PracaGrupypl.praca.dyskusje › fotograf

  • 1. Data: 2010-10-24 13:21:30
    Temat: fotograf
    Od: "bushy" <e...@w...pl>

    Witam!
    Zawsze pasjonowała mnie fotografia, jestem dośc młoda w wybieram się na
    studia. Stoję przed trudnym wyborem i rozmyślam nad kierunkiem fotografii. W
    związku z tym chciałam prosić o poradę w tej sprawie:
    >Czy jest to opłacalne?
    >Czy ięzko dostać dobrą pracę?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

  • 2. Data: 2010-10-24 16:08:01
    Temat: Re: fotograf
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 24 Oct 2010 15:21:30 +0200, bushy napisał(a):

> [...]
    > studia. Stoję przed trudnym wyborem i rozmyślam nad kierunkiem fotografii. W
    > związku z tym chciałam prosić o poradę w tej sprawie:

    Jak będziesz dobra, to zawsze znajdziesz pracę i będzie to opłacalne.
    Natomiast weź pod uwagę, że z racji popularności aparatów cyfrowych sporo
    ludzi odkryło w sobie talent i w naturalny sposób odebrało część rynku
    zawodowcom. Śmiem więc twierdzić, że zarobić na fotografii mogą dziś raczej
    tylko najlepsi, normalni rzemieślnicy są wycinani przez "bezpłatnych
    amatorów".

    IMHO możesz się wybrać na studia związane z foto, ale przemyśl swoją
    ścieżkę zawodową, tak żeby nie musiała być związana z tą tematyką. Studia
    foto mogą Ci zamknąć drogę do niektórych innych specjalizacji wymagających
    odpowiednich papierków, ale możesz robić dużo innych rzeczy bez specjalnej
    edukacji.

    Rozważ też studia zupełnie inne, dające porządny "fach", natomiast
    fotografowania ucz się samodzielnie, wspomagając się kursami albo jakimś
    studium zaocznym (tylko poszukaj wartościowego).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-10-25 07:19:45
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > studia. Stoję przed trudnym wyborem i rozmyślam nad kierunkiem fotografii.
    > W związku z tym chciałam prosić o poradę w tej sprawie:

    ale może w Łodzi filmóek i kierunek "operator"
    pozdr.
    Gr

  • 4. Data: 2010-10-25 15:59:48
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    fotografia jest fajna sprawą. Ale przemyśl, na ile akurat studia w tym
    kierunku są własciwe?

    Sama fotografia to dokumentacja rzeczywistości w obrazie. Jeżeli myslec
    wiec o rozwoju w tym kierunku, to skupiłbym sie na kilku rzeczach. Po
    pierwsze, na jaki warsztat cię stać. Każdemu sie marzy żeby wyjść od
    pucybuta do milionera, ale jak łatwo zauważyc tych milionerów wokół nas
    nie ma za dużo.
    Tak więc warsztat. Na jaki sprzęt/pracownię cię stać? Komu będziesz
    chciała sprzedawać swoje usługi?
    Jak zaczniesz iść tym tropem, to będziesz wiedzieć czy raczej
    dziennikarstwo i podróżowanie, szukanie dziwów przyrody czy raczej śluby
    i komunie. Czy bardziej obserwacja rzeczywistości i jej kreowanie (np.
    przy pokazach mody i prezentacja trendów w wydawnictwach "tekstylnych")
    I - jeżeli myśleć o studiach - to właśnie w tym kierunku, żeby wiedzieć
    co się chce pokazać. Sama fotografia to zaplecze techniczne. Do
    zadysponowania swojego warsztatu wystarczą kursy tematyczne - od "jak
    pstryknąć migawką" do "jak dobrze korygować zdjęcie w photoshopie" (to
    żart, oczywiście)
    A zarobki? idziesz do najbliższego zakładu fotograficznego gdzie siedzi
    smutny pan i robi "legitymacje", za 4 zdjęcia z negatywem bierze 25 zł,
    idziesz do sklepu z materiałami fotograficznymi i widzisz że sam papier
    na te 4 zdjęcia kosztuje 20 zł i zastanawiasz sie jak można z tego
    wyżyć:) Tak, to jest podstawa. Potem wiesz że za jedno opublikowane
    zdjęcie w jakimś "naj", "wproście" czy innej gazecie (lub czasopismie)
    płacą np. 200 zł. a wiesz że żeby zdjęcie było opublikowane to potrzeba
    ich "nacykać" z kilkaset - kilka tysięcy. I znów pytanie - gdzie tu
    mozliwość zarobku:)

    Krótko mówiąc - prześledź sobie rynek gdzie i za ile możesz realizować
    swoje pasje. Sprawdź, ile do tego interesu będziesz musiała dopłacać. No
    i zastanów sie, czy wolisz być na swoim własnym rozrachunku czy pracować
    dla kogoś.