PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie pracownika-umowa czas określony

  • 11. Data: 2007-06-10 19:44:11
    Temat: Re: Zwolnienie pracownika-umowa czas określony
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    > trzeba będzie udowodnić lekarzowi popełnienie przestępstwa.

    Nie radziłbym iść tą scieżką

    Darek

  • 12. Data: 2007-06-10 19:46:42
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    > 31.08.2007), jest to jej pierwsza umowa u mnie i w ogóle.
    > Tej umowy nie można wypowiedzieć.

    No to jakaś paronoja, powinno się tego zakazać, to szkodliwe jest

    Darek

  • 13. Data: 2007-06-10 19:47:20
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    (...)
    Zatrudniając pracownika powinieneś wiedzieć jakie ma
    > kwalifikacje i dopasować do nich stanowisko, które proponujesz. Teraz
    > zostaje chyba tylko przesunąć do zajęć, w których będzie się mogła
    > realizować i dotrwać do końca umowy. A może się okaże w międzyczasie, że
    > jest doskonałym pracownikiem tylko na początku nie trafiliście oboje z
    > zakresem obowiązków ;-)

    A co zrobić w takiej sytuacji:
    osoba starająca się o pracę, wypisuje w CV, że posiada różne umiejętności.
    Po dwóch tygodniach pracy, kiedy dochodzi do sytuacji, że do wykonania pracy
    potrzebna jest ta umiejętność (wymieniona w ofercie pracy, a później podana
    w CV), pracownik jej nie posiada.

    A.

  • 14. Data: 2007-06-10 19:47:46
    Od: "Natalia" <a...@g...pl>

    A może się okaże w międzyczasie, że
    > jest doskonałym pracownikiem tylko na początku nie trafiliście oboje z
    > zakresem obowiązków ;-)

    Bardzo wątpie. Ale chyba przemęczę się juz do końca umowy.
    Dziękuję za odpowiedź.

  • 15. Data: 2007-06-10 19:50:24
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > Jak to? Nie można wypowiedziec takiej umowy w trybie wypowiedzenia?
    > To jakaś paranoja?

    To tylko polskie prawo

    "Art. 32.

    § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o pracę zawartą na:

    1) okres próbny,

    2) skreślony,

    3) czas nie określony.

    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu wypowiedzenia.

    Art. 33.

    Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą
    przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym
    wypowiedzeniem."

    Dalej jest już tylko o wypowiedzeniu umowy zawartej na okres próbny i na czas
    nieokreślony.

    MoJoRa

  • 16. Data: 2007-06-10 19:53:15
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "asmira" <a...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > że do wykonania pracy potrzebna jest ta umiejętność (wymieniona w
    > ofercie pracy, a później podana w CV), pracownik jej nie posiada.

    KP przewiduje taka forme zatrudnienia, jak umowa na okres probny;
    moze byc zawarta z danym pracownikiem tylko raz i trwac do trzech
    miesiecy; jezeli trwa powyzej dwoch tygodni, to czas wypowiedzenia
    wynosi dwa tygodnie; i to jest wlasnie dosyc wygodne rozwiazanie
    na okolicznosc poznania sie pracownika z pracodawca;

    jezeli kolega byl uprzejmy od poczatku podpisac czas okreslony na
    pol roku, to jest po prostu sam sobie winien;

    adas;

  • 17. Data: 2007-06-10 19:53:48
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    > To tylko polskie prawo

    Chore

    Darek

  • 18. Data: 2007-06-10 19:55:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 10 Jun 2007 21:36:47 +0200, "Zsuzsa" <b...@a...su>
    zakodował:

    >Jak to? Nie można wypowiedziec takiej umowy w trybie wypowiedzenia?
    >To jakaś paranoja?

    Nie, to normalne, że jak pracodawca potrzebuje pracownika na czas
    projektu czy określonego zadania to zawiera umowę na czas określony
    będący jednocześnie obustronną lojalką (ale ustawodawca przewiduje
    możliwość dla dłuższych, ponad sześciomiesięcznych umów, zawarcia
    klauzuli i umożliwienia ich wypowiedzenia).

    Dziwi u PRACODAWCY brak znajomości prawa - jak zatrudniasz to wypada
    wiedzieć, na co się decydujesz.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 19. Data: 2007-06-10 20:02:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 10 Jun 2007 21:46:42 +0200, "Zsuzsa" <b...@a...su>
    zakodował:

    >No to jakaś paronoja, powinno się tego zakazać, to szkodliwe jest

    Skoro nie wiedziałeś, na jaki okres potrzebujesz tego pracownika -
    trzeba było zawrzeć umowę na czas nieokreślony.

    Jeżeli chciałeś najpierw sprawdzić przydatność tej konkretnej osoby na
    tym konkretnym stanowisku - to trzeba było najpierw zawrzeć umowę na
    okres próbny.

    Jeżeli zawierasz umowy nie znając prawa regulującego je - to masz
    problem.

  • 20. Data: 2007-06-10 20:06:05
    Temat: Re: Zwolnienie pracownika-umowa czas okre?lony
    Od: "Natalia" <a...@g...pl>

    >(ale ustawodawca przewiduje
    > możliwość dla dłuższych, ponad sześciomiesięcznych umów, zawarcia
    > klauzuli i umożliwienia ich wypowiedzenia).

    Czyli teoretycznie: Gdyby przedłużyć umowę na czas okreslony (pół roku)
    aneksem o jeszcze np. 2 miesiące z klauzulą z możliwością dwutygodnionego
    wypowiedzenia, to wtedy można zwolnić takiego pracownika?