PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zbiory jabłek

  • 71. Data: 2010-10-29 12:57:38
    Temat: Re: Zbiory jabłek
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-27, entroper <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    [...]

    > kogo w ch.. robi. Zupełnie pomijam fakt, że całe to samozatrudnienie jest
    > zasadniczo nielegalnym wybiegiem mającym w założeniu nic więcej jak tylko
    > ominięcie KP.

    E tam zaraz ominięcia KP. KP przedsiębiorcom tak nie przeszkadza jak koszty
    z nim związane. Nie ma w tym nic nielegalnego, a nie ma przepisu który
    nakazuje ludziom postępowania w sposób nieoptymalny podatkowo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 72. Data: 2010-10-29 15:54:07
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    > z nim związane. Nie ma w tym nic nielegalnego, a nie ma przepisu który
    > nakazuje ludziom postępowania w sposób nieoptymalny podatkowo.

    to może już go nie ma - bo był. "Samozatrudnianie" ludzi, którzy de facto
    byli etatowcami było nielegalne i mogło skutkować przymusowym uznaniem
    "samozatrudnionego" jako pracownika objętego KP.

    e.

  • 73. Data: 2010-10-29 15:59:10
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

    > "Samozatrudnianie" ludzi, którzy de facto
    > byli etatowcami było nielegalne i mogło skutkować przymusowym uznaniem
    > "samozatrudnionego" jako pracownika objętego KP.
    W tym zakresie nic się nie zmieniło.
    Ale trudniej jest samozatrudnionemu (czyli po prostu osobie fizycznej
    prowadzącej działalność gospodarczą) wykazać, że jest de facto pracownikiem
    realizującym umowę o pracę, niż uczynić to samo mając umowę cywilno-prawną
    jako osoba fizyczna bez DG.
    Dlatego pracodawcy-oszuści zainteresowani dłuższym kamuflowaniem stosunku
    pracy zwykle usiłują wymusić na pracowniku założenie DG.

    --
    Jotte

  • 74. Data: 2010-10-29 16:01:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-29, entroper <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    [...]

    > to może już go nie ma - bo był.

    Nie było. Co najwyżej jest przepis uściślający czego państwo NIE
    uważa za prowadzenie działalności gospodarczej.

    > "Samozatrudnianie" ludzi, którzy de facto
    > byli etatowcami było nielegalne i mogło skutkować przymusowym uznaniem
    > "samozatrudnionego" jako pracownika objętego KP.

    Inaczej: na początku nie było z tym problemów, dopiero potem do ustawy
    o _podatku_ dochodowym włączyli kilka klauzul wyłączających _niektóre_
    formy samozatrudnienia (nie wszystko w ogólności). A dlaczego wyłączyli
    to łatwo się domyśleć, skoro uznanie "samozatrudnionego" za pracownika
    skutkuje tak naprawdę tylko tym, że o swoje upomina się US i ZUS. Bo
    ani pracownik, ani pracodawca na tym nie zyskują, a wprost przeciwnie.
    Podobna jest przyczyna dla której po prześciu z etatu na DG i świadczeniu
    usług dla własnego pracodawcy, nie można wybrać opodatkowania liniowego.

    Jakby wszyscy etatowo zatrudnieni byli objęci ZUSem ryczałtowym
    na poziomie niższym lub podobnym do tego z DG, to wątpię czy
    "samozatrudnienie" byłoby tak powszechne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 75. Data: 2010-10-29 16:18:55
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Nixe" <n...@o...euu> napisał w wiadomości

    > Ciekawa teza. Możesz to jakoś uzasadnić?

    Uzasadnienie
    1. Ponieważ jest to stosowane przez pracodawców do potencjalnych 100%
    etatowców (a czasem i nie do potencjalnych, lecz do rzeczywistych, którym
    proponuje się "konwersję" albo zwolnienie), opłaca się "współpracować" czy
    też "zatrudniać" omijając KP. Oczywiście bardziej się to opłaca
    silniejszej stronie, którą zwykle, choć nie zawsze, jest pracodawca.
    2. Ze jest to przekręt, uznano nawet w przepisach (może już nieaktualnych,
    tego nie wiem) - wykonywanie działalności de facto etatowej przez "firmę"
    groziło wstecznym uznaniem współpracy za podlegającą pod KP

    > Bo nie bardzo rozumiem, w którym miejscu człowiek zakładając własną
    > działalność (w dowolnej formie) postępuje nielegalnie.
    > I co ma do tego KP?

    Jeśli ten człowiek zakłada tę działalność po to, by w wyznaczonch
    godzinach wykonywać pracę w siedzibie zleceniodawcy to owszem, jest
    (było?) to nielegalne. KP ma do tego tyle, ze może być w takim przypadku
    zastosowany przymusowo.

    I przypominam po raz ostatni, że nie rozmawiamy o w miarę symetrycznych
    stosunkach dwóch "prawdziwych" firm. Do tego KP aaaaabsolutnie nic nie ma.

    e.

  • 76. Data: 2010-10-29 16:36:21
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 29, 1:32 am, "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    > I rekompensuje to 10-cio miesięczny urlop bezpłatny? Yhy.

    Na pewno rekompensuje z nawiązką te marne 26 dni urlopu płatnego,
    które dostałbym jako etatowiec.

    --
    mihau

  • 77. Data: 2010-10-29 16:37:33
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 29, 1:34 am, "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    > Tak tak. Różnych debeściaków tu czytałem, ale w tej chwili jesteś na
    > pierwszej pozycji :D

    Twój brak wiary nie zmienia faktu, że takie wakacje sobie zrobiłem.

    --
    mihau

  • 78. Data: 2010-10-29 16:45:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > przewiduje
    > że
    >
    > takie, że gdyby KP nie przewidywał tego dla "zwykłych" pracowników, tym
    > osobom byłoby znacznie ciężej umówić się właśnie na takie warunki (które
    > odwzorowują standardowe warunki pracy etatowej), a IMHO byłoby to
    > niemożliwe.

    Nie mógłby po prostu zrobić sobie wolnego ?

  • 79. Data: 2010-10-29 16:58:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > Widzę, że nie wychwyciłeś tu ironii. Dobrze, ostatni raz, jak krowie na
    > rowie: uważam, że bez KP "niewidzialna ręka rynku" znacząco ograniczyłaby
    > jakikolwiek czas wolny, nie tylko w postaci urlopu ale i w każdej innej
    > (bo jesteśmy krajem na dorobku i nie stać nas na to itp) i to byłby wtedy
    > obowiązujący standard, od którego _ewentualnie_ niektórzy "lepsi"
    > pracownicy (nie neguję, że tacy by byli) mogliby ewentualnie negocjować
    > jakieś lepsze warunki. Czy by wynegocjowali, to inna sprawa, skoro
    > "przyjęte by było", że pracujemy wszystkie soboty, co trzecią niedzielę i

    Są jeszcze inne uwarunkowania takiej sytuacji niż KP

  • 80. Data: 2010-10-29 17:02:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Tyle, że dyskutujemy o płatnych urlopach. Etatowiec też się może zwolnić
    > na 10 miesięcy a nawet na dużo dłużej jeśli mu to odpowiada :)

    Było o tym, że kogoś zatrudniono tylko dlatego, że nie było płatnego urlopu.
    Jakby był to nie miałby pracy i tyle.