wykonywania zawodu?

    A.

  • 26. Data: 2007-06-13 11:30:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1d025$466fd2c7$57ce1956$19009@news.chello.pl asmira
    <a...@p...onet.pl> pisze:

    > A co w przypadku jeśli pracownik zataił, że zostało mu odebrane prawo
    > wykonywania zawodu?
    Zakładając, że zataił utratę uprawnień wykonywania zawodu będącego
    przedmiotem umowy o pracę, to rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z winy
    pracownika.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2007-06-14 20:55:49
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się nad możliwością unieważnienia takiej umowy.

    A.