PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie pracownika-umowa czas określony

  • 1. Data: 2007-06-10 19:09:45
    Temat: Zwolnienie pracownika-umowa czas określony
    Od: "Natalia" <a...@g...pl>

    Witam,

    Muszę zwolnic pracownicę i chciałabym aby wszystko zostało załatwione jak
    należy.
    Dziewczyna na umowę na 1/2 etatu na czas okreslny (1.03.2007 - 31.08.2007),
    jest to jej pierwsza umowa u mnie i w ogóle.
    Zatrudniona jest jako sprzedawca jednak do sprzedazy potrzebna jest obsługa
    komputera, z która sobie kompletnie nie radzi, została nawet przesunięta do
    innego punktu, gdzie jest mniej pracy przy komputerze jednak dalej stanowi
    to dla niej problem. Ponadto nie jest wzorowym pracownikiem, zdarzają się
    różne inne uchybienia. Dodatkowo często jest na zwolnieniu chorobowym, a na
    100% nie choruje.
    Na jakiej podstawie mogę ją zwolnić jeżeli posiada umowę na pół roku?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-10 19:15:40
    Temat: Re: Zwolnienie pracownika-umowa czas określony
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    > Na jakiej podstawie mogę ją zwolnić jeżeli posiada umowę na pół roku?
    > Pozdrawiam

    Coś mi tu zalatuje złośliwością z twojej strony, no ale może się mylę
    Wystarczy wypowiedzieć umowę, 2 tygodnie wypowiedznie

    Darek

  • 3. Data: 2007-06-10 19:19:20
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-10 21:09 [Natalia] napisał(a):

    > Na jakiej podstawie mogę ją zwolnić jeżeli posiada umowę na pół roku?

    Tylko dyscyplinarnie albo za porozumieniem stron. Co do drugiego
    przypadku to pewnie będziesz miał problem (chyba, że się okaże, że
    pracownica męczy się z pracą podobnie jak praca z nią). Co do
    dyscyplinarki to nieradzenie sobie z komputerem nie jest wystarczającą
    przyczyną. Zatrudniając pracownika powinieneś wiedzieć jakie ma
    kwalifikacje i dopasować do nich stanowisko, które proponujesz. Teraz
    zostaje chyba tylko przesunąć do zajęć, w których będzie się mogła
    realizować i dotrwać do końca umowy. A może się okaże w międzyczasie, że
    jest doskonałym pracownikiem tylko na początku nie trafiliście oboje z
    zakresem obowiązków ;-)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 4. Data: 2007-06-10 19:20:34
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-10 21:15 [Zsuzsa] napisał(a):

    > Wystarczy wypowiedzieć umowę, 2 tygodnie wypowiedznie

    Jakaś podstawa prawna?

  • 5. Data: 2007-06-10 19:20:41
    Od: "Natalia" <a...@g...pl>

    > Coś mi tu zalatuje złośliwością z twojej strony, no ale może się mylę
    > Wystarczy wypowiedzieć umowę, 2 tygodnie wypowiedznie
    >
    > Darek

    Żadna złośliwość poprostu dziewczyna sie nie nadaje i ma znajomego pediatrę.
    Podobno umowy na czas określony do poł roku nie można wypowiedzieć...

  • 6. Data: 2007-06-10 19:23:50
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-10 21:20 [Natalia] napisał(a):

    > Podobno umowy na czas określony do poł roku nie można wypowiedzieć...

    Nie doczytałem o tym chorowaniu. Jeśli uda Ci się udowodnić za pomocą
    ZUS że pracownica uchyla się od świadczenia pracy za pomocą fikcyjnych
    chorób to jest to podstawa do dyscyplinarnego zwolnienia. Jednak w tym
    przypadku trzeba będzie udowodnić lekarzowi popełnienie przestępstwa.

  • 7. Data: 2007-06-10 19:36:00
    Od: "Natalia" <a...@g...pl>

    > Jeśli uda Ci się udowodnić za pomocą
    > ZUS że pracownica uchyla się od świadczenia pracy za pomocą fikcyjnych
    > chorób to jest to podstawa do dyscyplinarnego zwolnienia.

    Czy lekarz z ZUSu sprawdza pracownika w przypadku każdego zgłoszenia? Myślę,
    że to byłoby proste do udowodnienia.

    >Jednak w tym przypadku trzeba będzie udowodnić lekarzowi popełnienie
    >przestępstwa.

    Nie wiem czy warto robić takie zamieszanie.

  • 8. Data: 2007-06-10 19:36:47
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
    > Tylko dyscyplinarnie albo za porozumieniem stron.

    Jak to? Nie można wypowiedziec takiej umowy w trybie wypowiedzenia?
    To jakaś paranoja?

    darek

  • 9. Data: 2007-06-10 19:40:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 10 Jun 2007 21:09:45 +0200, "Natalia"
    <a...@g...pl> zakodował:

    >Dziewczyna na umowę na 1/2 etatu na czas okreslny (1.03.2007 - 31.08.2007),
    >jest to jej pierwsza umowa u mnie i w ogóle.

    Tej umowy nie można wypowiedzieć.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 10. Data: 2007-06-10 19:41:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 10 Jun 2007 21:15:40 +0200, "Zsuzsa" <b...@a...su>
    zakodował:

    >Wystarczy wypowiedzieć umowę, 2 tygodnie wypowiedznie

    Jak się nie znasz, to lepiej się nie odzywaj, bo możesz kogoś w
    poważne kłopoty wpakować.