PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych ???

  • 1. Data: 2007-06-10 18:11:00
    Temat: Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych ???
    Od: "Greg" <wojtek###cut_it###@alexandria.cc>

    Coraz częściej spotyka się ogłoszenia
    naboru na takie stanowisko.
    Czy to jakiś ustawowy wymóg ? stworzenia takiego stanowiska np w urzędzie.
    czy po prostu jakoś dziwnie się złożyło że widzę takie ogłoszenia
    praktycznie codziennie.

  • 2. Data: 2007-06-10 20:22:40
    Od: aa <a...@a...pl>

    Greg wrote:
> [...]
    > Czy to jakiś ustawowy wymóg ? stworzenia takiego stanowiska np w urzędzie.
    > czy po prostu jakoś dziwnie się złożyło że widzę takie ogłoszenia

    Osoba przewidziana przez Ustawę O Ochronie Informacji Niejawnych.
    Ogólnie stanowisko całkiem nieźle płatne - min obecnie to jakieś 3000zł
    na poczcie, policji i w służbach do kilkunastu tysięcy w firmach prywatnych.
    Wymaga posiadania przeszkolenia - do poufnych i zastrzeżonych
    praktycznie może przeszkolić każdy kto ma uprawnienia P ds.IN, do
    tajnych i ściśle tajnych to obecnie jedynie ABW(kiedyś także WSI).
    Trzeba posiadać PBO do danej klauzuli
    Jak firma chce brać udział w przetargach dla wojska policji i służb
    (CBA, ABW, AW) to musi mieć możliwość odebrania dokumentów niejawnych a
    co za tym idzie posiadać P ds. IN. Ustawowo powinny posiadać
    pełnomocnika również banki, urzędy pocztowe, firmy kurierskie, agencje
    ochrony i co ciekawsze operatorzy internetowi i telefoniczni.

  • 3. Data: 2007-06-12 20:41:41
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Sun, 10 Jun 2007 22:22:40 +0200, aa napisał(a):

    > Ustawowo powinny posiadać
    > pełnomocnika również banki, urzędy pocztowe, firmy kurierskie, agencje
    > ochrony i co ciekawsze operatorzy internetowi i telefoniczni.

    Wskaż art. ustawy który nakłada taki obowiązek na operatorów internetowych
    i telefonicznych, a co ciekawsze na agencje ochrony.

    Agencje ochrony, które strzegą wyłącznie osiedli i super- i hipersklepów na
    pewno nie przetwarzają informacji niejawnych w rozumieniu ustawy o
    ochr.inf.niej. , tak więc nie potrzebują pełnomocnika.
    Jedynie agencje ochrony pilnujące magazynów rezerw państwowych, zakładów
    okreslonych jako strategiczne... i innych tego typu obiektów, które w
    rozumieniu ustawy o ochr.inf.niej są "tajne" - potrzebuja takiego
    pełnomocnika, aby ten współpracował z ABW w zakresie ochrony informacji o
    adresach, ilościach i strukturze ochrony tych obiektów.

    Aczkolwiek ustalić adres magazynów rezerw nie jest zbyt trudno.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Od 1.01.2008 bez kontroli granicznych, więcej na http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2007-06-12 22:28:25
    Od: aa <a...@a...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Wskaż art. ustawy który nakłada taki obowiązek na operatorów internetowych
    > i telefonicznych, a co ciekawsze na agencje ochrony.

    art. 1 punkt 2 ustęp 5. "...wykonujących na podstawie przepisów prawa
    zadania związane z dostępem do informacji niejawnych."

> [...]
    > pełnomocnika, aby ten współpracował z ABW w zakresie ochrony informacji o
    > adresach, ilościach i strukturze ochrony tych obiektów.

    Agencje ochrony to nie tylko strzeżenie obiektów typu osiedla ale
    również pilnowanie obiektów takich jak firmy prywatne mające dostęp do
    IN głównie ze względu na wygrane przetargi itp. Fakt - nie wszystkie
    firmy ochroniarskie muszą posiadać P ds. IN
    Operatorzy telefoniczni i internetowi mają obowiązek dostarczania
    informacji o abonentach, na żądanie prokuratury, które może być
    niejawne. Obowiązek jest więc nałożony pośrednio. Dwa lata temu miała
    być nowelizacja ustawy, w której miał być wpis bezpośrednio nakładający
    taki obowiązek, ale były wybory i jakoś o tym ucichło.

  • 5. Data: 2007-06-13 18:49:38
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Wed, 13 Jun 2007 00:28:25 +0200, aa napisał(a):

    > Agencje ochrony to nie tylko strzeżenie obiektów typu osiedla ale
    > również pilnowanie obiektów takich jak firmy prywatne mające dostęp do
    > IN głównie ze względu na wygrane przetargi itp.

    Niedługo okaże się, że skład masy z której wytwarza się beton jest
    informacją niejawną, albo jeszcze lepiej skład panierki do kurczaka KFC lub
    technologia wytwarzania Coca-Coli i w każdym takim zakładzie musi być P
    ds.IN

    czy myślisz, że firma która bierze udział w przetargach:
    http://www.bip.abw.gov.pl/index.php?id=105
    musi mieć P ds.IN ??

  • 6. Data: 2007-06-13 21:44:56
    Od: aa <a...@a...pl>

> [...]

    > technologia wytwarzania Coca-Coli i w każdym takim zakładzie musi być P

    Beton to z tego co wiem nie, panierka i skład Coca-Coli są zastrzeżoną
    tajemnicą firm czyli P ds. IN powinien być. Nie jest konieczny w każdym
    zakładzie, w większości przypadków wystarczą odpowiednio przeszkoleni
    pracownicy posiadający Poświadczenia Bezpieczeństwa Osobowego, jeden P
    ds. IN i jeden jego zastępca w centrali. To jest stanowisko kierownicze
    zwykle w randze dyrektora/wiceprezesa z rzadka samodzielnego/głównego
    specjalisty.

    > czy myślisz, że firma która bierze udział w przetargach:
    > http://www.bip.abw.gov.pl/index.php?id=105
    > musi mieć P ds.IN ??

    Jeśli występuje konieczność zastosowania się do punktu 13 podpunkt 8
    SIWZ to musi :)