PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyliczenie zasiłku chorobowego

  • 1. Data: 2010-10-21 13:52:44
    Temat: Wyliczenie zasiłku chorobowego
    Od: "Wojtek" <a...@p...fm>

    Witam

    Mam wątpliwości czy prawidłowo wyliczono mi zasiłek chorobowy. Poniżej
    przedstawię w skrócie sytuację i proszę o pomoc.

    Jestem zatrudniony jako pracownik tymczasoy. Od 1 lipca 2010r. zmieniono mi
    wymiar etatu z 1 na 3/4. Od 1 września 2010r. przywrócono mi pełen etat. We
    wrześniu 2010r. przebywałem przez tydzień na zwolnieniu lekarskim Jak
    powinien zostać wyliczony zasiłek chorobowy w takiej sytuacji?

    Dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2010-10-21 14:41:12
    Temat: Re: Wyliczenie zasiłku chorobowego
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    http://praca.wp.pl/kalkulator_zasilku_chorobowego.ht
    ml?ticaid=1b1a0

    na szybko znaleziony kalkulator.
    Wymiar twojego zatrudnienia nie ma w tym momencie wiekszego znaczenia,
    wazne jest ile brutto (oficjalnie) zarabiasz. Zdaje się że jest brana
    pod uwage średnia z ostatnich 180 dni, ale tutaj pewności nie mam (wtedy
    byłoby analogicznie z urlopami), bo może być to liczone za 80%
    (najczęściej, bo może sie zdarzyc i 70 i 100%) wynagrodzenia zasadniczego.

  • 3. Data: 2010-10-21 15:39:09
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2010-10-21 16:41, grom@x pisze:
    > http://praca.wp.pl/kalkulator_zasilku_chorobowego.ht
    ml?ticaid=1b1a0

    > na szybko znaleziony kalkulator.
    > Wymiar twojego zatrudnienia nie ma w tym momencie wiekszego znaczenia,

    Ma znaczenie.
    Chorobowe wylicza się z 12 ostatnich miesięcy (chyba że ktos byl
    zatrudniony krócej to z pełnym kalendarzowych miesięcy zatrudnienia).

    Zmiana etatu _działa_ jak by było ponowne zatrudnienie.

    Czyli jeżeli od 1.09 ma zmieniony etat, to postawę do chorobowego
    wylicza się ze września. Czyli zasadnicza + premie (ewentualnie
    uzupelnione) + skladniki w kwocie faktycznej (nadgodziny, dodatek
    nocny, urlopowe itp.). Od tego trzeba odjąć składki ZUS (jezeli ktos
    nie przekroczyl 30 krotnosci to 13,71%). Wynik dzielimy przez 30,
    obliczamy 80% (ewentualnie 70% jeżeli jest to pobyt w szpitalu i
    zasiłek chorobowy) mnożymy przez ilość dni ze zwolnienia i mamy
    wynagrodzenie/zasiłek chorobowy.

    To tak w skrócie.
    Trudno cokolwiek mówić dokladniejszego bez konkretnych kwot.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --