PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wliczanie studiów do stażu pracy

  • 1. Data: 2006-09-17 15:23:17
    Temat: Wliczanie studiów do stażu pracy
    Od: "Bożena" <v...@o...pl>

    Witajcie,
    czy jest jakiś ustalony przez prawo okres czasu, w którym po studiach należy
    rozpocząć pracę/zalozyc DG/itd. (czyli zacząć płacić ZUS), żeby okres
    studiów został zaliczony do stażu? Czy to nie ma związku i studia
    niezależnie od momentu rozpoczęcia pracy (płacenia składek ZUS) zawsze są
    zaliczane do stażu?
    Mi się wydawało, że to nie ma związku i że studia są zaliczane zawsze, ale
    właśnie usłyszałam, że mogę się mylić...

    Pozdrawiam,
    Bożena.

  • 2. Data: 2006-09-17 23:06:47
    Temat: Re: Wliczanie studiów do stażu pracy
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Bożena" <v...@o...pl> wrote in

    > Mi się wydawało, że to nie ma związku i że studia są zaliczane zawsze,
    > ale właśnie usłyszałam, że mogę się mylić...

    ale do jakiego stazu pracy? masz na mysli podstawe do wyliczenia urlopu?

    Art. 155 KP:

    § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z tytułu
    ukończenia:

    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,

    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas
    trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,

    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,

    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,

    5) szkoły policealnej - 6 lat,

    6) szkoły wyższej - 8 lat.

    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.

    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu
    pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia,
    w którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika.

    pzdrv;
    adas;

  • 3. Data: 2006-09-18 05:04:03
    Od: "Bożena" <v...@o...pl>

    "adasiek" wrote in message
    .

    > ale do jakiego stazu pracy? masz na mysli podstawe do wyliczenia urlopu?

    A to jest kilka? Przepraszam za głupie pytanie, ale to zupełnie nie moja
    działka.
    Chodziło mi raczej o ten staż, na podstawie którego potem emeryturę się
    liczy.

    Miłego poniedziałku :)
    Bożena.

  • 4. Data: 2006-09-18 05:55:56
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eel9ci$nhs$1@news.onet.pl>
    Bożena <v...@o...pl> pisze:

    > Chodziło mi raczej o ten staż, na podstawie którego potem emeryturę
    > się liczy.

    Nie ma żadnego znaczenia czy m-dzy studiami a pracą była jakaś przerwa czy
    nie.
    Tak samo jak nie ma znaczenia czy między jedną a drugą pracą była jakaś
    przerwa.
    Liczy się po prostu suma lat.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-09-18 06:06:11
    Od: "Bożena" <v...@o...pl>

    "Nixe" wrote in message news:eelcdf$2u2a$1@news.mm.pl...

> [...]
    > nie.
    > Tak samo jak nie ma znaczenia czy między jedną a drugą pracą była jakaś

    Właśnie też tak mi się zawsze wydawało, że co ma piernik do wiatraka, choć
    wczoraj zostało zasiane ziarno wątpliwości ;)
    Dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Bożena.

  • 6. Data: 2006-09-18 11:01:24
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

  • 7. Data: 2006-09-18 11:03:47
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Liczy się po prostu suma lat.

    nie tyle suma lat, co suma okresów składkowych. Okresy bezskładkowe tu juz w
    zlaeżności od ustawy (nie wiem jak jest teraz obowiązująca) są wyceniane
    albo niekorzystnie albo trzeba je odpracować, czyli jeżeli ktoś był 6
    miesięcy na zwolnieniu lekarskim, to potem będzie musiał te 6 miesięcy
    odpracować do stażu emerytalnego.
    --
    Jackare