PracaGrupypl.praca.dyskusjeZawody przyszlosci - dla kogo bedzie praca za 10 lat › Re: Zawody przyszlosci - dla kogo bedzie praca za 10 lat
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zawody przyszlosci - dla kogo bedzie praca za 10 lat
    Date: Mon, 18 Sep 2006 21:24:10 +1200

    Sheer wrote:

    > http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,74785,3610602.h
    tml

    > ja wiem, że ten artykuł to straszna ściema - ale, tutejsi Szanowni Mądrale -
    > na co Waszym zdaniem warto się przygotować/ukierunkować jakoś?

    Z perspektywy Polski i liczac na jej gospodarcze doganianie poziomu
    starej EU wystarczy po prostu wziac "zolte strony" duzego miasta
    polskiego i duzego miasta kraju bogatego i zidentyfikowac roznice.

    Z zamilowaniem czytam lokalny katalog firm wszedzie, gdzie sie znajde i
    rzeczy, ktore sa w owych bogatych krajach, a w Polsce nie lub malo w
    porownaniu, to:
    - wszelkiego rodzaju konsulting i to nie tylko biznesowy/finansowy (choc
    tym jest wieksze nasycenie) - sa miejsca na swiecie, gdzie ludzie
    zarabiaja na zycie majac zawod konsultanta od zaslon lub od wybierania
    imienia dla dziecka lub od dobrania najodpowiedniejszej trawy lub innych
    rzeczy, ktore mi sie nie snily jako przedmiot komercyjnie prowadzonego
    konsultingu, dopoki nie zobaczylam
    - strzyzenie trawnikow, pielegnacja ogrodu, architektura krajobrazu itp.
    - wyspecjalizowane zabiegi upiekszajace, relaksujace (bywaja salony np.
    pielegnacji stop i inne salony kosmetyczne poswiecone jakiemus jednemu
    aspektowi) - dla ludzi i dla ich zwierzatek domowych
    - szkolenia - podobnie jak konsulting, rowniez wszelkie wyobrazalne i
    niewyobrazalne
    - oprogramowanie dla biznesu i generalnie IT
    - uslugi zwiazane z obsluga podrozujacych i rozrywka
    - agencje rekrutacyjne
    - farmacja, zywnosc funkcjonalna
    - opieka nad osobami starszymi i dziecmi
    - uslugi finansowe, ubezpieczenia

    Tyle zapamietalam, bo nie spisuje tego w tej chwili z katalogu.
    Oczywiscie placowki badawczo-naukowe itp. sie raczej nie reklamuja, wiec
    o zawodach naukowych trudno cos powiedziec, ale dosc wyraznie widac,
    dokad zmierza maly i sredni biznes.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl