PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zawody przyszlosci - dla kogo bedzie praca za 10 lat

  • 1. Data: 2006-09-17 13:10:34
    Temat: Zawody przyszlosci - dla kogo bedzie praca za 10 lat
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,74785,3610602.h
    tml

    ja wiem, że ten artykuł to straszna ściema - ale, tutejsi Szanowni Mądrale -
    na co Waszym zdaniem warto się przygotować/ukierunkować jakoś?
    --
    Sheer

  • 2. Data: 2006-09-17 20:16:33
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Sheer napisał(a):
> [...]
    >
    > ja wiem, że ten artykuł to straszna ściema - ale, tutejsi Szanowni Mądrale -
    > na co Waszym zdaniem warto się przygotować/ukierunkować jakoś?

    A na dole to- Źródło: Rządowe Centrum Studiów Strategicznych, 2003 r.
    Sorry ale projekcje sprzed 3 lat moga byc juz troche zdeaktualziowane ;>

    --
    pzdr
    robbi

  • 3. Data: 2006-09-17 20:50:45
    Od: dah <dah_nospam_@wytnij_o2.pl>

    Sheer napisał(a):
> [...]
    >
    > ja wiem, że ten artykuł to straszna ściema - ale, tutejsi Szanowni Mądrale -
    > na co Waszym zdaniem warto się przygotować/ukierunkować jakoś?

    ciesla , murarz , tokarz , frezer , hydraulik , mechanik , nauczyciel

  • 4. Data: 2006-09-17 22:37:22
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sheer <s...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > ja wiem, że ten artykuł to straszna ściema - ale, tutejsi Szanowni Mądrale -
    > na co Waszym zdaniem warto się przygotować/ukierunkować jakoś?

    Zawsze będzie potrzebna sprzątaczka, kierowca czy pracownik ochrony.

  • 5. Data: 2006-09-18 05:21:57
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    ...zwłaszcza zarobki...

    --
    futszaK
    601061867

  • 6. Data: 2006-09-18 09:24:10
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Sheer wrote:

> [...]
    >
    > ja wiem, że ten artykuł to straszna ściema - ale, tutejsi Szanowni Mądrale -
    > na co Waszym zdaniem warto się przygotować/ukierunkować jakoś?

    Z perspektywy Polski i liczac na jej gospodarcze doganianie poziomu
    starej EU wystarczy po prostu wziac "zolte strony" duzego miasta
    polskiego i duzego miasta kraju bogatego i zidentyfikowac roznice.

    Z zamilowaniem czytam lokalny katalog firm wszedzie, gdzie sie znajde i
    rzeczy, ktore sa w owych bogatych krajach, a w Polsce nie lub malo w
    porownaniu, to:
    - wszelkiego rodzaju konsulting i to nie tylko biznesowy/finansowy (choc
    tym jest wieksze nasycenie) - sa miejsca na swiecie, gdzie ludzie
    zarabiaja na zycie majac zawod konsultanta od zaslon lub od wybierania
    imienia dla dziecka lub od dobrania najodpowiedniejszej trawy lub innych
    rzeczy, ktore mi sie nie snily jako przedmiot komercyjnie prowadzonego
    konsultingu, dopoki nie zobaczylam
    - strzyzenie trawnikow, pielegnacja ogrodu, architektura krajobrazu itp.
    - wyspecjalizowane zabiegi upiekszajace, relaksujace (bywaja salony np.
    pielegnacji stop i inne salony kosmetyczne poswiecone jakiemus jednemu
    aspektowi) - dla ludzi i dla ich zwierzatek domowych
    - szkolenia - podobnie jak konsulting, rowniez wszelkie wyobrazalne i
    niewyobrazalne
    - oprogramowanie dla biznesu i generalnie IT
    - uslugi zwiazane z obsluga podrozujacych i rozrywka
    - agencje rekrutacyjne
    - farmacja, zywnosc funkcjonalna
    - opieka nad osobami starszymi i dziecmi
    - uslugi finansowe, ubezpieczenia

    Tyle zapamietalam, bo nie spisuje tego w tej chwili z katalogu.
    Oczywiscie placowki badawczo-naukowe itp. sie raczej nie reklamuja, wiec
    o zawodach naukowych trudno cos powiedziec, ale dosc wyraznie widac,
    dokad zmierza maly i sredni biznes.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 7. Data: 2006-09-18 17:27:48
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Świetna lista, dodam może tylko dwa komentarze...

    > - strzyzenie trawnikow, pielegnacja ogrodu, architektura krajobrazu itp.

    + aranżacja wnętrz dla klasy średniej

    > - agencje rekrutacyjne

    absolutny pewniak, szczególnie w IT jest u nas ogromna luka, bo nie ma w
    tej chwili sensownej agencji w kraju, w której mógłbym złożyć CV i
    prosić o poszukanie pracy spełniającej moje warunki

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 8. Data: 2006-09-19 08:59:35
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    mgl wrote:

    > Świetna lista, dodam może tylko dwa komentarze...

    I ja jeszcze dodam.

    Z uslug obrazujacych trendy rynkowe: home dressing. Przy wystawianiu
    domu na sprzedaz wola sie firme, a ona wstawia takie meble (zamiast
    starych gratow sprzedajacego), tkaniny, dodatki, swieze kwiaty w
    wazonach, rozpyla zapachy itd., ze dom staje sie mozliwie atrakcyjny. To
    wszystko jest wynajete na czas wystawienia domu na sprzedaz (domy na tym
    rynku zwykle ida w 2 do 5 tygodni, jak sa po normalnej cenie), kupujacy
    dostaje potem oczywiscie puste sciany, a operacja kosztujaca zwykle
    czterocyfrowa kwote srednio zwieksza uzyskana cene o kwote
    pieciocyfrowa, zwlaszcza jak to aukcja. Kupujacy nie jest pokrzywdzony,
    bo dostal darmowy pelny projekt aranzacji wnetrza i to nie na papierze,
    tylko do dotkniecia, a jak mu sie wybitnie spodobalo, to moze odkupic
    calosc po nizszej cenie niz rynkowa, bo czesc juz zaplacil czlowiek
    sprzedajacy dom. Oczywiscie nakreca to przy okazji biznes wypozyczalniom
    mebli i akcesoriow, bo to z nich firmy hd biora wystroj.

    Ogolna zasada jest taka, ze do operacji, w ktorej w wersji
    staroswieckiej uczestniczyly dwie strony, wpycha sie ktos trzeci,
    czwarty i piaty i kazdy niesie ze soba autentyczna wartosc dodana dla
    wszystkich innych. Bardzo duzo biznesow w krajach rozwinietych
    funkcjonuje w oparciu o ten pomysl, a "pojemnosc" niektorych operacji
    gospodarczych na takie upgrade'y siega dziesiatek unikatowych
    kooperantow. Wiekszosc nowych pomyslow mozna okreslic w tej chwili juz
    jako "wymyslanie nowych kooperacji" miedzy istniejacymi produktami, a
    nie nowych produktow.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 9. Data: 2006-09-19 09:11:34
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Sheer" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mądrale -
    > na co Waszym zdaniem warto się przygotować/ukierunkować jakoś?

    Specjalista d/s geriatrii bo sie starzejemy a mlodzieniaszki emigruja na
    zmywaki :(