PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.

  • 21. Data: 2005-09-08 09:34:25
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Do czego?
    Do idiotycznych wymagań w szkole.

    > To zdanie jest bez sensu. Komputer zastępuje ortografię?
    Tak, są dostępne darmowe edytory ze słownikiem.

    > Chodziło Ci o to, ze komputer zastępuje im podstawową umiejętność, jaką
    > powinien
    > posiąść cywilizowany człowiek?

    Znajomość ortografi uważasz , za "podstawową umiejętność cywilizowanego
    człowieka" ?
    Nie znam zasad ortografi. Mam wykształcenie wyższe (Uniwersytet Warszawski).
    Jestem cywilizowanym człowiekiem.

    > Poprawne wypowiadanie się i pisanie to też element higieny - umysłowej.
    Żeby poprawnie wypowiadać się na piśmie nie trzeba znać zasad ortografi.

    > Czy pisząc służbowy list, również używasz małej litery pisząc "ciebie"
    > zamiast "Ciebie"?
    To nie jest służbowy list. To jest rozmowa. W transkrypcji rozmmowy "ciebie"
    pisze się z małej.

  • 22. Data: 2005-09-08 09:37:01
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On 8 Sep 2005 11:22:24 +0200, in stokrotka wrote:

    > Angielska pisownia jest nielogiczna - to problem Anglików.
    > Polski język jest "fonetyczny", bo jesteśmy narodem inteligentnym

    To nie ma żadnego związku z inteligencją ludzi, ani z logiką, tylko z
    historią danego języka.

    Słowo, jego wygląd i ewolucja to często historia, którą dałoby się zapełnić
    mały rozdział jakiejś książki. *Bardzo* *proszę* *tego* *nie* *ruszać* w
    imię jakichś bzdurnych uproszczeń.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/
    Polish is essentially Russian spoken by people who thought it was French

  • 23. Data: 2005-09-08 09:37:25
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 08-09-2005 o 11:22:24 stokrotka <o...@a...pl>
    napisał:

    > Angielska pisownia jest nielogiczna - to problem Anglików.
    > Polski język jest "fonetyczny", bo jesteśmy narodem inteligentnym, i
    > logicznie
    > myślącym, mieliśmy i nadal mamy osiągnięcia w matematyce na światowym
    > poziomie.

    Rosja ma jeszcze lepsze, a poza tym rewelacjnych szachistów utalentowane i
    piękne (ech, ????? ??????? ????????...) tenisistki. Przechodzimy na
    grażdankę?

  • 24. Data: 2005-09-08 09:39:17
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    stokrotka napisał(a):
    > To nie jest służbowy list. To jest rozmowa. W transkrypcji rozmmowy "ciebie"
    > pisze się z małej.
    IHMO "Ciebie", "Tobie" itp powinno sie zawsze pisac z duzej litery - to
    swiadczy o szacunku wobec rozmowcy. Poza tym chyba zasady pisowni
    polskiej nie rozrozniaja listu sluzbowego i niesluzbowego.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 25. Data: 2005-09-08 09:42:39
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

    > Piszą , ze jest dyslektyków 40% i równiocześnie są przeciw reformie
    > ortografii.
    > Czy 40% społeczeństwa można nazwać matołami?

    Hmmm, a co ma wspolnego dysleksja z ortografia? Zawsze wydawalo mi sie (i
    mam tak napisane w pipierach), ze jestem _dysortografikiem_.

    http://www.dysleksja.pl/cotojest.htm

  • 26. Data: 2005-09-08 09:45:56
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    stokrotka napisała:
    > Rownie dobrze - zlikwidujmy przedmioty typu historia,
    Historia to zbiór bajek , oprócz tych rozdziałów, które zakończone są
    zwrotem "wdług legendy". :)
    I tak powinna być traktowana w szkole.
    jak zbiór opowiadań, a nie jak ideologia czy czas na wkucie dat.

    > biologia czy geografia dla dzieci uzdolnionych matematycznie.
    > powinna być zlikwidowana (skrót mój).
    Zwykle dzieci uzdolnione matematycznie lubią biologię to idzie w parze, to
    przedmioty przyrodnicze.

    > Wszelkie badania pokazuje ze w spoleczenstwie powinno byc ~10%
    > dyslektykow. W Polsce jest ~40% - to oznacza ze wiekszosc z tych, ktorzy
    > maja te zaswiadczenia to po prostu leniwe glaby.
    A może po prostu ludzie, którzy mają myślących rodziców, lub sami na to wpadli
    mimo młodego wieku.

    > Dysleksja to "to zaburzenie
    > manifestujące się trudnościami w nauce czytania i pisania, mimo
    > stosowania obowiązujących metod nauczania, normalnej inteligencji i
    > sprzyjających warunków społeczno-kulturowych". Problem z ortografia to
    > chyba dysortografia. Zatem jak sie zalatwia papier to wypadaloby
    > wiedziec jakiego schorzenia on dotyczy ;P
    Nie mam takiego papieru. Jest mi obojętnie jak nazywa się to schorzenie (jeśli
    naprawdę wogóle istnieje :) ). Nazwy używam w popularnym tego słowa
    znaczeniu, a nie w naukowym.
    Dyskutuję o reformie ortografii, nie o zaburzeniach psychologicznych.
    To po prostu nie na temat.

  • 27. Data: 2005-09-08 09:46:04
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching stokrotka write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of czw, 08 wrz 2005 at 08:42 GMT

    >Ja chcę prostej reformy ortografii:

    Ja chcę likwidacji wtórnego alfabetyzmu. Zacznijmy od czytania ze zrozumieniem
    opisu grupy na którą wysyłamy post.

    EOT, FUT.

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 28. Data: 2005-09-08 09:46:30
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Bolivar (Bartek)" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm, a co ma wspolnego dysleksja z ortografia? Zawsze wydawalo mi sie (i
    > mam tak napisane w pipierach)
    oczywiscie mialo byc papierach - zwykla literowka ;-)

  • 29. Data: 2005-09-08 09:48:29
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Bolivar (Bartek) napisał(a):
    > Hmmm, a co ma wspolnego dysleksja z ortografia? Zawsze wydawalo mi sie (i
    > mam tak napisane w pipierach), ze jestem _dysortografikiem_.
    > http://www.dysleksja.pl/cotojest.htm
    Wiesz... niektorym zamiast papierka na problemy z ortografia powinni dac
    papierek na problemy z inteligencja

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 30. Data: 2005-09-08 09:49:57
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > To nie ma żadnego związku z inteligencją ludzi, ani z logiką, tylko z
    > historią danego języka.
    NIe ma związku z logiką ??????

    Miodka nie słuchałeś ?

    > Słowo, jego wygląd i ewolucja to często historia, którą dałoby się zapełnić
    > mały rozdział jakiejś książki. *Bardzo* *proszę* *tego* *nie* *ruszać* w
    > imię jakichś bzdurnych uproszczeń.
    No widzisz. Sam napisałeś "historia". A co to ta historia?
    To ciąg zmian pisowni i fonetyki słowa.
    Kiedyś pisało sie i mówiło inaczej.
    Ktoś to zmienił.
    Byba jakaś reforma.
    POSTĘPOWA.

    A ty tych zmian nie widzisz.
    Co jakiś czas jest reforma i to jest NORMALNE.
    Bo język żyje.

    I orografia musię się dostosować do języka.
    A nie język do ortografi.