PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie a urlop

  • 1. Data: 2010-10-20 16:25:51
    Temat: Wypowiedzenie a urlop
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam.

    Czy wypowiedzenie przez pracownika umowy o pracę ma jakiś (jaki) wpływ na
    zaplanowany urlop, na który zgodził się (wcześniej) pracodawca?

    Czy możliwe jest wypowiedzenie umowy (z dwutygodniowym okresem
    wypowiedzenia) w przededniu rozpoczęcia dwutygodniowego urlopu?

    Zakładamy, że pracownikowi uda się skutecznie doręczyć wypowiedzenie (z
    podpisem i datą na kopii), a jednocześnie skutecznie uniknąć odwołania z
    urlopu.

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2010-10-20 21:45:13
    Temat: Re: Wypowiedzenie a urlop
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-10-20 18:25, Yakhub pisze:
> [...]
    >
    > Zakładamy, że pracownikowi uda się skutecznie doręczyć wypowiedzenie (z
    > podpisem i datą na kopii), a jednocześnie skutecznie uniknąć odwołania z

    Dwie sprawy, masz kopię podpisanego wniosku? I czy ten urlop, to nie
    wybiega z czasem ponad należny? Znaczy, masz np 26 dni urlopu, z czego
    16 już wykorzystane i teraz bierzesz 10 ale te 10 to jest liczone razem
    z grudniem?

  • 3. Data: 2010-10-21 05:16:03
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 23:45:13 +0200, BQB napisał(a):

> [...]
    > wybiega z czasem ponad należny? Znaczy, masz np 26 dni urlopu, z czego
    > 16 już wykorzystane i teraz bierzesz 10 ale te 10 to jest liczone razem

    Czy gdzieś pisałem, że JA tak zamierzam zrobić? :> Przecież to byłby z
    mojej strony szczyt skurwysyństwa! Toć to jeno takie teoretyczne rozważania
    prowadzim...

    Ale kopia podpisanego wniosku to jest dobry pomysł.

    A co, jeżeli urlop wybiega ponad należny? To ma jakieś znaczenie? W
    "normalnych" warunkach przecież teoretycznie mógłbym wykorzystać wszystkie
    26 dni w styczniu i zwolnić się zaraz po tym...?

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2010-10-21 10:39:18
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy wypowiedzenie przez pracownika umowy o pracę ma jakiś (jaki) wpływ na
    > zaplanowany urlop, na który zgodził się (wcześniej) pracodawca?
    Prawo pracy takiego związku nie przewiduje.

    > Czy możliwe jest wypowiedzenie umowy (z dwutygodniowym okresem
    > wypowiedzenia) w przededniu rozpoczęcia dwutygodniowego urlopu?
    Złożenie wypowiedzenia przez pracownika zawsze jest możliwe.

    > Zakładamy, że pracownikowi uda się skutecznie doręczyć wypowiedzenie (z
    > podpisem i datą na kopii), a jednocześnie skutecznie uniknąć odwołania z
    > urlopu.
    To trzeba zrobić inaczej.
    Złożyć 2-tyg. wypowiedzenie, od następnego dnia na 2-tyg. zwolnienie, a
    następnie odebrać ekwiwalent za urlop. :)

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-10-21 12:55:03
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 12:39:18 +0200, Jotte napisał(a):

    > Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Prawo pracy takiego związku nie przewiduje.

    Dziękuję za odpowiedź.

    > Złożenie wypowiedzenia przez pracownika zawsze jest możliwe.

    Chodziło mi głównie o to, czy złożenie wypowiedzenia nie anuluje
    przypadkiem z automatu urlopu. Co prawda nie znalazłem nigdzie takiego
    zapisu, ale wujek Google na hasło "urlop wypowiedzenie" odpowiada tylko, że
    niemożliwe jest zwolnienie pracownika przez pracodawcę podczas urlopu..

    > To trzeba zrobić inaczej.
    > Złożyć 2-tyg. wypowiedzenie, od następnego dnia na 2-tyg. zwolnienie, a
    > następnie odebrać ekwiwalent za urlop. :)

    Rozważajmy może lepiej opcję co prawda wredną, ale mimo wszystko legalną.
    (Ale wiem, że prawo w tym miejscu jest dziurawe, łatwe w ominięciu i niemal
    niemożliwe do wyegzekwowania)

    --
    Yakhub

  • 6. Data: 2010-10-21 13:08:22
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Chodziło mi głównie o to, czy złożenie wypowiedzenia nie anuluje
    > przypadkiem z automatu urlopu. Co prawda nie znalazłem nigdzie takiego
    > zapisu
    Bo takowego nie ma.

    > Rozważajmy może lepiej opcję co prawda wredną, ale mimo wszystko legalną.
    Wszystko jest legalne, dopóki nie zostanie udowodnione ponad wszelką
    wątpliwość, że jest inaczej.
    Nie wiem, o jakiej opcji piszesz.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-10-26 12:03:27
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 18:25:51 +0200, Yakhub napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy możliwe jest wypowiedzenie umowy (z dwutygodniowym okresem
    > wypowiedzenia) w przededniu rozpoczęcia dwutygodniowego urlopu?

    Jeszcze raz będę zawracał głowę.

    Czy pracownik może rozwiązać umowę o pracę z winy pracodawcy w sytuacji,
    gdy nie otrzyma wynagrodzenia za przepracowane godziny nadliczbowe? (Godzin
    jest zaledwie kilka, za to są znakomicie udokumentowane)

    Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie brzmi "tak", to czy pracownik musi się
    o wypłatę tych pieniędzy upomnieć?

    Czy możliwa jest sytuacja, gdy w dzień po terminie wypłaty wynagrodzenia
    (gdy zostało ono wypłacone bez kwoty za godziny nadliczbowe) pracownik nie
    stawia się do pracy, doręczając jedynie pismo o rozwiązaniu umowy z winy
    pracodawcy? (zakładamy maksimum złej woli obu stron)

    --
    Yakhub

  • 8. Data: 2010-10-26 17:16:30
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]
    > (Godzin
    > jest zaledwie kilka, za to są znakomicie udokumentowane)
    Tak.

    > Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie brzmi "tak", to czy pracownik musi
    > się
    > o wypłatę tych pieniędzy upomnieć?
    Nie.

> [...]
    > stawia się do pracy, doręczając jedynie pismo o rozwiązaniu umowy z winy
    Tak.

    > (zakładamy maksimum złej woli obu stron)
    Zatem opisana sprawa ma spore szanse skończyć się w sądzie i to
    niekoniecznie pozytywnie dla pracownika.

    --
    Jotte