PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zbiory jabłek

  • 31. Data: 2010-10-27 17:07:38
    Temat: Re: Zbiory jabłek
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 27-10-2010 o 18:38:46 entroper <entroper-pocztaonetpeel> napisał(a):

    > Widzisz tu gdzieś sprzeczność? Albo zapytam inaczej: naprawdę nie
    > dostrzegasz tu pewnej "oczywistej oczywistości"? Jeśli nie, to nie
    > brnijmy
    > dalej w tę dyskusję.

    Twierdziłeś:
    Czyli uważasz, że Ty, jako pracownik (jak rozumiem) lepszej kategorii
    miałbyś jakiś urlop gdyby nie KP?"
    Zadaję zatem pytanie:
    Zatem można mieć czy nie można?
    "

    > Nie jest to chyba za dobry przykład, bo samozatrudniony odpoczywa sobie
    > ile chce, ale za darmo.
    >
    > e.

    Albo wychodzi z założenia, że część tego co zarobi danego dnia odkłada na
    dzień, który przeznaczył sobie na urlop.
    Pracodawca w ten sam sposób kalkuluje, przy czym wymiar urlopu jest
    narzucony przez KP.
    p.s. Samemu można sobie zafundować więcej.

    --
    Scowron

  • 32. Data: 2010-10-27 17:37:23
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Twierdziłeś:
    > Czyli uważasz, że Ty, jako pracownik (jak rozumiem) lepszej kategorii
    > miałbyś jakiś urlop gdyby nie KP?"
    > Zadaję zatem pytanie:
    > Zatem można mieć czy nie można?

    Widzę, że nie wychwyciłeś tu ironii. Dobrze, ostatni raz, jak krowie na
    rowie: uważam, że bez KP "niewidzialna ręka rynku" znacząco ograniczyłaby
    jakikolwiek czas wolny, nie tylko w postaci urlopu ale i w każdej innej
    (bo jesteśmy krajem na dorobku i nie stać nas na to itp) i to byłby wtedy
    obowiązujący standard, od którego _ewentualnie_ niektórzy "lepsi"
    pracownicy (nie neguję, że tacy by byli) mogliby ewentualnie negocjować
    jakieś lepsze warunki. Czy by wynegocjowali, to inna sprawa, skoro
    "przyjęte by było", że pracujemy wszystkie soboty, co trzecią niedzielę i
    jest 7 dni urlopu rocznie.

    > Albo wychodzi z założenia, że część tego co zarobi danego dnia odkłada
    na
    > dzień, który przeznaczył sobie na urlop.

    chyba jakiś mityczny samozatrudniony, bo taki zwykły nie ma możliwości
    skorzystania z elastyczności wynikającej z "bycia firmą". A czy tak bardzo
    sobie odłoży... zobacz jak jest zwykle kalkulowane samozatrudnienie i kto
    kogo w ch.. robi. Zupełnie pomijam fakt, że całe to samozatrudnienie jest
    zasadniczo nielegalnym wybiegiem mającym w założeniu nic więcej jak tylko
    ominięcie KP. Bez KP problemu samozatrudnienia w ogóle by nie było.

    e.

    E.O.T.

  • 33. Data: 2010-10-27 19:38:30
    Od: badzio <b...@g...com>

    wiadomościnews:ia73hu$het$1@usenet.news.interia.pl..
    .

    > 6zł na godzinę to tak mniej więcej najniższa krajowa, czyli ok. 1300 br./mies.
    > Wcale nie musiało być na czarno. :)

    6zl/godz to ponizej 1100zl/m-c. nie wiem ile wynosi najnizsza krajowa
    brutto

  • 34. Data: 2010-10-27 19:42:08
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "andrzej" <k...@a...de> napisał w wiadomości

    > Jest cała masa innych użytkowników drogi, którzy nie wyrażają zgody na
    > moje niebezpieczne jeżdżenie.
    Owszem. Niektórzy z nich są umundurowani i wyposażeni w urządzenia
    pozwalające znacznie zwiększyć siłę oddziaływania swojego braku zgody na
    twoje niebezpieczne jeżdżenie.
    Mają także wsparcie instytucji, które mogą czasowo wyeliminować cię z puli
    niebezpiecznie jeżdżących, boleśnie uszczuplić zasoby finansowe, a w
    skrajnych wypadkach odizolować od społeczeństwa.

    > Nie ma nikogo, kogo by obchodziło, czy za to co utargowałem z pracodawcą
    > przeżyję kolejny miesiąc.
    Jest. To jesteś ty sam. I też masz wsparcie określonych instytucji.

    > Poszkodowany w wypadku drogowym nie jest pytany o to, czy chce w nim wziąć
    > udział.
    Wydymanego przez pracodawcę także o chęć bycia wydymanym nie pytają.

    > Pracujący na czarno pytany jest i odpowiada "tak". Jak kodeks pracy może
    > przeciwdziałać stawianiu takich pytań i odpowiadaniu na nie?
    KP nie do tego służy.
    Prawo pracy to nie tylko KP, jest wiele innych uregulowań prawnych oraz
    aktów okolicznych.

    > Skoro nikt mi nie dołoży do wypłaty, bo po kiego grzyba zapisywać, że mi
    > "się należy"?
    > Równie dobrze można zapisać, że minimalne wynagrodzenie wynosi 10.000 zł a
    > urlop 3 miesiące.
    Wątpię mocno, aby prawo pracy było tworzone akurat z myślą o tobie.
    Ale skoro dostajesz broń do ręki aby nie pozwolić się dymać, a ty uważasz,
    że ona jest ci niepotrzebna, to może warto żeby cię dla przykładu wydymali?
    Zresztą - nie chcesz, nie używaj. Jest wielu takich, co chcą.

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2010-10-27 19:57:30
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]
    Jak kupa smrodem...
    Ale niektórzy aby dostrzec kupę muszą w nią wdepnąć.

    > Poważnie sądzisz, że dowodem na istnienie jakis zjawisk w przyrodzie może
    > być tylko ich przyjazność dla nas?
    To twoje słowa, radź sobie z nimi sam.
    Cała historia ludzkości to jednak historia szukania sposobów na okiełznanie
    zjawisk nieprzyjaznych.
    Gdybyś żył np. 3k lat temu może głosiłbyś, że nie warto tworzyć prawa
    znoszącego newolnictwo.
    Zaledwie kilkaset lat temu z przyjemnością byłbyś chłopem pańszczyźnianym
    występującym żywo przeciwko zniesieniu pańszczyzny. Rewolucję przemysłową
    przełomu XVIII i XIX wieku powitałbyś jak zbawienie garując po 20h/dobę nie
    mając żadnych praw ale za to z nadzieją, ze twoje dzieci będą garować tak
    samo i umrą przed 40-tką, czego zresztą nie zobaczysz, bo od wyniszczającej
    pracy, braku środków na leczenie i nędznej egzystencji będziesz już dawno
    nieżywy.
    A dziś nie lubisz prawa, które może tę twoją dupę oddzielić od niewidzialnej
    nogi rynku choćby częściowym pancerzem.
    Dziwne.

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2010-10-27 20:06:12
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Znam parę osób na własnej działalności, którzy wykonują "pracę" dla
    > jednego podmiotu i mają "urlop"(płatny) w wysokości takiej jak przewiduje
    > KP, a nawet płatne "chorobowe"(w rozsądnych granichach).
    > Jakie zastosowanie tutaj ma KP, oprócz tego, że wzajemnie się umowili, że
    > na tej podtawie będzie określanych ich "urlop"?
    Zrób tak. Weź KP i przeczytaj uprawnienia pracownicze.
    Weź UoZZ, weź UoZFŚS, weź ustawę o szczególnym trybie rozwiazywania stosunku
    pracy z przyczyn nie dotyczących pracowników. I parę innych aktów też weź i
    przeczytaj.
    Potem weź umowę, na podstawie której owi "samozatrudnieni" (z twego tekstu
    wynika, że o takich piszesz) i poszukaj tam podobnych uprawnień i
    zabezpieczeń.
    Ale - co kto woli.

    --
    Jotte

  • 37. Data: 2010-10-27 20:08:52
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Możliwe, że masz rację, ale nie przeszkadza mi to zupełnie, bo działania,
    > które podejmuję rodzą skutki, takie same jakby ten wolny rynek był.
    Możliwe, że stworzyłes teorię, która pozwala ci tak mniemać.
    Tylko co będzie, gdy okaże się fałszywa?

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2010-10-27 20:55:08
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 26, 10:23 pm, "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    > Czyli uważasz, że Ty, jako pracownik (jak rozumiem) lepszej kategorii
    > miałbyś jakiś urlop gdyby nie KP?

    Jakby był pracownikiem o odpowiednich umiejętnościach i doświadczeniu,
    to mógłby wynegocjować nawet na większy niż zapisany w KP. Ale to już
    raczej nie w branży zbierania jabłek.

    --
    mihau

  • 39. Data: 2010-10-27 20:56:55
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 27, 6:38 pm, "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    > Nie jest to chyba za dobry przykład, bo samozatrudniony odpoczywa sobie
    > ile chce, ale za darmo.

    Samozatrudniony koszt wakacji wlicza sobie do stawki za czas pracy.

    --
    mihau

  • 40. Data: 2010-10-27 20:59:44
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 27, 7:37 pm, "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    > chyba jakiś mityczny samozatrudniony, bo taki zwykły nie ma możliwości
    > skorzystania z elastyczności wynikającej z "bycia firmą".

    Może jestem mitycznym samozatrudnionym, ale właśnie zaczynam ponownie
    pracę po 10 miesiącach wakacji. Wakacji zaplanowanych i na własne
    życzenie.

    --
    mihau