PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zbiory jabłek

  • 21. Data: 2010-10-27 05:51:42
    Temat: Re: Zbiory jabłek
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:ia7coq$md4$1@news.dialog.net.pl...
    > Użytkownik "andrzej" <k...@a...de> napisał w wiadomości

    > Ten tzw. "wolny rynek" nie istnieje, tylko ty o tym nie wiesz.

    Możliwe, że masz rację, ale nie przeszkadza mi to zupełnie, bo działania, które
    podejmuję rodzą skutki, takie same jakby ten wolny rynek był.

    --
    andrzej

    Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
    www.auto-szyby.opx.pl
    Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

  • 22. Data: 2010-10-27 05:55:33
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    > Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

    > Bo niewidzialna ręka rynku prędzej czy później okazuje się niewidzialną nogą,
    > która znienacka kopie swego fascynata w dupę. :))

    Czym kolejny raz potwierdzi, że istnieje.
    Poważnie sądzisz, że dowodem na istnienie jakis zjawisk w przyrodzie może być
    tylko ich przyjazność dla nas?

  • 23. Data: 2010-10-27 15:40:58
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    > Poważnie sądzisz, że dowodem na istnienie jakis zjawisk w przyrodzie
    > może być tylko ich przyjazność dla nas?

    Dobrze to ująłeś, bo przyroda zawsze dąży do równowagi.
    Rynek też dąży do równowagi.
    Zawsze i wszędzie tam, gdzie istnieje popyt na dany towar lub usługę.Nawet kiedy
    musi zejść do podziemia.
    Przykład: cinkciarstwo, spekulanci w czasach PRL-u.

  • 24. Data: 2010-10-27 15:43:27
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "szparag" <n...@n...ie> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Pa.po5merf" <r...@w...eu> napisał w wiadomości
    > W gazecie podawali ich zarobki 6zł/godz, "oczywiście" że na czarno

    6zł na godzinę to tak mniej więcej najniższa krajowa, czyli ok. 1300 br./mies.
    Wcale nie musiało być na czarno. :)

  • 25. Data: 2010-10-27 15:57:39
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 26-10-2010 o 22:23:51 entroper <entroper-pocztaonetpeel> napisał(a):

    > Czyli uważasz, że Ty, jako pracownik (jak rozumiem) lepszej kategorii
    > miałbyś jakiś urlop gdyby nie KP? Niewidzialna ręka rynku chyba nie do
    > końca działa tak, jak to sobie wyśniłeś.
    >
    > e.

    Znam parę osób na własnej działalności, którzy wykonują "pracę" dla
    jednego podmiotu i mają "urlop"(płatny) w wysokości takiej jak przewiduje
    KP, a nawet płatne "chorobowe"(w rozsądnych granichach).
    Jakie zastosowanie tutaj ma KP, oprócz tego, że wzajemnie się umowili, że
    na tej podtawie będzie określanych ich "urlop"?

    --
    Scowron

  • 26. Data: 2010-10-27 16:19:04
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    że
    > na tej podtawie będzie określanych ich "urlop"?

    takie, że gdyby KP nie przewidywał tego dla "zwykłych" pracowników, tym
    osobom byłoby znacznie ciężej umówić się właśnie na takie warunki (które
    odwzorowują standardowe warunki pracy etatowej), a IMHO byłoby to
    niemożliwe.

    e.

  • 27. Data: 2010-10-27 16:21:31
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Pracujący na czarno pytany jest i odpowiada "tak". Jak kodeks pracy może
    > przeciwdziałać stawianiu takich pytań i odpowiadaniu na nie?

    To akurat proste pytanie. Dasz radę odpowiedzieć.

    e.

  • 28. Data: 2010-10-27 16:24:43
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 27-10-2010 o 18:19:04 entroper <entroper-pocztaonetpeel> napisał(a):

> [...]
    > osobom byłoby znacznie ciężej umówić się właśnie na takie warunki (które
    > odwzorowują standardowe warunki pracy etatowej), a IMHO byłoby to

    Najpierw twierdziłeś, że gdyby nie KP to nie byłoby urlopu w normalnej
    pracy.
    Teraz twierdzisz, że to jednak KP może sugerować takie warunki przy innych
    rodzajach "pracy".
    A gdyby wziąść pod uwagę to, że każdy samozadrutniony może sam sobie
    wyznaczać kiedy odpoczywa a kiedy nie.
    Czy tutaj też wszyscy sugerują się KP?

    --
    Scowron

  • 29. Data: 2010-10-27 16:24:58
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Że potwierdzają moją powyższą opinię.

    Jaką? Że coś istnieje lub nie istnieje, niezależnie od tego, co o tym
    myślimy? Hmm, tyleż filozoficzne, co pozbawione zupełnie treści. Ale
    rozumiem, będziesz zbulwersowany dopiero wtedy, gdy Tobie coś zaszkodzi,
    pewnie niezależnie od tego, czy było rynkowe czy nie :)

    e.

  • 30. Data: 2010-10-27 16:38:46
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    > pracy.
    > Teraz twierdzisz, że to jednak KP może sugerować takie warunki przy

    Widzisz tu gdzieś sprzeczność? Albo zapytam inaczej: naprawdę nie
    dostrzegasz tu pewnej "oczywistej oczywistości"? Jeśli nie, to nie brnijmy
    dalej w tę dyskusję.

    > A gdyby wziąść pod uwagę to, że każdy samozadrutniony może sam sobie
    > wyznaczać kiedy odpoczywa a kiedy nie.
    > Czy tutaj też wszyscy sugerują się KP?

    Nie jest to chyba za dobry przykład, bo samozatrudniony odpoczywa sobie
    ile chce, ale za darmo.

    e.